- Viestejä: 69
- Vastaanotettu kiitos 26
Eurosarja 1 - Lappeenranta
Tässä kutsua vuoden 2024 ensimmäiseen Eurosarjaan. Kiti avautuu tällä viikolla. Lisäinfoa majoituksesta tulossa piakkoin.
Tervetuloa Lappeenrantaan!
-Anna/InSlot
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
www.finslot.net/media/kunena/attachments...eenrantatulokset.pdf
Statistiikka:
finslot.net/tulokset/smc/LapMasterResultLink.htm
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kiti on nyt auki!
-Anna
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Ilmoittautumiset suoraan Jukalle: jukka.hirvi 'ät' evl.fi
- Ilmoittautumisten deadline sama kuin kilpailuun eli LAUANTAI 27.1.2024
- Majoittuminen Piiluvassa maksaa 10€/yö/henkilö
- Aamupala Piiluvassa on ostettavissa erikseen 5€/aamu/henkilö
- Omat liinavaatteet ja pyyhe mukaan
- Jukka kerää maksun
- Piiluvan leirikeskus, osoite Taipalsaarentie 476, 53950 LAPPEENRANTA
- Liitteenä pdf, jossa esitetty lähellä olevia pysäköintimahdollisuuksia
- Liitteenä kuva, jossa merkitty ulko-ovi kerhotilaan, osoite Koulukatu 3, 53100 Lappeenranta
- Kauppakeskus Armadan pysäköinti maksaa 10€/päivä (tai 2€/h, ensimmäiset 2h ilmaiseksi)
- Suosittelemme kimppakyytejä majoituksesta
Monipuoliset ravintolat ja ruokakaupat sijaitsevat kerhotilan lähellä kaupungin keskustassa.
Perjantaina ovet avataan klo 13.30. Vapaa treeni alkaa klo 14.00
Ilmoittautuminen päättyy LAUANTAINA 27.1.2024 klo 23:59
- Emppu
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Ratahuoneessa on tilaa noin 20+ mekkipaikalle, loput tulevat hallin puolelle.
- Emppu
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Ohessa kilpailujärjestäjän lausunto Deltaplastik i30 korin käyttämisestä Eurosarja 1 2024 osakilpailussa.
Kyseessä ei ole lisämääräys vaan toteamus että kilpailussa noudatetaan voimassa olevia sääntöjä.
Omalta osaltani pahoittelen valmistajan virheestä koitunutta harmia. Pyrin lähettämään tiedotteen henkilökohtaisesti kaikille kilpailuun ilmoittautuneille mahdollisimman pian.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Ja koreillahan varmaankin on Italialainen takuu... "On takuulla ostajan vika jos tuote ei ole sääntöjen mukainen..."
MItes se sääntöjen mukaan menikään... korin muotoilussa saa käyttää maksimissaan 1000 Watin kuumailmapuhallinta, eikä silitysrautaa saa asettaa kolmea pallukkaa kuumemmalle takasiipeä kavennettaessa? Sormien polttamisesta kuumassa lexanissa saa 4,8 kierrosta penaltin lisäksi aasihatun käyttövelvollisuuden aika-ajossa?
Notta voi räkä niitä onnekkaita tunareita kenen korinipussa sattuu olemaan vahinkokappale joka on nihkeesti tulkiten laillisen levyinen... Korean ihme kun näyttää olevan varsin ylivoimainen muodoltaan vanhempiin verrattuna. Mitenkä tuleekaan mieleen, että kummasti niitä koreja ruttaantuu treeneissä ja "ei tää nyt niiiin pahasti sulanu lämmittäessä seliseli..." ilmaantuu katsastuskonttorille viikon päästä lauantaina?
Joko ensi vuonna produssa saa olla tuuman siivet sivulla, kun se menee silleen vähän kovempaa...?
Italia - maa jossa mikään ei toimi eikä järjesty?
-eemeli-
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Vaan tuota mietin itsekkin paljonka säännöt mahdollistaa korien jälkimodifikaatiota. PR-24 luokan osalta säännöt sanoo että kunhan on esikuvan mukainen ja alunperin hyväksytyn valmsitajan tekemä eikä lisättyjä aurodynamisia levikkeitä. Koria ei saa taivuttaa profiilin ulkopuolelle, mutta sisäpuolelle säännöt sallisi taivuttamisen (ts kaventamisen).
Tämä kuulostaisi kovin siltä, että sääntökirjaa olisi hyvä korjata ensivuodelle vastaavien tulkintaongelmien välttämiseksi. ES1 kilpailussa olevan linjaus on mielestäni kuitenkin järkevä ja saman toivoisi toki jatkuvan koko kauden.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tiedän, että Jukka näitä hoitaa, mutta ihmisethän sinne kuitenkin menee...
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
T. Jussi
Jussi & Arzzi
Neutro Oy Slottimyynti
SRC Hyvinkää
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kiitos Jukalle sekä Lappeenrannan seurakunnalle ja ura-autokerholle hienoista puitteista eurosarja tapahtumalle!
InSlot kiittää kaikkia kilpailijoita ja mukana olleita hyvä henkisestä ja mukavasta kilpailuviikonlopusta
Seuraavaksi eurosarja suuntaa Kotkaan, nähdään siellä!
T: InSlotin koko porukka
- Emppu
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Vuoden eka Eurosarjan kisa on taputeltuna. Lappeenrannan rata on haastava, ja siksipä siellä piti käydä aluekisassa harjoittelemassa. Kun rata oli uusi, pidin sitä kovasti huonona. Oli huono ajaa, koska oli liukasta, toisellakin kerralla. Nyt kun siellä on päässyt ajamaan kelvollisissa olosuhteissa niin itse asiassa tykkään radasta. Piristävää vaihtelua lentokentille.
Aluekisassa keli oli hyvin kohdillaan ja ajorytmiä pääsi muistelemaan 4 luokan verran. Musta reuna on hankala, mutta muilla urilla on enimmäkseen löytynyt rytmi, jossa bussipysäkin suoralla liipasin ehtii käydä täyskaasunastalla. Sormi ei ole yhtä nopea kuin nuorempana, joten kisassa täytyy satsata urassa pysymiseen.
Aluekisan parasta antia oli ES-24, jossa taakse jäivät kaikki vatkaimet. Heikille en pärjännyt, tälläkään kertaa. EL oli liukas ja OG hidas...
Eurosarjan kisaan pääsin lähtemään hyvissä ajoin ja perjantaina ehdin kokeilla uusia virityksiä. Lappeenranta-Special OG, 8 mm lyhennetty Dubick toimi kohtalaisesti, eikä normaalia lyhyemmällä akselivälillä kasattu produkaan ihan huono ollut. Myös radikaalisti modattu vuoden -14 Castricone ES meni oivasti rataa ympäri. Koneiden huoltotilanne oli hieman tavallista matalampi ankkurisorvin hiilen käytyä kovin lyhyeksi. Sitä sorvatessa painaessa myös moottorin pääty irtosi, ja laakeritkin alkavat olla lopussa. Tarviaa tekohengitystä jotta sillä loppuvuoden pärjää.
OG oli edelleen hidas eurosarjankin kisassa. Aika-ajossa ei paljonkaan parantamisen varaa olisi ollut, omasta mielestä mentiin jo aika rajoilla kalustoon nähden. Ajokaan ei ollut lopulta kisassa kovin kummoinen ja se tuloslistalta näkyy.
Produn osalta treenit olivat täysi katastrofi. Ensin taka-akseli jumahti kiinni, tietenkin sillan alle. Syynä akselin pinnoitteesta irronnut palanen. Onneksi ankkuri ei ehtinyt kärventyä. Akselin vaihdon jälkeen melkein saman tien kolahti komiasti laitaan. Ennen siltaa väärälle uralle ja laitaan naps. Uusi, juuri tasapainotettu fassi muuttui tuplakulmafassiksi ja Cahozan kannun pinnoite jäi kiinni runkoon molempiin juotoksiin. Vähän pelotti menikö hyvä akseli pilalle, mutta onneksi se jäi ehjäksi. Oikomistakin siinä tuli tehtäväksi. Kerkesin vielä radalle ja sillä mentiin aika-ajoon.
Aika-ajoon annoin tiimikaverille tavoitteeksi 10,50 kierrosta. Meni 10 osaa pitkäksi, ei paha. Itse koitin päätyä Markun kanssa eri erään metodilla upporikasta tai rutiköyhää. Jälkimmäinen toteutui, 10,20 kolmella ulosajolla ja tokaan erään. Käytännössä tässä vaiheessa kisa oli jo ajettuna. Erä meni ulosajo- ja väistelyharjoituksen merkeissä ja enpä muista millon viimeksi en ole produssa 20 joukkoon mahtunut.
Viikonlopun huimia suorituksia oli Onnin voitto produssa. Komea veto!
Sporttiin oli kolme autoa tehtynä, joista varsin nopeasti valikoitui kisa-autoksi se, minkä ennalta arvelinkin parhaiten menevän. Treeneissä 4,3 ja aika-ajossa 4,2. Kone oli kolmesta hitain mutta ajettavin.
Kisa lähti hyvin liikkeelle ja pysyin tokakuuman erän piikkipaikalla mustalle saakka. Mustalla tuli lievää käyntihäiriötä ja ajokin vähän tökki siinä. Parempi musta on aina toiveissa, harvoin toteutuu. Kisaa erän voitosta ajettiin Kimmon ja Harrin kanssa. En ollut tarpeeksi ajoissa huolissani Kimmon vauhdista, ja tuli vähän yllärinä että viimeiselle uralle lähtiessä ero oli käytännössä kadonnut. Vika hiitti ajettiin tiukkaa kisaa, ja näytti kovasti siltä että Harri vie erävoiton. Punainen on minulle hankala sillan alta tultua jarrutuksen osumisen kannalta, ja siinä tuli monta ulosajoa. Yksi liikaa... Harrin erävoitto meni muiden avutuksellä räsämäiskis -tyyliin ja Kimmo vei lopulta erän reilun puolen kierroksen marginaalilla. Kimmo is Back! Rattaat ovat vissiin nykyjään heikkoa tekoa, sen verran paljon niitä jengillä meni rikki.
Kuumassa erässä tuli paljon tapahtumia. Korit vaikuttivat hyvin kevyesti rakennetuilta, sillä niitä oli rattaiden välissä vähän väliä. Edijs vei erän ja kisan lähes näytöstyyliin. Mielestäni kuuman erän kovin veto oli Onnin pinjonikeissi. Onnin auto lakkasi liikkumasta ja Harri veikkasi moottorin irronneen. Onni viivana varikolle ja vielä ennen uran loppua takaisin (jos oikein muistin). Jälkikäteen kuulin, että varikolla Onni juotti itse paikalleen uuden pinjonin (joka piti eka etsiä...) rauhallisesti ja kiirettä pitämättä, ja sitten takasin radalle. Kolmisen kymmentä kierrosta takamatkalta lopputulos oli tuon mekkauksen jälkeen huippusuoritus. Hyvä Onni! Näinköhän olisi itseltä mennyt rauhallisesti...?
Vielä jäi taakse useimmat vatkaimet, niissä tuntuu olevan monen sortin onkelmaa. Pari vuotta ja sportissa mennään järjetöntä vauhtia... G7 on jo olemassa, sieltä löytyisi vahtihirmuille jotakin uutta...
Majapaikan sauna oli mainio ja vierestä löytynyt ruokapaikka sai Team Hyvät Eväät -suosituksen.
-eemeli-
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.