Eurosarja 2 Kotka

Lisää
21.02.2024 20:23 - 12.03.2024 21:16 #43056 : tp
Eurosarja 2 Kotka kirjoittanut tp
Liitteenä kutsu.

 

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF


 

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF




 
Viimeksi muokattu: 12.03.2024 21:16 tp.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
29.02.2024 08:15 #43065 : tp
Vastaus käyttäjältä tp aiheessa Eurosarja 2 Kotka
Kiti auki!
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: pasihietala

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.03.2024 14:39 - 06.03.2024 14:51 #43098 : tp
Vastaus käyttäjältä tp aiheessa Eurosarja 2 Kotka
Aikataulu julkaistu. Suurin osa osallistujissa Kitissä, joten tässä ulkopuoliset:

Heinonen Tomi EL-24
Antti Tainio EL-24
Mäkinen Mikko EL-24
Kale EL-24
Vahvanen Eino EL-24, PR-24
Lauren Juhamatti EL-24, PR-24
Olkkonen Risto PR-24
Koivisto Janne PR-24
Ahvenainen Antero PR-24


Heinonen Jami EM-24
Elis Pohjasniemi EM-24
Joose Pohjasniemi EM-24
Artturi Metsäkylä EM-24
Ilari Metsänkylä EM-24
 
Viimeksi muokattu: 06.03.2024 14:51 tp.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
07.03.2024 07:53 #43100 : tp
Vastaus käyttäjältä tp aiheessa Eurosarja 2 Kotka
Kisapaikka avautuu viimeistään kello 12.00

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10.03.2024 19:44 #43111 : tp
Vastaus käyttäjältä tp aiheessa Eurosarja 2 Kotka
Tulokset lisätty ensimmäiseen viestiin. Kiitokset vielä kaikille osallistuneille ja järjestelyissä auttaneille. Seuraavan kerran kisataan sitten Vaasassa SM-kisoissa.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11.03.2024 21:54 - 12.03.2024 06:30 #43116 : eemeli
Vastaus käyttäjältä eemeli aiheessa Eurosarja 2 Kotka
Do diin.

Kiitoksia järjestelyporukalle kilpaluista!

Koska vanha totuus on, että lahjattomat treenaa, niin pitihän se käydä aluesarjassa ottamassaalle pikkusen harjoituskierroksia. Se oli kallis keikka, kahvasta kärähti jarru ja toiseksi parhaasta sporttikoneesta katosi alabanaanin lopussa kannunlaakerin kuulat. Nimellinen löytöpalkkio, puuttuu enää 4... Tuossa vaiheessa olin vielä kisassa kolmantena, ja vikaa heatia oli jäljellä kaikki minuutti ja 7 sekuntia. Ihan joka kerta ei voi onnistua, ei edes aina.

Produatokin toimi aluekisassa oikein mainiosti, tai siis toimi jos Margus oli kahvan varressa. Kisan jälkeen pyysin testaamaan, ja Margus oli heti kolme kymppiä nopeampi kuin minä missään vaiheessa, tosin minulla ei ollut jarruja joten siitä voi tulla 0,03 sekuntia tuohon.

Eurosarjan kisaan kasasin useamman auton, joista heti perjantaina kokeilin että moottorit kulkevat. Isoon sporttiin olin suht tyytyväinen, se meni varsin helposti 4.168 kelin ollessa hyvin sopiva ja renkaitakin oli noin 0,75 mm ettei ihan pikkurilloilla menty. Vaikutti oikein hyvältä, vielä. Pelipaikalle saapuessa tiimikaveri oli jo pystyttänyt leirin ja kylmälaukussa evästä, ei paha, olleskaan. Meidän tiimissä moni asia on ns. in-house, kuten harjalliset set-upit, monet työkalut sekä kylmäsavulohi. Nams!

OG:ssa oli varsin selvää millä autolla kisaan, niinkin aikaisin kuin 2 minuuttia ennen treenien päättymistä. Aluekisan auto radikaalisti veistetyllä vanhalla Dubick-rungolla oli mennyt oikein oivasti rataa ympäri (myynnissä jos kiinnostaa...) mutta vallitsevassa kelissä toisessa autossa ollut rengaspari/moottori -kombo meni nätimmin joten se katsastukseen.

Erityiskiitos Einolle! Tiimikaveri sai oranssin hatun, koska minullaon usein sellainen ollut kisoissa. Hatun tärkein tehtävä on ajaessa rajata kattovalot pois suoraan näkökentästä. Oikeasti tärkein tehtävä hatulle on saada kuski näyttämään coolilta. Minäkin sain uuden hullu kroko -hatun lauantaina ja sitten me oltiin vähän niinkuin samiksia. Kiitos Eino.

Aika-ajokaan ei mennyt aivan penkin alle, 4,7 oli vain muutaman kympin perässä kärkeä, normitilanne. Naisten päivän kunniaksi Ella TQ 4,5 ajalla. Hyvä Ella!

Tiimikaverin aika-ajo ei mennyt ihan putkeen eikä kisan alkukaan ihan voittajafiiliksissä mennyt. Pikku herpaantuminen keskittymisessä (kumman hyvin toi auto menee... siis kenen auto... räsämäiskis...) outo homma, miten toisen autoa ajamalla oma auto voi tehdä läheistä tuttavuutta seinän kanssa. Auts!

No sehän ei sitten toiminut kovin hyvin enää tokalla heatilla. Koitin kattella että mikä siinä mättää, johonkin suuntaan runko oli kierona. meni pitkä tovi keksiä, että kierous on tällä kertaa kiertymä pituussuuntaan, alkuun koitin vain nostaa toista etukulmaa. Kun rungon alle kertyi enemmän moskaa, niin näkyi selvemmin, mitä pitää tehdä. Sopivan kierron jälkeen rungosta sai ajokelpoisen, vaikkei yhtä hyvää kuin mitä se oli. Kärki oli jo karannut kauas siinä vaiheessa.

Heikon, Kaitsun ja Pyryn kanssa oli tiukkaa kisaa. Erävoitto on hieno tunne, varsinkin kun tarttee vähän venyä (vaikka se ei olisi se nopeinkaan erä). vikan heatin loppupuolella olimma Pyryn kanssa samalla kierroksella ja tällä kertaa oma pää kesti kasassa. Kurja kyllä erävoittoon taisi tulla apuja savun muodossa, pari hienompaa kahvaa kärähti heti kun virta tuli rataan. Kuulostaa powerionkelmalta minulle, itsellänikin kun jo toinen kerta kun kahva posahti Kotkassa, tosin aluekisassa. Tällä erävoitto riitti kokonaiskisan 9. sijaan. Pääpotin vei Onni tiukan kisan jälkeen. Ei tullut helpolla, mutta komia ajo. Hyvä Onni!

Kisan jälkeen oli nälkä. Sitä siirrettiin Amarillossa tulevaisuuteen diskomusiikin tahdissa. Ruoka oli hyvää, musiikki ei.

Produun meillä oli kasattuina tämänvuoden ISRA-produmoottoria lähinnä vastaavat voimanpesät. EI 1:1, mutta tarpeeksi likelle. Kummallakaan niistä ei kyllä ajettu kilpaa, kun muut rungot toimivat vallitsevissa olosuhteissa paremmin. Molemmat kisaan valkatut autot toimivat todella hyvin, vaikkakaan eivät olleet nopeimpia mahdollisia.

Aika-ajoon tiimin tavoite 10.30, sillä pitäsi välttää ensimmäiset erät. Markku ajoi meistä ekana, 10.47. Ja koska tiimikaveri yllytti, niin vetäisin itse 10,64 mihin täytyy olla tyytyväinen, aika-ajo kun yleensä tapaa mennä nätisti sanottuan huonosti. Samaan erään ja sitä odotellessa eväät esille ja loungen puolelle. Matti TQ 11.43 mikä tarkoittaa kovasti kelvollista keskimääräistä kierrosaikaa minuutin ajolle.

Kisassa tuntui, että harvinaisesti oli vähän liukasta. Kohtalaisen ajon jälkeen tiimin sijoitukset  12 ja 20. Jarrullisella kahvalla ajo olisi saattanut mennä paremmin, mutta toisaalta se liipasiman vaste omassa vs lainavekotin ei aina natsaa ja tuntuu, että samanlaisissakin kahvoissa on eroja.

Kisan jälkeen oli taas nälkä. Tällä kertaa sitä siirrettiin Amarilloa vastapäätä. Ruoka oli erinomaista ja musiikki hyvää.

Sunnuntai, Ison sportin päivä. Odotukset korkealla, kun treeneissä meni hyvin. Ja kas, kone kuoli ennen aika-ajoa. Luokattoman surkea suoritus aika-ajossa onneksi riitti keskimmäiseen erään. Markulla ei ihan, ja pientä ruuhkaa oli tarjolla ekassa erässä. Eka stoppi 2 sekunnin kohdala ,seuraava 5 sekunnin kohdalla... vatkaimet eivät tahdo näköjään pysyä urassa saati radan reunojen välissä. Ehkä otan seuraavaan kisaan nostamista turvaamaan kypärän ja alasuojat? Jos tulee stoppi kun vatkain on likellä pääsuoran loppua, niin saattaa tulla pitkä hakumatka jos seinä ei rajoita ballistisen radan toteutumista kun jarru lakkaa toimimasta. Mitenkähän näiden kanssa toimisi jos virtojen katkaisu samalla oikosulkisi punokset, pysähtyisikö? Saattas tulla halvemmaksi niin. Jaa niin miksi kutsun noita vatkaimiksi? Radalla edetessään ne kuulostavat vähän kakun vatkaamiselta. Sitten ne kuulostaa kopspoks Träck!

Otteita tiimiradiosta:

"Ota sekuntti pois"
"Aha"
"Sekuntti, ei sadasosasekunttia"
"Kumpi on enemmän, euro vai satanen?"
"Satanen?"
"Anna satanen"
"Aha"

Oma auto oli helppo ajaa. Niin helppo, että ei pahemmin tarttenut jarrutella. Oikein mainiot renkaat, hyvä runko ja puolikuollut moottori. Vaikea ajaa ulos, mutta kyllä sekin onnistui. Jotta hommassa olisi jotakin mieltä, niin kone vaihtoon. Sehän todistetusti käy minulta tiukassa paikassa äkkiä. Ikävä kyllä historialla on tapana olla toistamatta itseään liian tarkasti. Tällä(kin) kertaa tuli uusi ennätys millä tavalla mekkaamisen saa tunaroitua. Kolvin kärjessä vähän salmiakkikiveä tinamöykyn kaverina, pikku osuma ankkuriin, juurikin tasapainotukssessa poratun reiän kohdalle. Ja niin, tuota noin, tinaknööli tarttui hämmentävän tiukkaan kiinni. Kukahan tunari tuonkin oli tasapainottanut, kysyn vaan...? Notta melkein koko heatti meni konetta vaihtaessa, muutaman kerran kun vielä piti träckin kohdalla irrotella työkaluja kohteesta. Oma tapa on koittaa välttää mekkaamista sillon kun se on kielletty. Kiva jos muutkin jne.

Vaihtokone meni paremmin, vaikkakin painavammalla koneella kokonaisuus toimi huonommin. Eipä se ajaminenkaan oikein luonnistunut ja tuloslistalla luvattoman kaukana kärjestä, myös kierrosajoissa. Että tarttee vielä harjotella, mekaamista ja ajamista.

Noin yleisesti isossa sportissa oli paljon totuttua enemmän urasta karanneita autoja ja stoppeja sekä tekniikkaongelmia. Jos autot kimpoilevat laitojen välissä varsin holtittomasti niin on siinä pientä riskiä että arvontalaulu raikaa. Suunnilleen puolet ajoi harjattomilla. Peli on menetetty, jos minulta kysytään, Veikkaan, että 2-3 vuotta ja meillä on luokka ESG-7-24 jossa ajetaan järjetöntä vauhtia huippunopeilla radoilla. Ollaan tää nähty jo kerran G7:n kanssa ja mitään ei taidettu oppia noin lajina. Onhan se kiva, jos ei tartte erityisesti osata rakentaa tai ajaa mutta silti pääsee lujaa, ainakin hetkittäin sinkoilujen välillä. Ei houkuta minua, mutta toki useimmille on kivempaa. Demokratia on ok, enemmistö ei voi olla väärässä. Ja tuskin me mitään rajoituksia tarvitaan...

-eemeli-

Disclaimeri: kirjotuksessa esiintyvät mielipiteet ynnä muu ryönä eivät edusta sivuston ylläpidon tai muun vastaava tahon mielipiteitä tai tulkintoja, vaan ovat ihka omia itse puisesta päästäni raapimiani.
Viimeksi muokattu: 12.03.2024 06:30 eemeli. Syy: Korjauksia
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tumppi, krp, JVPouttu, Hapa

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13.03.2024 12:17 #43120 : krp
Vastaus käyttäjältä krp aiheessa Eurosarja 2 Kotka
Uskaltaisin väittää, että noi produn tulokset ei ole oikein. Niistä näyttäisi puuttuvan aika-ajon tulokset, ainakin kun niitä Excelissä pyörittelin. En tiedä onko enää vaikutusta kun niitä ei osannut heti kisan jälkeen laskea mutta tiedoksi nyt kuitenkin että LapMaster ei niitä oikein nyt laskenut.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13.03.2024 12:50 #43121 : krp
Vastaus käyttäjältä krp aiheessa Eurosarja 2 Kotka
Tarkennuksena että tämä virhe oli tuolla Lapmaster-tulossivulla. Kisan viralliset tulokset on oikein.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: pasihietala

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.318 sekuntia