Eurosarja 1 - 2018 Hyvinkää
Hienoa nähdä, että kilpailijoita on jälleen kerran loistava määrä! Tämä ei kuitenkaan vielä aiheuta minkäänlaisia muutoksia lauantai päivän aikataululle, joten turhat spekulaatiot myöskin formaatista on turhia, EM/EL osalta on nähty että ns tuplafinaalit toiminee vallan hyvin ja niille on siten perusteltu paikkansa. Jos asiasta haluaa keskustella enempi, avatkaa oma topic yleisten jorinoiden puolelle ja pähkäilkää siellä.
Tumppi kirjoitti: Tässä listaa Eurosarjan 2017 oikeutetuista lahjakortin saajista:
( viimeistään vaikkapa Eurosarja 1 aikana Hyvinkäällä jaan, ko lahjakortit )
Matin ja Juhan mukana kulkeutunee viime vuoden Eurosarja 2017 lahjakortit myöskin, joten toivottavasti ne löytänee omistajansa !
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
krp kirjoitti: Positiivinen ongelma. Liikaa väkeä
Sitten voi alkaa miettiä miten ongelmaa ratkotaan jos tilanne toistuu... mitä mieltä kansa tuplafinaaleista? Sitäkin olen kuullut että yksi kierros ehkä riittäisi EM/ EL:ssä.
Tuolla tempulla on taas kohta löysempi aikataulu !
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Nimeni voi poistaa OG-luokan lähtölistalta, en ilmoittautunut tähän luokkaan. Vain TS ja ES-luokat.
Terv. Hapa
Sent from my iPhone using Tapatalk
-hapa
Harrastusta tukemassa FCT
www.fct.fi/
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
t. Harri
Ohessa kerhopisteitä.. Rankingia varmaan sitten keskiviikkoiltana
Varmaankin jonkinlainen polte malliautoja vauhdikkaampaan lajiin syttyi... Kyllä sitä joskus tullaan ajamaan, varmaankin seuraavaksi Lempäälän kotikisassa!
-Jussi
Mutkat on tehty hidastamaan kilpailun kulkua...
Harrastusta tukemassa: viihdevuokraamo.fi/sahkoautorata-ohjelma...liin-ja-tapahtumiin/
Harrastusta tukemassa FCT
www.fct.fi/
JussiK kirjoitti: Veto alkoi miehestä hyytymään, siitä piti huolen iltapäivällä hiljalleen noussut 39,5 asteen kuume.
-Jussi
Tiedä sitten mistä johtuu, mutta Hyvinkään kisoissa olleella Vaasan porukalla on ollut kisojen jälkeen kaikilla melko korkea kuume ja sairaslomalla oltu koko viikko. Terveinä kisoihin kuitenkin lähdettiin. Ja ymmärtääkseni ei olla oltu ainoita, ketkä ovat olleet kisojen jäljiltä kipeinä.
Hyvinkään kerhon kanttiinista tämä ei ainakaan ole peräisin.
- H.Virtanen
- Poissa
- Senior Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 24
Kaikinpuolin hieman muita kilpailijoita hitaampana minulla alkoi aivan järkyttävä tauti vasta eilen. Toista vuorokautta olen lähinnä koittanut saada nukuttua. Ei niin palelekaan, kun on fleeceasu ja villapaita päällä untuvapeiton alla. Töiden jälkeen piti nukkua kanslian sohvalla pari tuntia että uskalsi lähtä autolla kotiin.
Itse kisoista sen verran, että satsasin eniten OG-luokkaan. Kävin salaa vähän harjoittelemassa ja ei mennyt ihan tuhattakaan kierrosta että pääsin punaisella alle kuuden sekunnin. Ekalla kerralla pääsin rataa ympäri vasta kun jännitteestä oli pari volttia poies. Arvelin, että OG:n ajan tää etu voi säilyä, touringissa kaikki osaa jo ajaa rataa ympäri. Oman haasteensa teki se, että joku tartti viikkoa ennen kisaa minun silmälaseja vielä enemmän kuin minä itte ja nyt mentiin sitten tummilla. Toivottavasti on ollut hyvät näkymät...
Kuten parina viime vuotena lähes joka kerta, aika-ajo on se pullonkaula. Ei vaan millään saa sellasta asiallista kierrosta aikaan ja tulee ns. minuutin kisa. Minä en osaa ajaa silloin, kun sataa autoja. Silti alku lähti lupaavasti kunnes kisan puolivälin paikkeilla ajoin nostajan käteen, Se ei ole nostajan vika minusta, jos kuski ei osaa sitä kättä varoa, Nyt vain tuo pieni henkiläkohtainen hankaluus arvioida etäisyyksiä petti ja nostajan kädessä olleen auton alta ei mahtunutkaan. Kori jäi mosauksen jälkeen vielä ruttuun ja suoralta sitten kilahtikin aika hyvästä vauhdista seinään. Autosta jäi uusiokäytettäväksi mootori, 2 korineulaa, flagi ynnä mutteri ja toinen vanne. Kyllä sillä loppuun mitenkuten nilkutti, mutta hieman haastava oli ajaa. Luonnollisesti räpät eivät olleet oikeissa asennoissa ja OD ei tallentunut jälkikäteen analysoitavaksi?
Koska budget racing -tyyli ei mahdollistanut tällä kertaa paikkakunnalla yöpymistä, tulin la paikalle vasta viideksi. Touringiin oli kasattuna kaksi autoam joista kumpainenkaan ei toiminut halutulla tavalla. X-25 oli aivan eriskummallinen ajettava ja aelos kovasti liukas, vaikka pito sinällään ei kaiketi touringille ollut täysin huono. AIka-ajo sentäs meni aivan mukavasti auton toimintaan verraten. Tällä kertaa toine nerä vain oli sitten liian nopea minulle, en pysynyt liukkaalla autolla muiden vauhdissa. Tulos ei ollut kummoinenkaan.
ES-kisaan lähdettiin hyvin valvotun yön jälkeen silmät ristissä, ja nostajana uranvaihdolla oli jo otettava tirsat. 4 tunnin unet kovasti tehostaa toimintaa kisapaikalla ja kaikki meni kuten nyt hidastetussa filmissä menee, itse vain jää siitä filmistä vähän jälkeen. Aika-ajossa suoritus koko lailla vastasi kuskin päivän kuntoa ja muistaakseni taakse jäi vielä joku? Nyt oli Ekan kerran kisassa Kimmon runko käytössä. Näytti, että se tulee tiukoista mutkista tosi hyvin, mutta loivissa on hieman liukas. Hyviä ideoita otetaan vastaan. Sain haltuuni oikeinkin hyvän rungon kisapaikalla, mutta päätin säästää sitä koska nyt tuntui, ettei ajo kulje.
Sportin finalistit työllistivät nostajia tavattomasti enemmän kuin miesmuistiin (joka on tutkimsuten mukaan liki vuoden) Sopivasti väsyksissä olevan nostajan edessä kun samassa kasassa on kolme autoa keulat rutussa, niin en minä ainakaan tiedä yhtään oikeaa toimintatapaa, millä kisa jatkuu niin, ettei ainakin kaksi niistä ole sitä mieltä, että onpa surkea nostaja. Kaksi niistä rutussa olevista on siinä yleensä sen takia, että on ajanut jotakin päin. Ja yllättävää kyllä, nostajilla ei ole silmiä kirkkaimmillakaan hetkillä joka suuntaan, ja silti ne teidän autot on saatava takaisin urilleen. Vaikka olis kuinka kiirus, niin kannattaa niillä ohutkorisilla autoilla sen verran varoa, ettei suoraan näpeille aja. Ne ohuet korit voisi minun puolesta kieltää kokonaan, sen verran keljua niitä on nostaa, kun autosta ei välttis saa oikein mistään kiinni niin ettei se mene ruttuun, ja kun liikkeelle on niin kiire, ettei nopeakaan nostaja saa kättään pois edesta niin siellähän se on kori rattaiden välissä. Ja ainahan se on nostajan vika se sitten.
Mielestäni olisi ollut oikea ratkaisu pudottaa jännitettä vaikkapa 12.0 V:iin, ES-kisa olisi ollut huomattavasti siistimpää ja kalustotuhoja olisi tullut vähemmän.
MIelestäni rata on nyt selkeästi mukavampi ajaa kuin edellinen versio. Loppuosa on haastavampi ja siellä tulee enemmän eroja kuin aikaisemmin, tai siis ainakin minun mielestä on näin.
Lempäälään joutuukin mekkaamaan enemmän ja toivottavasti "global idiotism"-tarrat ehtivät tulla painosta sitä ennen.
Kiitokset kisanjärjestäjille, oli mukavaa, vaikka sunnuntaina toiminta ei kovin järkevää ollutkaan.
-eemeli-
Mitä tuohon sairasteluun tulee niin meikäläinen on ollut kans koko viikon kipeänä ja Juusokin tuli tänään kipeäksi! Sain tälläisen viestin juuri kisaviikonlopun lauantaina Juuson Hyvinkäällä asuvilta kummeilta kun heillä oli kans peruuntunut kisareissu "Täällä Hyvinkäällä on poikkeuksellisen monta suurtaepidemiaa. A-streptokokki nyt pahimpana ja myös influenssa. Jopa nyt tartuntahoitaja kartoittaa tutkitaanko koululla koko Neean luokka kun niin monella on sama tauti ja osa taudin kantajia oireetta."
Toivottavasti nyt pikkuhiljaa alkais helpottaan! Paranemisia kaikille ja nähdään Lempäälässä!
- Mika -