- Vastaanotettu kiitos 0
morjens
- k_n
- Kirjoittaja
- Fresh Boarder
-
Tervehdys!!!
Olen Kalle Nietula ja olen nyt kahdet kisat käynyt Fincuppia ajamassa. (Kaukis ja Kuopio)
Rookiena sain huomata että kovaa ne muut vaan menee. :shock:
Ei voi muuta kuin ihmetellä ja koettaa rakennella autoihini ajettavuutta lisää.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- rocker
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Mulla on nyt myös eka fincup -kausi takana.
Kovaa ne muut tosiaan menee, mutta sain onneksi kauden aikana omiin autoihini lisää vauhtia.
Kauden tavoite, olla edes kerran finaaleissa, tuli täyteen hienosti.

Ensi kaudeksi kaivetaan vehkeistä lisää vauhtia, ja nostetaan hiukan tavoitteita..
Itsekkin olen ihmetellyt kovaa menoa FinCupissa. Aina sanotaan että se on kuski joka ratkaisee, mutta pikkuhiljaa olen kallistumassa siihen mielipiteeseen että FinCup kisat ovat hyvin pitkälle autonrakennuskilpailuja.
T: Julius

"Lisää lyijyä!!" :idea:
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Mutta kukas se ne autot sitten rakentaa, ellei kuski?Aina sanotaan että se on kuski joka ratkaisee, mutta pikkuhiljaa olen kallistumassa siihen mielipiteeseen että FinCup kisat ovat hyvin pitkälle autonrakennuskilpailuja.
Mun mielesta iso osa taman lajin suolaa on juuri tuo rakentelu ja saantojen mahdollisimman tehokas hyvaksikaytto seka ennakkoluuloton ideointi (tassa yhteydessa mahdollisesti myos kilpakumppanien pienimuotoinen jekuttaminen uudella "hypeteknologialla"). Sen minka harjoittelumahdollisuuksissa haviaa, pitaa ottaa takaisin teknologisella ylivoimalla!
lordjw kirjoitti: ...
Magneettiluokissa auton rakentaminen ratkaisee todella paljon.
Magneetittomissa kuskin ajotaidolla on huomattavasti suurempi merkitys.
Moottoriurheilustahan tässä on kysymys. Eli toki kalusto on ratkaisevassa roolissa ja niin pitää ollakin. Paras kuski/auto-yhdistelmä voittakoon
Toisaalta. Jos Fin Cup kisat ratkaistaa pelkällä rakentelulla niin miksi koko lailla samat kuskit ovat Nascar-luokassakin (=box standard) kärjessä? Luulisi, että siinä luokassa löisi läpi joku rakentelusta vähät välittävä vetomies. Ei ole toistaiseksi näkynyt... Vetomiehiä odotellessa :roll:
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
"Hyperteknologia" on otettu käyttöön täälläkin. Tulossa oleva Speedyn 6h lienee kovimpia rakennuskisoja koska Scalen Porsche on niin huono magneetittomana autona. Auton rakentamiseen on mennyt jo muutamia tunteja aikaa ja saman verran tulee menemään. Messinkiä, muovia ja lyijyä on hiottu uuteen muotoon. Renkaita sorvattu ja prässätty pylväsporakoneella vanteet akseliin ehdottoman suorassa kulmassa. Pinionia vaihdeltu parhaimman vauhti-vääntö-ajettavuus kompromissin saavuttamiseksi. Ohjaintuki vahvistettu ja ohjain leikelty uuteen uskoon. Ja kaikki tämä sääntöjen puitteissa, niitä tarkkaan lukemalla. Täytyy siirtää nämä viritykset sitten ensi kauden FC autoihin. Rakentamisessa on oma hohtonsa, mutta kaikki eivät yksinkertaisesti jaksa säätää autosta irti niitä viimeisiä sadasosia (en ainakaan minä?).
T: Julius :shock:
PS.
Kallenkin kannattaa kysyä tällä foorumilla vinkkejä siitä miten nopeutta saa menopeliin lisää. Toivottavasti saataisiin ne vauhdikkaimmat kuskit vastailemaan ja vinkkejä antamaan niin me muutkin pysyttäisiin paremmin vauhdissa mukana.
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
- rocker
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Mutta kyllä minustakin se autojen virittely antaa hommalle sen suolan.
Ja kuinka palkitsevaa se onkaan, kun saa jonkun idean, toteuttaa sen kisa-autoon, ja jos se saa vielä ajat paranemaan!
-
-
-
Mitä ihmettä?! Pitääkö niille Porscheille tehdä jotain?? Eikös se 6h ole lähes Boxstandard -kisa?.. :lol: :lol: :lol: :lol:
No, mä tulen sinne vaan ajamaan. Tallipäällikkö saa säätää sytytyksen ja pyörien camberit kohdalleen.
- k_n
- Kirjoittaja
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Niillä olenkin pärjännyt paremmin kuin muissa luokissa. Liekö magneetittomien "salat" vielä minulta hukassa?
Vaan kyllä oli hirmuinen Nascareissa(kin)!
rocker kirjoitti: Ja kuinka palkitsevaa se onkaan, kun saa jonkun idean, toteuttaa sen kisa-autoon, ja jos se saa vielä ajat paranemaan!
Joo. Sama juttu. Kyllä se on pirun palkitsevaa kun keksii jonkun jutun ja huomaa kuinka kierrosajat putoavat parikymppää.
Kuopiossa onnistumisen iloa tuotti erityisesti parempien välitysten löytäminen radalle. GT Seatin saaminen kilpailukykyiseksi radalle oli myös erittäin iso positiivinen yllätys. Kyllä kannatti testata yöllä puoli kolmeen
Täysiveristä autourheilua halvimmassa (ja turvallisimmassa) mahdollisessa muodossa.
Vaikken hirveästi nauti box standard Nascarilla ajamisesta niin mielestäni se on juuri hyvä luokka uusia tulokkaita varten. Jos virittely ei kiinnosta niin panostaa Nascariin. Kun sitten pesee koko Fin Cup kaartin Nascarilla niin voi hyvällä omallatunnolla kokea todellista onnistumisen iloa. Eikä tarvise virittää yhtään (kuin korkeintaan itseänsä)
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
- maheiska
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Joku taisi tässä mainitakin magneettitomien salat, jotka kyllä minultakin on ihan hukassa, mutta riittääpähän pipertämistä...
Itse olen kyllä erittäin tyytyväinen ajamaani FinCup kauteen sääntöjen ja yleensäkin kisa tapahtumien osalta, siitä suuri kiitos SSH:n porukoille jotka jaksaa näitä tapahtumia järjestään.
Ensi kaudella yritetään taas.
T:Marko
- -SPF-
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Malttakaahan hetki...