Ei tapahtumia

Eurosarja 4

Lisää
06.11.2023 11:44 #42846 : SRC
Eurosarja 4 kirjoittanut SRC
[object Object]HEI !
Tervetuloa Eurosarja 4 kilpailuun Hyvinkäälle
t. SRC.n väki
Liitetiedostot:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.11.2023 11:45 - 21.11.2023 16:56 #42847 : SRC
Vastaus käyttäjältä SRC aiheessa Eurosarja 4
 

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

 

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

 

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

 

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

 

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

 

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Tähän aikanaan listat ja tulokset
t. SRC
Viimeksi muokattu: 21.11.2023 16:56 SRC.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
08.11.2023 13:28 #42849 : SRC
Vastaus käyttäjältä SRC aiheessa Eurosarja 4
Hei !
Nyt Kiti auki
Kaikki joukolla ilmoittautumaan
t. SRC

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
19.11.2023 07:30 #42878 : SRC
Vastaus käyttäjältä SRC aiheessa Eurosarja 4
Hei !
Muistakaa ilmoittautua kisaan
19.11.klo 22:00 mennessä
t. SRC

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
21.11.2023 17:03 #42882 : SRC
Vastaus käyttäjältä SRC aiheessa Eurosarja 4
Hei !
Aikataulu ja listat lisätty
Ovet auki klo 14:30 ja klo 15:00-16:00 radassa virta pitojen sisäänajoa varten.
Jos viellä joku haluaa tulla mukaan niin laittakaa viestiä.
Tervetuloa Hyvinkäälle
t. SRC.n väki

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
24.11.2023 16:50 #42886 : Rami
Vastaus käyttäjältä Rami aiheessa Eurosarja 4
Löytyyks videoo

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
24.11.2023 18:01 - 24.11.2023 18:06 #42887 : JariL
Vastaus käyttäjältä JariL aiheessa Eurosarja 4
m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbi...l&id=100069301410090

Tai
https://www.youtube.com/@slotracingclubhyvinkaa/live


Toivottavasti nyt linkki toimii?
Viimeksi muokattu: 24.11.2023 18:06 JariL.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
26.11.2023 19:12 #42889 : Yly
Vastaus käyttäjältä Yly aiheessa Eurosarja 4
Kiitos SRC !

Erityiskiitos majoituksesta ja ruuasta !

We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
28.11.2023 16:36 - 29.11.2023 16:27 #42900 : SRC
Vastaus käyttäjältä SRC aiheessa Eurosarja 4
Ohessa tulokset kilpailusta.
 
Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 29.11.2023 16:27 SRC. Syy: Korjattu OG-luokan kerhojäsenyyksiä ja päivitetty kerhopisteet vastaavasti

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
02.12.2023 15:06 - 02.12.2023 15:09 #42925 : eemeli
Vastaus käyttäjältä eemeli aiheessa Eurosarja 4
Do diin.

Vuoden vikaan eurosarjan kisaan piti olla hyvin valmistautumisaikaa, ja ehtiä hyvissä ajoin paikalle. Duunissa kalenteriin merkkaamaton koulutus ja duunikaverin tuuraus huolehtivat, ettei taaskaan ollut liikaa joutoaikaa ennakkoon. Onneksi kurssin vetäjällä oli myös kiirus ja tingittiin tauoista.

Rakensin ennakkoon tiimikaverin sportit ja omat OG-autot, Markun OG kasattiin Mikkelissä porukalla. Renkaita oli jäänyt Atlantin takaa hyvä valikoima, mistä olin ennalta arvannut pari vaihtoehtoa. Näistä ennalta todennäköisempi toimikin oikein mainiosti. Toinen OG oli helpompi ajaa, mutta vähän hidas, joten valkkasin kisaan nopeamman. Se osoittautui hyväksi valinnaksi. Auto oli riittävän hyvä ajettava ja myös tarpeeksi nopea. Aika-ajossa jäin omasta (toki treeneissä ajetusta) rataennätyksestä 0,001 sekunnin päähän, joten kisaan oli potentiaalia tarjolla. Kahdeksantena kuumaan erään, mikä oli vähän tavoitteenakin. Suht tiukkaa oli, koska 5. tila jäi 0,016 sekunnin päähän. Tiimikaverilla on ollut vähän haasteita kahvapuolella, Difalco-pohjaisessa viritelmässä on aika paljon nappeja ja jäi se AB kytkin kääntämättä oikeaan asentoon...  No, kisassa aina paremmin...

Markun jäätyä aika-ajossa ekaan erään tiimi harkitsi karjapuskurin kiinnittämistä treenivirralla. Sille olis pikkusen ollutkin käyttöä, mutta ei oltu ihan varmoja miten se mahtuu sääntöihin... toiseksi erässään ja autostakin vielä jotakin jäljellä kisan lopussa.

Oma ajo kuumassa erässä meni suht tasaisesti. Mustalta aloittaminen ei ole suosikkejani, ja pikkusen heikosti tuo eka ura menikin. Pyryn kanssa välillä tiukkaa kisaa. Mietin, että mitenköhän lujaa Pyry olis menny, jos auto olis kulkenut? (kuulema ihan kuollut jne...) Lopulta ite viides, mihin olin enimmäkseen tyytyväinen. Jälleen kerran, ajamalla paremmin olis pärjännyt paremmin.

Koska tiimistä ei ollut ketään ajamassa miniä eikä lightia, saatiin aamulla nukkua pitkään. Produun oli jotakin vähän valmiina ja paljon kesken. Aikaa oli puuhata autot kuntoon kyllä... Itse valitsin koneeksi OG:ssa hitaammaksi, mutta ajettavammaksi osoittautuneen yksilön. Cahozan osat, B52 kulmamagneetit. B52:t on pienemmillä kulmilla ja tuntuu pehmeämmiltä ajettavilta. Auto toimi oikein hyvin, jopa mainiosti. Purplella pystyi ysikympia ajamaan täydellä kaasulla. Markulle koneeksi tuli Latvian MM set-uppi  Vaasan MM:ien ankkurilla. Kulki ja oli ihan kelpo ajaakin.

Kas muutenhan tuo meni kivasti, mutta treeneissä tuli katsottua liika kauas eteenpäin ja puolisen tuntia ennen katsastuksen sulkeutumista kolahti kunnolla suoran alussa. Kori rattaiden väliin, tasapainotettu fassi entinen, runko mutkalla ja myös ohjuri tärveltyi. Ohjurinhan toki havaitsin vasta ksiassa olevan pilalla, ol iliika kiire saada auto takasin pelikuntoon. Edellisten kisojen jäljiltä ei ollut suoria hyvin toimivia runkoja ylenmäärin varastossa, niin korjattiin mitä kyettiin. Radallakin kerkesin vielä käymään, ja kyllä se toimi, muttei ihan sillein kuin ennen kolaria. Normaali treenitilanne, oma moka. (ei vähennä harmistuksen määrää se)

Tiimiohje oli, että aika-ajossa ei kertaakaan ulos ja minimissään 10,5 kierrosta. No eihän se ihan silleen mennyt. Molemmat ajettiin vähän alakanttiin, mutta vältettiin ekat erät ja jäi aikaa mekkaamiseen, sportit oli omalta osalta vielä kesken. Tässä merkittävästi auttoi erään tiimin taktikointi...

Tällä kertaa TQ-tulos oli vallan messevä. Onni oli TG 23 osalla, vaikka ajoi kerran ulos! Parhaita koskaan näkemiäni produn aika-ajosuorituksia. 4.80 on aika kova aika muutenkin kuin matkaa ajettaessa...

Kisa ei ihan suunnitellusti meiltä kummaltakaan mennyt. Markulla oli vähän haasteita mahtua sekaan. Itse huomasin ohjurin rikkoutumisen vasta, kun autoa ei meinannut millään saada rataan. Tarkempi tutkmus kisan jälkeen osoitti, että murtuma flägin kieleen vastaavassa pinnassa oli syynä vaikeaan nostettavuuteen. Asia korjaantui ajamalla tarpeeksi monta kertaa ulos... tässäkin toimii legendaarinen "ulos tai tulos" -logiikka, ja näin se "tulos" jäi tavoitteesta selvästi.

Tässä vaiheessa Heikin kanssa tilanne tasapeli 1-1. Tiesin, että oli hyvää kalustoa sporttiin, joten olin luottavain mielin, notta huomenna tilanne kääntyy omaksi eduksi helposti. Kaikkea sitä luuleekin...

Markun sportit olivat jo valmiit ja omien kasaaminen vähän kesken. Ehdin produn aikana kasaamaan todennäköisen kisakoneen... melkein valmiiksi. Yksi pikkujuttu vaan jäi tekemättä, ja sen tajusin vasta kun auto oli jo katsastettuna. Aamusta aikaisin pelipaikalle ja rakentaminen jatkui. Markku oli jo kokeilemassa renkaita kun minä vasta sain kaikki 3 autoa valmiiksi. Kisa-autoksi ajateltu toimi hyvin, oikeinkin hyvin, ja siinä parhaiten tuntui toimivan OG:ssa sisäänajetut renkaat. Vekotin hillotaan ja treenit ajetaan käytännössä samanlaisella autolla. Markulla myös hyvissä ajoin kisa-auto selvillä ja treeniä, treeniä. Kolmista renkaista parhaiten toimivat kesällä hankitut brittidonitsit, merkkiä en tiedä niille. Tuntuivat paremmilta ajettevilta kuin Rogerit, tosin niillä oli ajettu enemmän, sillä voi olla iso merkitys kyllä.

Kysyin Kimmolta ennen kisoja, josko hän haluaa kokeilla tekemääni set-uppia. Ilman muilta saatua palautetta on vähän ns. oman subjektiivisen näkemyksen varassa ja sitä luulee, että tekee yvää kampetta. Kimmolle kokeilu oli ok, joten lykkäsin hälle lauantaina kouraan 22 magneettisen, uusinta valmistuserää olevan sisähalkaisijaltaan aika pienen set-upin. Pikkusen pitkä, kun tehty samasta pellistä kuin isommallakin halkaisijalla olleet. Samanlaisella itsekin läksin kisaan. Korjasin MM:issä hajonneen päädyn, ja nyt teräsruuvi. Katkenneessa oli mikroskoopilla katsottuna murtopinnalla selviä viitteitä, että oli vain ajan kysymys koska rasituksessa katkeaa. Ja olihan se aika tiukalle vedettykin, nykyjään kova-anodisoin päädyt vasta kun kierteet ovat valmiit, niin kestää vetää tiukemmalle.

Katsastuksen jälkeen tuli Hapan kanssa juttua ruuvilukitteista... siis lukitteista... niin... sehän toisaan jäi tekemättä se kannunruuvien lukitejuttu ennen koneen juottamista kiinni... Plääni siis oli, että treenivirralla pikaliimalla ruuvien kantojen varmistus, ettei kisa jää kesken päädyn irrotessa joltakin reunalta.

Aika-ajo, varsinkin sportissa, menee yleensä persiilleen koska jännittää, edelleen, se ajaminen, Kisan tärkeimmät sekunnit. Ei se tälläkään kertaa ihan putkeen mennyt. Liikaa säätämsitä kahvan kanssa, olis kannattanut vaan ajaa... Nopeimmalla kierroksella olin jo varma, ettei auto selviä deadmanista ja himmasin... sitten se menikin, ja tuli kiire ajaa keirros loppuun. Olis ollut huima kierros jos usko ois riittänyt. Auto sinällään siis oli oikeinkin hyvä. Ja joskus sijoitus on pienestä kiinni... Kapan kanssa paras kierroaika oli tasan sama, toiseksi parhaassa Kapa oli 0,003 nopeampi. Takavuosina olen ollut kärkeä perässä semmoset 0,5 sekuntia, ja tällä kertaa tuosta vain puolet. Markulla ei aika-ajo mennyt ihan putkeen, uuden kahvan säätöjen hakemisessa on oma hommansa.

Ekassa erässä voi joskus tulla pieniä haasteita eteen... Markulla alkoi mallikkaasti, vauhti olisi riittänyt erävoittoon, mutta tapahtumia tuli kisan kuluessa liikaa. Ekalle heatille erän toiseksi paras hiittitulos kuitenkin.

Oma kisa alkoi hyvin, treenivirralla liimasin ruuvit (pikaliimalappu jäi pöytään...) ja auto tuntui toimivan todella, todella hyvin. 4 ekaa heatia menikin tosi hyvin, ja näytti siltä, että tänään ollaan korkealla. Sinisellä (jostakin syystä en koskaan saa Hyvinkäällä minkäänlaista tulsota aikaan sinisellä) tuli muutama kolhu, joiden jälkeen sekä kulku että jarrut olivat kateissa. Takimmainen hiilikanava oli saanut pikku osuman ja molemmat hiilet olivat yllättävän lyhyet, toivottavasti ei kollektori ei ole entinen, ankkuri on paremmalta reunalta mitä meiltä löytyy. Lopulta kisassa 12. Jos en olis rikkonu autoa, niin viidenneksi olis ollu saumoja. Joo, ja Heikki vei kun litran mittaa, 1-2.

Kimmolla oli auton toimivuuden kanssa pieniä haasteita, ja hassuja sinkoilemisia tuli vähän sinen ja tänne. Kisan jälkeen Kimmo tuil kertomaan hyvät ja huonot uutiset samassa lauseessa: "Set-uppi oli hyvä ajaa" törmäystestit tehty...

Vähemmän hyvin meni nostaminen. Sisälaidalle kurottaessa käsi jäi sen verran matalalle, että Jyrin kisa päättyi siihen. Nämä on aina tilanteita, jotka jää itseä harmittamaan aika huolella. Anteeksi.

Ensi vuonna tehdään yhtä hyviä autoja ja ajetaan paremmin...


-eemeli-








 
Viimeksi muokattu: 02.12.2023 15:09 eemeli.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tumppi, Hande, _tomeski

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
05.12.2023 10:55 #42927 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Eurosarja 4
Näköjään omasta PR rungosta on kadonnut maaginen jiipaari lanka - siellä kisan tuoksinnassa semmoisestakin oli juttua, olisko sitten ollut meikäläisen vai ei   tuntomerkki - laserilla "merkattu" musta viiva 

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.290 sekuntia