24.06.2026
EM-kilpailut, Kotka

ProSlot-autot

Lisää
24.08.2007 19:28 #7334 : KHS
ProSlot-autot kirjoittanut KHS
Tuli tilattua Pendlen erikoistarjouksista pari ProSlot-autoa. Tämä oli ensikosketukseni tämän valmistajan autoihin. Neliskanttisen vitriinilaatikon kyljessä luki että "Made in Romania". Hetki meni tuota valmistusmaata ihmetellessä.

Seuraavaksi piti auto tietysti saada irti boksin pohjasta tarkempaa tutkimusta varten. Musta Ferrari näytti päällepäin muuten ihan asialliselta, mutta tuulilasinpyyhin alkoi hymyilyttämään. Se oli nimittäin kyljellään. Kumit olivat pehmeät ja niissä on ilmeisesti aika hyvä pito (ajaamaan ei vielä olla päästy).

Ruuvimeisseli käteen ja Ferrarin kuori auki. Nyt se hymy sitten hyytyikin. Magneetissa oli ruostetta. Taka-akselissa oli ruostetta. Toinen johto oli irti ohjurin puoleisesta päästä. Lisäksi johdot olivat ohutta onnetonta siimaa. No onneksi oli vielä toinen auto avaamatta. Saattoihan tämä olla maanataikappale.

Siis suklaan värinen Porsche tutkittavaksi. Tämä oli "made in Europe". Takaspoileri kiinnityksineen vaikutti todella hengettömältä. Renkaat vaikuttivat pehmeiltä kuten Ferrarissakin ja niissä on mahdollisesti hyvä pito. Takarenkaasta kun otti kiinni ja pyöritteli, niin pyörimisliike töksähteli. Tutkin rattaita silmämääräisesti ja totesin muovisen pinjonin olevan halki.

Ruuvimeisseli käteen ja kuori auki. Tässäkin autossa oli toinen johto ohjurista irti ja moottorin puoleiset juotokset oli tehnyt varmaankin joku apukoululainen. Piuha oli kiinni parilla karvalla loppujen hapsottaessa jokainen eri suuntaan. Piuhaa oli kuorittu noin 10mm matkalta ja juotos oli aivan johdon päässä, joten noista hapsuista saattaa muodostua ongelmia. Oikein kun tarkkaan katsoi, niin kyllä siinä juotoksessa tinaakin oli. Piuha oli aivan yhtä hyvää kuin ensin avatussa Ferrarissakin.

Suklaa-Porschen moottrorissa oli punainen teippi, jossa luki Evo3 12V 26000 RPM. Tämä on varmaankin auton mielenkiintoisin osa.

Ohjuri vaikutti olevan sukua Nincon ja Flyn muutamista malleista tutulle jousiohjurille, joskin tästä oli jätetty jousi pois. Semmoisen voi kuitenkin jälkeenpäin lisätä.

Kertokaapa muut ProSlot-autoihin tutustuneet omia kokemuksianne. Tuliko minulle vain kaksi kappaletta kesälomasijaisten kasaamia autoja vai onko ProSlot-laatu todellakin tämäntasoista?

-KHS-

Kaikki pitäs ite tehä!

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
24.08.2007 19:38 #7335 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: ProSlot-autot
Ihan normaalia Proslot (ei pidä sekoittaa ameriikan Proslotiin) / Policar laatua... näiden autojen avut eivät ole tuossa laadussa, vaan toimivat lähinnä halpana pohjana vikkelälle autolle. Korit ovat kevyitä, moottorit ripeitä ja renkaat pitäviä. Nuo havaitsemasi viat kun korjaa itse sekä mahdollisesti liimaa moottoripukin kiinteäksi huomaa omaavansa erittäin miellyttävän kulkineen.

Lisää
24.08.2007 20:03 #7336 : KHS
Vastaus käyttäjältä KHS aiheessa Re: ProSlot-autot

Nuo havaitsemasi viat kun korjaa itse sekä mahdollisesti liimaa moottoripukin kiinteäksi huomaa omaavansa erittäin miellyttävän kulkineen

Minä tuota valmistajan nimeä pohdin saunassa löylyä heitellessäni ja tulin siihen johtopäätökseen että se "Slot" on ihan helposti tavoitettavissa normaalilla järjellä.

Tuo "Pro" vaati kahden auton avaamisen ja kolme kauhallista löylyvettä kunnes oivalsin että sillähän viitataan ilmeisesti siihen että pitää olla pro-kuski ennenkuin noista autoista saa soivia pelejä.

Se mitä sanoit painosta kiinnitti myös minun huomioni kun vertailin suklaa-Porschea Scalextricin Porscheen. Painoero oli jopa ihan käsipelillä havaittavissa. Lisäksi tuo ProSlot oli liki renkaan leveyden verran leveämpi kuin Scalextricin vastaannäköinen Porsche. Ehkä näistä sittenkin kannattaa askarrella jotain.

-KHS-

Kaikki pitäs ite tehä!

Sivu luotiin ajassa: 0.225 sekuntia