- Viestejä: 700
- Vastaanotettu kiitos 105
Kesäkauden ohjelma Vihdissä
12.06.2014 18:09 #24265
: jaaha01
Kesäkauden ohjelma Vihdissä kirjoittanut jaaha01
Koulujen loma-aikana normaalia kerhokäytäntöä on vähän muokattu. Kerho jatkuu kesän yli kerhokisoina ja rakenteluiltoina. Kerhoaika on keskiviikkoisin 17 - 19. Katso tarkemmin alla olevasta lapusta, mitä minäkin iltana tapahtuu. Kerhoillan hinta on 8 euroa / kuski. Ilmoittatumista ei tarvita kerhoiltoihin (kesäcupiin kyllä).
Lyhyesti ajettavista luokista:
1/32 GT/Touring = kuten Fin Cup GT (protot siis sallittu myös) ja touringin osalta hyvin vapaamuotoinen, ei ikäkausirajoituksia, samantyyppiset autot pyritään laittamaan samoihin lähtöihin. Muutamia laina-autoja löytyy lajia kokeileville.
Digital 132 kisa = ajetaan Carrera Digital radalla, omalla autolla tai lainakalustolla. Moottori ei saa olla kireä virimoottori, max n. 20K kierrosta/min. Auto voi olla Carrera Digital tai muun valmistajan auto, johon on asennettu Carreran vastaanotin (vastaanottimia myynnissä www.shop.miniland.fi ) Carrera-vastaanottimisella autolla voi ajaa myös analogiradalla.
Scaleauto / GT 1/24 = vapaamuotoinen malliautokisa uudemman esikuvan autoille, prototkin käy, renkaat solukumi tai PU/kumi, oma auto
FSC 1/24 = FSC luokan autoille tai muille saman ikäkauden esikuvan mukaisille autoille, FSC säännöstä poiketen sallitaan myös autot vuoteen -85 asti. Renkaat solukumi, kumi tai polyuretaani. Moottori vapaa. Voit siis ajaa tässä esim. Carrera/BRM 1/24 autolla tai vastaavalla myös. Oma auto
Digital 124 kisa = kuten Digital 132, mutta tähän ei löydy laina-autoja.
Lyhyesti ajettavista luokista:
1/32 GT/Touring = kuten Fin Cup GT (protot siis sallittu myös) ja touringin osalta hyvin vapaamuotoinen, ei ikäkausirajoituksia, samantyyppiset autot pyritään laittamaan samoihin lähtöihin. Muutamia laina-autoja löytyy lajia kokeileville.
Digital 132 kisa = ajetaan Carrera Digital radalla, omalla autolla tai lainakalustolla. Moottori ei saa olla kireä virimoottori, max n. 20K kierrosta/min. Auto voi olla Carrera Digital tai muun valmistajan auto, johon on asennettu Carreran vastaanotin (vastaanottimia myynnissä www.shop.miniland.fi ) Carrera-vastaanottimisella autolla voi ajaa myös analogiradalla.
Scaleauto / GT 1/24 = vapaamuotoinen malliautokisa uudemman esikuvan autoille, prototkin käy, renkaat solukumi tai PU/kumi, oma auto
FSC 1/24 = FSC luokan autoille tai muille saman ikäkauden esikuvan mukaisille autoille, FSC säännöstä poiketen sallitaan myös autot vuoteen -85 asti. Renkaat solukumi, kumi tai polyuretaani. Moottori vapaa. Voit siis ajaa tässä esim. Carrera/BRM 1/24 autolla tai vastaavalla myös. Oma auto
Digital 124 kisa = kuten Digital 132, mutta tähän ei löydy laina-autoja.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Rami Yliniemi
-
- Poissa
- Platinum Boarder
-
- King of Nothing
Less
Lisää
- Viestejä: 1059
- Vastaanotettu kiitos 84
25.06.2014 18:23 #24311
: Rami Yliniemi
Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Vastaus käyttäjältä Rami Yliniemi aiheessa Kesäkauden ohjelma Vihdissä
Olipas hauskat ja erilaiset kerhoajelut!
Porukkaa ei tällä kertaa ollut kourallistakaan ja ajeltiin melko oudolla kalustolla nopeita pikkukisoja puu- ja rikitaaliradoilla.
Väen vähyydestä johtuen omat kaadot piti käydä itse nostamassakin, joten kyseessä oli todellista urheiluautoilua, kun välillä oli kaikki kuskit reippailemassa ympäri rataa.
Itse sain pienoisen kipinän 1:32 autoihin, kun pääsi hieman ajettavammalla mossella (Radical SR) pörtsäilemään. Eikä Jaakon ja Kallen kyykyttäminen kahdessa kisassa peräkkäin ainakaan heikentänyt fiilistä :grin: Aiemmat kokemukset (pikkuautoilla puuradalla) kun ovat olleet enemmän tai vielä enemmän kehnoja, lähinnä surkeista tai muuten vain oikuttelevista autoista johtuen.
Digi-urailun sisäistäminen vaatii vielä lisää rata-aikaa, en oikein osannut hyödyntää radanvaihdon suomia mahdollisuuksia, mutta meno oli tällä kertaa muutenkin rennompaa viihdeajelua. Toivottavasti digeily nousee osaksi kerhoilua, vaikka vuoroviikoin tms.
Porukkaa ei tällä kertaa ollut kourallistakaan ja ajeltiin melko oudolla kalustolla nopeita pikkukisoja puu- ja rikitaaliradoilla.
Väen vähyydestä johtuen omat kaadot piti käydä itse nostamassakin, joten kyseessä oli todellista urheiluautoilua, kun välillä oli kaikki kuskit reippailemassa ympäri rataa.
Itse sain pienoisen kipinän 1:32 autoihin, kun pääsi hieman ajettavammalla mossella (Radical SR) pörtsäilemään. Eikä Jaakon ja Kallen kyykyttäminen kahdessa kisassa peräkkäin ainakaan heikentänyt fiilistä :grin: Aiemmat kokemukset (pikkuautoilla puuradalla) kun ovat olleet enemmän tai vielä enemmän kehnoja, lähinnä surkeista tai muuten vain oikuttelevista autoista johtuen.
Digi-urailun sisäistäminen vaatii vielä lisää rata-aikaa, en oikein osannut hyödyntää radanvaihdon suomia mahdollisuuksia, mutta meno oli tällä kertaa muutenkin rennompaa viihdeajelua. Toivottavasti digeily nousee osaksi kerhoilua, vaikka vuoroviikoin tms.
Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.255 sekuntia