24.06.2026
EM-kilpailut, Kotka

Slot It:n 29,000rpm moottorin välitys

Lisää
28.07.2005 19:04 #2997 : TonyClifton
Onko kellään kokemuksia kyseisestä moottorista?Kiinnostaisi moottorin paras välitys-suhde magneetittomaan Slot itin Porscheen?Tarkoitus olisi ajella kotiradan ja kerhoradan välimaastossa :? sta ja r3:sta.Itse olen käyttänyt kahta eri välitystä.9/28 ja 8/28.Ihan hyvin kiihtyy..Sudittaa vaan tosi kovin Slot itin P4-renkailla.Olen myös kokeillut Cartrixin slicksejä,ovat ehkä jopa hieman pitävämmät?Painotukset mun Porschessa on ohjurin edessä noin 5 grammaa ja molempien takarenkaiden edessä noin.5 grammaa.Olisiko sittenkin parempi pistää 11-pinjoni tuohon 28-rattaaseen?Meneekö kiertävän moottorin kierrokset hukkaan vai päinvastoin??Kahvana olen käyttänyt Nincon 55:ta.Talvella kyllä meinaan hommata Flyn ohjaimen tai Parman..Ai miksi kysyn tätä?No kun kaverit osti Flyn Racing Saleenin ja Cartrixin NSX:n..Pitäis pysyä vauhdissa :wink:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
15.08.2005 17:55 #3019 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Slot It:n 29,000rpm moottorin välitys
Eipä ole kokemusta Slot-Itin ko. mosasta. Siitä huolimatta tuntuu tuo 28/11 välitys tolkuttoman pitkältä tuollaiseen kovaa kiertävään, mutta ei-niin kauheasti vääntävään mosaan. Luulisi koneen puutuvan. Jarrut myös varmaan häviää aivan täysin...

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Lisää
23.08.2005 09:31 #3057 : TonyClifton
Vastaus käyttäjältä TonyClifton aiheessa Re: Slot It:n 29,000rpm moottorin välitys
Oikeassa olit! Moottori kuumeni ja hyytyi noin puolen tunnin ajon jälkeen.. Vaihdoin 10-pinjonin 11-pinjonin tilalle mutta, eipä paljoa auttanut. Tuntuu että, noissa Slot itin moottoreissa tulee hirveä nykäisy kun painaa kaasua? Ainakin Scalen ja Nincon vakiokahvoilla. Toisaalta noissa Slot itin mosissa ei ole mielestäni tarpeeksi vääntöä magneettiajoon. Enpä osta enää yhtään kipaletta Sloti itin koneita. No ehkä noi Slot itin Boxerimoottorit on parempia? Vääntävillä moottoreilla ajo on magneetittomissa "luokissa"paljon helpompaa ja mukavampaa..

Lisää
23.08.2005 10:46 #3058 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: Slot It:n 29,000rpm moottorin välitys
Se on totta etta tuo Slot It 29krpm moottori on aika ongelmallinen ajettava noilla Scalextricin ja Nincon vakiokahvoilla (joissa on varmaan jotain 55-65 ohmin vastukset + muutoin halpa konstruktio). Jopa Parman 45:lla tuntuu viela selva "turbopotku", eika tee mieli moisella ajaa. Mutta 25 ohmisella voidaan jo puhua (omasta mielestani) hyvasta ajettavuudesta ja suorituskyvysta.

Sivu luotiin ajassa: 0.290 sekuntia