SM-kisojen järjestelyt 2023

Lisää
03.10.2022 14:15 - 16.10.2022 19:47 #41776 : tp
Kerhojen edustajien välillä on käyty suljettua sähköpostikeskustelua skaala SM-kisojen järjestelyistä. Kaikkien mielipiteitä ei voida kysyä sähköpostilla ja koronan jälkeen kerhotkin ovat aika hiljaisia.

Alunperin meillä oli yksi SM-kilpailu skaalaluokissa ja SM-luokkien lisäännyttyä on ajettu kaksi kilpailua. Nämä ovat olleet 2-3 viikon välein joko samassa paikassa tai eri puolilla Suomea. Osa harrastajista kannattaa nykymallia ja osalle kahden peräkkäisen kilpailun malli on raskas, kun mm. ajomatkat ovat pitkät ja matkakuluja syntyy enemmän. Uudet harrastajat eivät yleensä aja 1/32-luokkia, joten ES-24 SM-kisassa on vain yksi luokka ajettavana.


Kyselyssä on neljä eri vaihtoehtoa, jotka selitän tässä tarkemmin:

1. Nykyinen malli (ei muutoksia).
2. Nykyinen malli muuten, mutta kisoille vähintään 1 kk väli.
3. 1/24 viikonloppu, jossa ajetaan EM/EL/PR/ES-24 luokat ja 1/32-viikonloppu (FO), jossa myös ISRA Team PR-24 kisa.
4. PR-24 ajettaisiin sarjamuotoisena Eurosarjassa (vaatii lisenssit kuljettajille ja hieman enemmän vaatimuksia järjestäjille).

Malliin kolme on mahdollista yhdistää myös 1/32-luokat kerhokilpailuina 1/24 luokan kisan yhteydessä, jos löytyy kysyntää. Alunperin oli tavoite saada kaksi 1/32-luokkien kilpailua, joten näin se toteutuisi.

Äänestysaika on 19.10 asti.
Viimeksi muokattu: 16.10.2022 19:47 tp. Syy: Äänestysaikaa pidennetty

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
04.10.2022 05:24 #41780 : Emppu
Vastaus käyttäjältä Emppu aiheessa SM-kisojen järjestelyt 2023
Juuri saatiin jotain järkevää aikaiseksi myös pikkuluokkien osalta Suomen sääntöihin, eli kasvatettiin ajomäärät yhdestä kilpailusta kahteen. Ennen kuin tämä pääsee kunnolla edes alkamaan, niin joku haluaa jo vähentää määrät takaisin yhteen. Eikö voitaisi edes pari kolme vuotta kokeilla miten kahden kilpailun taktiikka toimii Suomessa ja auttaako se Suomalaisia kehittymään ja pärjäämään paremmin pikkuluokissa myös kansainvälisellä tasolla? Ja mikä tärkeämpää: saada lisää kuljettajia Suomesta mukaan näihin pikkuluokkiin, ties vaikka niinkin onnellisesti pääsisi käymään isomman näkyvyyden ansiosta.

Mielipiteeni on, että 5-6 eri luokan SM-kilpailut eivät toimi, jos siis argumenttina on liittää NM luokat ES 24/32/F1 luokkien kanssa samaan viikonloppuun. Tämä mallihan on kokeiltu jo, ja nykyinen malli oli pelastus siitä...

Suomessa rankingiin vaikuttaa kolme parasta eurosarja tulosta, PR-24 luokassa FO kisan myötä tämä on 4/5 parasta. Jos kilpailuja alkaa olla liikaa toisten makuun, voi niistä hyvin jättää yhden välistä ilman vaikutusta ranking pisteisiin. Ei ole syytä vähentää kilpailujen kokonaismäärää kaikilta harrastajilta, ne ketkä haluavat kisata myös saavat kisata. Pikemminkin voisi miettiä ranking asiaa ja kilpailujen määrää niin, että vain esim. 2/4 eurosarjakilpailua vaikuttaisi rankingiin. Tällöin kynnys valikoida omia kisoja kauden aikana, ja skipata kauimmaiset tai huonoiten omaan kalenteriin sopivat, laskee entisestään.

Se onko nykyisen mallin SM/NM kisat 2 vai 20 viikon välein on minulle ihan se ja sama. Toisaalta olen vähän tykästynyt tuohon "SM-viikot" ajatusmaailmaan, joten sen mukaan äänestin itse.

- Emppu

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
04.10.2022 05:38 - 04.10.2022 07:03 #41781 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa SM-kisojen järjestelyt 2023
Aikanaan 5 kisaa oli ihan hyvä, sarja + SM, pitkään pohdittiin myös sen yhden kisan lisäämistä FO joka oli ihan hyvä. = 6 kilpailua.

Ongelmaksi vain tuli se, että jostain taiottiin sitten yksi kisa lisää keväälle ja vieläpä kohtuu lähelle olemassa olevaa SM kisaviikonloppua. = 7 kilpailua.

Omasta mielestäni 6 kisaa on riittävästi 3 keväällä ja 3 syksyllä.
- jos halutaan pitää tuo 7 kisaa, niin viedään sitten se PR SM viikonloppu vaikkapa viikolle 23, eli viikko koulujen päättymisen jälkeen. (toissijainen kanta)

Itse olen sen kannalla että ajetaan vaikkapa PR sarja SM kisana, osana ES-sarja 3/4. (ensi sijainen kanta)

SM viikonloppuna keväällä voisi olla se JunSM+ES SM, perjantaina siinä voisi ajaa kansallisen 32 luokan. - koska ajatus oli nostaa FO kisan statusta ajaa siellä la päivä 32 luokkien SM tittelistä ja su sitten PR ISRA team kisa.

Alueista kuta kuinkin varmaan jo balanssi löytynee, meillä on kolme toimivaa aluetta 2, 6 ja 8(+5). Kuudella kisalla nätisti 2 kisaa / alue - jolloin myös sen vuoden kisat matkojen suhteen olisi suht tasapuolista, asut sitten idässä (Alue6), lännessä (Alue2) tahi keskellä (Alue8+Alue5).

Eli 32 kisat ei vähene tuossa suunnitelmassa, kisoja vain järjestellään eri tavalla ja ainoa joka katoaisi olisi PR kerta SM -> sarja SM.

Tässä jonkun verran turbulenssia eri seurojen välillä, joten Tomi kerää tässä palautetta ja seurojen virallinen mielipide sitten ko. seuran vastuullisen kautta emailillä Tomille. - siinä sitten Tomilla pohjaa mitä esittää jonka sitten lajiryhmä käsittelee... perustuen palautteisiin, ei omiin intresseihin. Joten tärkeää on että mahdollisimman moni äänestää, kommentoi (perustelee jos tahtoo) jne...
Viimeksi muokattu: 04.10.2022 07:03 Tumppi.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
04.10.2022 07:03 #41782 : Yly
Vastaus käyttäjältä Yly aiheessa SM-kisojen järjestelyt 2023
Ehdottaisin seuraavaa systeemiä mietittäväksi:

1/24 SM superkisaviikonloppu, jossa ajetaan:
PR-24
EM-24
EL-24
ES-24

Treenit alkaa perjantaina joskus päivällä tai jopa aamulla.
Perjantai iltana klo 20:00 Produn starttikoe.
Lauantaina Produkisa käyntiin klo 9:00 ( että hotelleissa asujat saa aamupalan )
Produn jälkeen EM ja EL jonka jälkeen ES treeni
ES Aika-ajo voisi olla jopa launantai iltana ??
Sunnuntaina taas klo 9.00 kisa käyntiin.
Sunnuntai voi mennä myöhään, mutta luulempa, että kaikki on kotona viimeistään klo 23:00 vaikka asuu Iisalmessa.

Tällä systeemillä saataisiin kaikki kynnelle kykenevät tuon SM viikoloppuun ! En usko, että kukaan jää pois, jos siellä ei ajeta 1/32 luokkia !

1/32 SM toinen osakilpailu FO:n yhteydessä ja toinen sitten joskus....toukokuun loppu ? mutta luulisi tuolle löytyvän päivämäärä !

Näin viikonloppuja on sama määrä kuin kahden SM-viikonlopun formaatissa !

We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
04.10.2022 07:21 #41783 : Emppu
Vastaus käyttäjältä Emppu aiheessa SM-kisojen järjestelyt 2023
Aikataulut tulisi olemaan Tumpin viestiä tulkaten tähän suuntaan:

SM/NM vkl
pe 11-13 F132 treeni (ei SM arvoa)
13-14 aika-ajo
14-16 finaalit
16-18 ES32 treeni (ei SM arvoa)
18-19 aika-ajo
19-21 finaalit
la 07-14 NM-luokat (ovet auki 6.30)
14-19 ES24 treeni (SM arvo)
19-20 aika-ajo
20-22 alkuerät
su 08-14 semit ja finaali

FO
pe 16-21 ES32 ja F132 treeni
la 08-10 ES32 treeni (SM arvo)
10-11 aika-ajo
11-16 semit ja finaali
16-18 F132 treeni (SM arvo)
18-19 aika-ajo
19-23 semit ja finaali
su 08-11 PR24-team treeni (Ei SM arvoa)
11-12 aika-ajo
12-17 kisa

FO viikonlopusta siis tippunee ES-24 pois -kö? Kaikista ilmeisin ja helpoin vaihtoehtohan tässä olisi ajaa PR-24 luokan lisäksi myös NM mestaruus sarjamuodossa, jos tätä nykyistä mallia on pakko muuttaa ja kisoja karsia. Mutta jos lapsilta kysytään, niin ei taida kukaan äänestää sellaisen puolesta.

- Emppu

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
04.10.2022 07:31 - 04.10.2022 07:32 #41784 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa SM-kisojen järjestelyt 2023

Emppu kirjoitti: Aikataulut tulisi olemaan Tumpin viestiä tulkaten tähän suuntaan:

SM/NM vkl
pe 11-13 F132 treeni (ei SM arvoa)
13-14 aika-ajo
14-16 finaalit
16-18 ES32 treeni (ei SM arvoa)
18-19 aika-ajo
19-21 finaalit

la 07-14 NM-luokat (ovet auki 6.30)

14-19 ES24 treeni (SM arvo)
19-20 aika-ajo
20-22 alkuerät

su 08-14 semit ja finaali

... klip klip...

FO viikonlopusta siis tippunee ES-24 pois -kö? Kaikista ilmeisin ja helpoin vaihtoehtohan tässä olisi ajaa PR-24 luokan lisäksi myös NM mestaruus sarjamuodossa, jos tätä nykyistä mallia on pakko muuttaa ja kisoja karsia. Mutta jos lapsilta kysytään, niin ei taida kukaan äänestää sellaisen puolesta.


Juu FO viikonlopusta ES-24 pois.

SM viikonlopunna NM luokat (EM/EL) voi aloittaa kasilta treenit, ei tartte olla noin aikaisin kuin yllä.

Niin kuka ajattelee ja ei junnuja ? Sportissa viiden tunnin treenit ?? vaikka onkin SM luokka vs. MM kisoissa 8*4min... Alkuerät voi ajaa sunnuntai aamusta.
Viimeksi muokattu: 04.10.2022 07:32 Tumppi.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
04.10.2022 08:40 #41786 : tp
Vastaus käyttäjältä tp aiheessa SM-kisojen järjestelyt 2023
Itse en pysty äänestämään, kun olen tehnyt kyselyn. Kannatan kuitenkin mallin 3. mukaista, jonka Yly esitti. Tosin sen verran lisättynä, että kerhokisana voitaisiin ajaa myös pikkuluokat torstaina, jos löytyy kysyntää.

Perustelen tämän sillä, että SM-luokat jakautuisi 2+2 mallissa 3. Nykyisessä mallissa junnujen kynnys osallistua pelkkään ES-24 kisaan nousee, kun käytännössä on ajettava treeninkin takia ainakin ES-32, koska ei ole muita luokkia kisoissa. Tämä nostaa taas kustannuksia, kun pitää hankkia rungot + 2mm akseliin sopivat tavarat. Kaikki ei tähän lähde. Toinen asia on peräkkäisten kisojen tuomat matkakulut ja aikatauluhaasteet. Suomen reunalta ajaessa kisamatkoihin voi kulua 12h, joka on sitten muusta tekemisestä pois, kuten mekkaamisesta.

Vaihtoehto 4. on sopiva aktiivikisaajalle, mutta se karsii satunnaiset osallistujat pois, joilla ei ole lisenssiä. Jos osallistujamäärät ovat nousussa tuohon tahtiin, mitä Lempäälässä on osallistujia, niin ei se ole välttämättä aikataulujen kannalta huono asia. Laajemmassa kuvassa katsoisin, että eri alueiden olisi pidettävä paikallisia kisoja, joissa olisi harrastajienkin mahdollista ajaa ilman lisenssiä produa jatkossakin. Omalla alueella 6 yritetään tätä koronavuosien jälkeen, jotta harrastelijoillekin olisi enemmän tarjottavaa.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
04.10.2022 12:26 - 04.10.2022 12:27 #41802 : newbie
Vastaus käyttäjältä newbie aiheessa SM-kisojen järjestelyt 2023

Emppu kirjoitti: Eikö voitaisi edes pari kolme vuotta kokeilla miten kahden kilpailun taktiikka toimii Suomessa ja auttaako se Suomalaisia kehittymään ja pärjäämään paremmin pikkuluokissa myös kansainvälisellä tasolla? Ja mikä tärkeämpää: saada lisää kuljettajia Suomesta mukaan näihin pikkuluokkiin, ties vaikka niinkin onnellisesti pääsisi käymään isomman näkyvyyden ansiosta.


Kyseessä on kustannuskysymys logistiikassa sekä tavarassa. Mitä tulee pärjäämiseen ja kehittymiseen, niin eikös sitä varten treenata tai lahjattomathan ne treenaa...

Tuosta näkyvyys asiasta kuulisin mielelläni lisää eli minkälaista näkyvyyttä ja missä se ilmenee?

Emppu kirjoitti: Mielipiteeni on, että 5-6 eri luokan SM-kilpailut eivät toimi, jos siis argumenttina on liittää NM luokat ES 24/32/F1 luokkien kanssa samaan viikonloppuun. Tämä mallihan on kokeiltu jo, ja nykyinen malli oli pelastus siitä...


Pelastus millä tavalla ja kenelle? Haluaisin kuulla tuosta lisää.

Emppu kirjoitti: Suomessa rankingiin vaikuttaa kolme parasta eurosarja tulosta, PR-24 luokassa FO kisan myötä tämä on 4/5 parasta. Jos kilpailuja alkaa olla liikaa toisten makuun, voi niistä hyvin jättää yhden välistä ilman vaikutusta ranking pisteisiin. Ei ole syytä vähentää kilpailujen kokonaismäärää kaikilta harrastajilta, ne ketkä haluavat kisata myös saavat kisata. Pikemminkin voisi miettiä ranking asiaa ja kilpailujen määrää niin, että vain esim. 2/4 eurosarjakilpailua vaikuttaisi rankingiin. Tällöin kynnys valikoida omia kisoja kauden aikana, ja skipata kauimmaiset tai huonoiten omaan kalenteriin sopivat, laskee entisestään.


Tuo ei ole mahdollista sääntöjen mukaan.

"Sarjakilpailut: Kansalliset kilpailut voivat muodostaa
keskenään sarjan. Sarjakilpailuihin saa osallistua ulkomaalaisella lisenssillä, pisteet jaetaan myös ulkomaalaisille kilpailijoille. Sarjakilpailujen aikatauluista, sarjan osakilpailujen yhteiskutsusta, pistelaskusta tms. vastaa
luokan yhteyshenkilö.

Loppupisteisiin lasketaan järjestetyt kilpailut -1, paitsi mikäli kilpailuja on 3 tai vähemmän, jolloin lasketaan kaikki kilpailut"

Tuo pätee silloin etenkin, jos ajetaan SM-arvosta. Toki kerhojen välisissä saa käyttää mitä sääntöjä hyvänsä.
Viimeksi muokattu: 04.10.2022 12:27 newbie.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
04.10.2022 13:27 - 04.10.2022 13:29 #41804 : Yly
Vastaus käyttäjältä Yly aiheessa SM-kisojen järjestelyt 2023
Nämä minun ajatukset eivät ole kirjoitettu kenenkään mielipiteitä tai näkemyksiä vastaan, vaan omia ajatuksiani lajin parhaaksi.

Jos ES SM viikonloppu pysyy ennallaan , niin se ikään kuin ”pakottaa” osallistumaan 1/32 luokkien kisoihin. Muuten SM viikonloppuna ei ole kuin yksi kilpailu, ES-24:n suomen mestaruus kisa. On hieman ontto tunne lähteä kisaan ”kylmiltään”

Minun ehdotuksessa jokaiselle tulisi 1-2 1/24 mittakaavan kisaa alle ennen sportti kisaa. Kalustolla, joka löytyy lähes kaikista pakeista valmiina..

Näin ollen kisaajat, jotka ei halua hommata 1/32 kalustoa, voisivat osallistua SM viikonloppuun ja taistella siellä kahdesta suomen mestaruudesta ja ehkä jopa yhdestä nuorten mestaruudesta, sillä kalustolla, joka on jo olemassa.

Olen ehdottanut 1/32 kahden osakilpailun SM-sarjaa, että HALUKKAAT 1/32 kuskit saisivat kaksi kovatasoista kisaa Suomeen / vuosi.

Kisa viikonloppujen määrä pysyisi samana ja kenenkään ei olisi ”pakko ” hankkia 1/32 kalustoa.

PR-24 SM sarja ajatusta en pidä niin hyvänä, koska se blokkaa satunnaiset harrastajat pois PR kisoista.

Jotka vastustavat tätä ehdotustani, niin voisivat ystävällisesti kertoa mikä ehdotuksessani mättää ?

Siinähän voi olla joku juttu, mitä on ole osannut ottaa huomioon ?

-

We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Viimeksi muokattu: 04.10.2022 13:29 Yly.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
04.10.2022 13:35 - 04.10.2022 13:35 #41805 : newbie
Vastaus käyttäjältä newbie aiheessa SM-kisojen järjestelyt 2023
Komppaan Ylyä, Tomia ja Tumppia. Tämä on jo harvinaista siis.

Tässä on kyse perustason harrastajista myös ja siitä, että kuka lähtee ajamaan yhtä luokkaa viikonloppuna, "pahimmillaan" toiselle puolelle Suomea?

Minusta kyse on ihan absurdista ajattelutavasta jo lähtökohtaisesti, mutta tämä on minun mielipide.

Sitten kysyn näin: jos produ olisi SM-sarja, niin kuinka monta kuskia jäisi Lempäälästä pois tänä viikonloppuna. Laskin, että vähintään 10 todennäköisesti. Ketä se palvelee?
Viimeksi muokattu: 04.10.2022 13:35 newbie.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Yly

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
05.10.2022 15:35 - 05.10.2022 15:37 #41811 : OPK
Vastaus käyttäjältä OPK aiheessa SM-kisojen järjestelyt 2023
Tässä nyt ollaan tuhoamassa kilpakuskin näkökulmasta paras asia mitä Suomi-slotissa on pitkään aikaan tehty: SM-kisat missä on ollu aikaa treenata ja testata ja jotka on tuntuneet myös arvokkailta (engl. prestige). Mielestäni tämä asia ei myöskään kuulu Finslot-pollin päätettäväksi vaan kerhojenväliseen face-to-face kokoukseen. Samalla haluaisin huomauttaa että olen kuullut että RiiUA:lla ei ole (kuulemma) ollut edustajaa mokomissa kokouksissa enkä ole siitä mitään viestiä saanut.
Viimeksi muokattu: 05.10.2022 15:37 OPK.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
05.10.2022 17:30 #41812 : newbie
Vastaus käyttäjältä newbie aiheessa SM-kisojen järjestelyt 2023

OPK kirjoitti: Tässä nyt ollaan tuhoamassa kilpakuskin näkökulmasta paras asia mitä Suomi-slotissa on pitkään aikaan tehty: SM-kisat missä on ollu aikaa treenata ja testata ja jotka on tuntuneet myös arvokkailta (engl. prestige). Mielestäni tämä asia ei myöskään kuulu Finslot-pollin päätettäväksi vaan kerhojenväliseen face-to-face kokoukseen. Samalla haluaisin huomauttaa että olen kuullut että RiiUA:lla ei ole (kuulemma) ollut edustajaa mokomissa kokouksissa enkä ole siitä mitään viestiä saanut.


Kenen näkökulmasta? Onko kilpakuski se ainoa oikea näkökulma kaikkeen ja harrastajat eli se suurin joukko halutaan rajata pois, koska kilpakuski? Kiva viesti harrastajille ja uusille tuleville kuskeille: jos et ole kilpakuski, et ole kilpakalenterin laadinnassa mikään kohderyhmä sekä mieluiten se nuoriso pois häiritsemästä jaloista ehkä mieluusti kaiken lisäksi? Saadaan kisojen aikataulut kivojen löysäksi, kun pidetään osallistujamäärät pieninä, mutta samaan aikaan itketään osallistujien pientä määrää mahdollisesti sekä jos on tiukat aikataulut.

Sillä tavalla.

AKK linjauksia ja tavoitteita noudattaen siis. Lajiryhmä vaikenee näemmä, eikä lausu mitään.

Eiköhän 24 luokissa ole tarkoitua ajaa harrastajien ja nuorten kesken mahdollisimman paljon? Sitten KV kuskit ajaa omia juttujaan toisena ajankohtana ilman nuorisoa, rauhassa treenaten sekä ehkä iltaa kivasti istuen ja hauskaa pitäen. Kaikki tyytyväisiä.

Yleisellä tasolla isoa sporttia ajaa merkittävä määrä kuskeja, jotka eivät aja pikkuluokkia. Sitä ei tietyt ihmiset ajattele, eivätkä asiasta välitä.

Nähtävästi tämä pitää sanoa ääneen ja tulee esiin OPKn viestissä: kilpakuski on se kalenterin ainoa kohderyhmä joidenkin mielestä - rahasta viis. :eek:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
05.10.2022 17:39 #41813 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa SM-kisojen järjestelyt 2023

OPK kirjoitti: Tässä nyt ollaan tuhoamassa kilpakuskin näkökulmasta paras asia mitä Suomi-slotissa on pitkään aikaan tehty: SM-kisat missä on ollu aikaa treenata ja testata ja jotka on tuntuneet myös arvokkailta (engl. prestige). Mielestäni tämä asia ei myöskään kuulu Finslot-pollin päätettäväksi vaan kerhojenväliseen face-to-face kokoukseen. Samalla haluaisin huomauttaa että olen kuullut että RiiUA:lla ei ole (kuulemma) ollut edustajaa mokomissa kokouksissa enkä ole siitä mitään viestiä saanut.


Ei täällä mitään päätetä - tämä on vain yksi tapa kuulostella avoimesti kaikkien mielipiteitä, argumentteja eri variaatioista. Tuolla idän puolella on semmoista toimintaa - jota ei tehdä avoimesti vaan suljettujen ovien takana. Ei ole keneltäkään pois että asioita myös täällä kysytään ja rakentavan asiallisesti kommentoidaan.

Tomi tsekkailee email ketjua ja lisää sinne niitä seuroja joilla asiaan on virallinen kanta - jossain mainitsinkin, että emaililla sitten luokkayhteyshenkilölle aikanaan se ko. seuran virallinen kanta - ei ole pahitteeksi, että laajemmaltikin asioita kysytään.

Suurin ongelma on, että viidestä kisasta piti tulla kuusi - mutta tulikin 7.

JOS kisojen määrä enemmistön kannalta on HYVÄ niin okei, sitten on niin - MUTTA onko järkevää pitää kaksi SM kisaa parin kolmen viikon välein ? Tänään kerholla tuosta juteltiin, ja meillä aktiivikilipaalijoita on muutamia, joiden kanta on, että molempiin ei lähdetä... vaan se on sitten fiiliksen mukaan kumpaanko mennään.

Mielestäni olisi asiallista siirtää toinen SM huhtikuulta vaikkapa sinne viikolle 23 - vähintä mitä voisi tehdä.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
05.10.2022 17:53 - 05.10.2022 17:56 #41814 : OPK
Vastaus käyttäjältä OPK aiheessa SM-kisojen järjestelyt 2023

newbie kirjoitti:
Kenen näkökulmasta? Onko kilpakuski ...


Älä laita sanoja mun suuhun mitä en oo sanonut.
Viimeksi muokattu: 05.10.2022 17:56 OPK.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
05.10.2022 18:06 #41815 : newbie
Vastaus käyttäjältä newbie aiheessa SM-kisojen järjestelyt 2023

OPK kirjoitti:

newbie kirjoitti:
Kenen näkökulmasta? Onko kilpakuski ...


Älä laita sanoja mun suuhun mitä en oo sanonut.


Sitten aika monet muut kilpakuskit on asiasta eri mieltä. Ketä tarkoitat kilpakuskilla, kun ihmiset näyttää olevan eri mieltä ja tietääkseni kaikki on kilpakuskeja? Vai tarkoitatko KV-kuskeja (ISRA) tai 32 -kuskeja?

Kerro suoraan vähän tarkemmin. Vähän epäspecifisinen tämä "kilpakuski" tässä nyt.

Ja jos kysyn, älä suutu, vaan vastaa vain kysyttyyn kysymykseen. Ketä tarkoitat kilpakusk(e)illa?

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.288 sekuntia