KILPAILUKUTSU : 2010-2011 FSC & GT/P 1 NOKIA

Lisää
04.10.2010 11:13 #13950 : Jussi
KILPAILUKUTSU

SSH GT/P ja FSC-Cup, 1. osakilpailu 2010-2011

Aika: 9.10.2010, klo. 9:00

KISA-AIKATAULU

09:00 GT/P vapaat harjoitukset
-> parc ferme

10:00 GT/P katsastus alkaa, autot katsastukseen aika-ajojärjestyksessä (= viime kauden sarjatilanteen mukaan)
-> parc ferme

10:30 GT/P aika-ajot 6 x 1 min.

11:15 GT finaalit: 6 x 3 min.

12:05 P finaali 6 x 3 min.

12:30 FSC Concourse-arvostelu alkaa
-> parc ferme

13:45 FSC vapaat harjoitukset
-> parc ferme

14:45 FSC katsastus, autot katsastukseen aika-ajojärjestyksessä (=viime kauden sarjatilanteen mukaan)
-> parc ferme

15:30 FSC GT/Touring aika-ajot 1 x 1 min.

16:00 FSC GT/Touring finaalit : 6 x 2 min.
16:20 FSC GT/Touring finaali 2: 6 x 2 min.
16:40 FSC GT/Touring finaali 3: 6 x 2 min.

17:00 FSC Prototyypit aika-ajot 1 x 1 min.

17:20 FSC Prototyypit finaali 1: 6 x 2min.
17:40 FSC Prototyypit finaali 2: 6 x 2min.
18:00 FSC Prototyypit finaali 3: 6 x 2min.

HUOM!
FSC- ja GT/P-kilpailuihin osallistuminen vaatii SSH ry:n jäsenmaksun sekä SSH ry:n tai AKK:n kilpailulisenssin. SSH ry:n jäsenyysasioissa yhteyshenkilönä on SSH ry:n sihteeri Julius Wilkko (lordjw).

Osanottajia pyydetään ilmoittautumaan yksityisviestillä tai tähän ketjuun.

GT/P-luokan HANDOUT-RENKAAT 12,- /pari, maksu käteisellä ja tasarahalla.

Ilmoittautuneet :

GT

1. Pekka Nurkkanen,Takata Dome NSX, JGTC 2007 tai Porsche 993 GT2, LMS 2006 GT
2. Jussi Kokki,Honda NSX GT
3. Jani Ojanperä,Porsche 997 GT3 GT
4. Jaakko Pohjola,BMW M3GTR E46 GT
5. Jari Marjamäki, Corvette C6 R, GT
6. Olli Kattelus,Takata Dome NSX, JGTC 2007 tai Porsche 993 GT2 GT
7. Harri Mäkinen, Corvette C 6 R GT
8. Ville Taalikka,Chevrolet Corvette C-6R GT
9. Kai Kivekäs, Porsche 997 RSR GT3 '09 GT
10. Aleksi Salminen,Corvette C6R / GT
11. Jarkko Juhola, Corvette C6R GT
12. Markus Nukari,Audi R8 LMS GT
13. Juha Vuorinen, Nissan GT-R

P

1. John Turkki,Audi R10 TDI
2. Kai Kivekäs,Audi R10 TDi '08
3. Jussi Kokki,Peugeot 908 HDi FAP

FSC GT/TOURING

1. Pekka Nurkkanen,Cheetah Coupe -61
2. Jussi Kokki,Opel Ascona A tai Toyota Celica 1600 GT
3. Jyrki Koskinen,Alfa Romeo Giulietta Spider 1600
4. Jaakko Pohjola,BMW 3,0CSL
5. Jari Marjamäki, Mustang Boss -70
6. John Turkki,AC Cobra 427
7. Harri Mäkinen, Corvette -65
8. Ville Taalikka, Ferrari 250 GTO
9. Kai Kivekäs, Ferrari 500 TRC '57
10. Aleksi Salminen, Shelby Cobra
11. Markus Nukari,Opel ascona A
12. Juha Vuorinen,Porsche 911

FSC Prototyypit

1. Pekka Nurkkanen,Porsche 917/10 -72
2. Jussi Kokki,Porsche 917/10
3. Jaakko Pohjola,Lola T292
4. Jari Marjamäki, Porsche 908/3
5. Olli Kattelus,Ford GT40 Mk.II '66 SPA 1000km
6. John Turkki,Chaparral 2C
7. Ville Taalikka, Ferrari 512S
8. Kai Kivekäs, Ferrari 312P '69
9. Aleksi Salminen, Lancia Stratos
10. Markus Nukari,Porsche 917
11. Juha Vuorinen, Porsche 917

Liikkuva Shikaani !

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
05.10.2010 04:36 #13956 : Kaitsu
GT/P:n aika-ajon osalta kilpailukutsu on ristiriidassa sääntöjen kanssa:

Säännöt:

1.3. Aika-ajot

Aika-ajoissa ajetaan kaikki urat läpi 1min/ura kiertosysteemillä.

Kilpailukutsu:

GT/P aika-ajot 1 x 1 min.

Kumman mukaan mennään?

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Lisää
05.10.2010 05:45 #13957 : Jussi
OHO !

Sääntöjen mukaan mennään, eli 6 x 1 min.

Liikkuva Shikaani !

Lisää
07.10.2010 17:54 #13972 : AcAce
Huomasin tuossa aiemmin päivällä, että Kaitsu oli ilmoittautunut GTP:ssä sekä GT luokkaan että P luokkaan. Myöhemmin oli näköjään muutettu niin että joko tai luokka. Jos tarkkoja ollaan niin Säännöissähän ei erikseen mainita että EI saisi ajaa molemmissa luokissa tai pitäisi ajaa vaan toisessa.
Käytännössähän ajaminen onnistuu kahdessa eri erässä(lue aika-ajon aika).

Tilanne on nyt se että Nokian osakilpailun P-luokkaan ei näytä ilmoittautumisten perusteella juuri muita tulevan joten pahimmassa tapauksessa olen ainoa, joka ajaa P-luokan autolla. Ja sääntöjen mukaan pitää olla vähintään kaksi, jotta pisteitä jaetaan. Kerpele....kiva ajaa parisataa kilsaa suuntaansa jos ei edes pojoja saa........

Mun mielestä ja puolesta voi kaikki halukkaat ajaa kahdessa luokassa kerran sitä ei säännöissä kielletä.

Moni muu on varmaan samaa mieltä!

:twisted:

- John

Lisää
07.10.2010 19:20 #13973 : PekkaN
Aikanaan sääntöjä kirjoitettaessa tarkoitus oli nimenomaan ajaa vain joko GT- tai Proto-luokassa yhdessä osakilpailussa. Tästä on muistaakseni ollut puhettakin joskus jonkun kanssa. Mun mielestä vaan menee vähän maku tähän hommaan jos ruvetaan kikkailemaan...

Lisää
07.10.2010 19:22 #13974 : Kaitsu
Joo näinhän se meni. Luin GT/P-luokan säännöt huolellisesti moneen kertaan läpi ja havaitsin, että sääntöjen mukaan mikään ei estä ajamasta molemmissa luokissa.

Testasin Trierin säädöissä olevaa Audia Nokwoodissa, ja totesin sen olevan ajettavissa vaikkakaan ei mikään hyvä.

Laadin kahdella autolla ajamisen mahdollistavan kisataktiikan ja tänä aamuna ilmoittauduin molempiin luokkiin. Jussi oli kirjannut myös näin. Myöhemmin iltapäivällä sain ilmoituksen, että näin ei käykään ja kirjaus oli muutettu tuohon em. 'tai'-muotoon. Päätöksen perusteet jäi mulle vähän hämärän peittoon, enkä tiedä onko päätöksestä sovittu SSH:n hallituksessa. Sääntöjä ei ainakaan ole tätä kirjoitettaessa muutettu.

Itse olen sitä mieltä, että sääntöjen mukaan pitää/voi toimia. Jos säännöissä on porsaanreikiä ne pitää tukkia, mutta se on hallituksen asia asianmukaisen proseduurin mukaan käytynä.

Harmittaa, mutta Johnin kannalta tilanne on kieltämättä ikävin. Itse vedän kisan mielummin kovatasoisessa GT-luokassa kuin huonosti radalla istuvalla Audilla.

Koko moottoriurheilun historia on täynnä mitä ihmeellisempää kikkailua. Ei tämä sen kummempaa :lol:

-kaitsu

Lisää
07.10.2010 19:29 #13975 : PekkaN
No, samalla logiikalla voisin mäkin ajaa kahdella GT-autolla (kun kerran pakissa on) ja napata tuplapisteet Nokialta, eikö?

Sitäkään kun ei ole erikseen kielletty säännöissä. 8)

Maku menee siinä kohdassa, kun tahallisesti lähdetään manipuloimaan aika-ajon tuloksia...

Tai sitten mä rakennan auton joka sahaa edestakaisin lähtöportin molemmin puolin ajanottolaitteiston minimiaikoja, missäänhän ei ole moista kielletty tai sanottu että pitää ajaa koko kierros läpi? :D

Lisää
07.10.2010 20:14 #13977 : AcAce
Huonompi juttu tässä on se, että jos jatkossakin viime kauden proto kuskit vaihtaa GT-luokan puolelle niin toi proto puoli näivettyy muutaman kuskin sarjaksi. Toki mäkin ajaisin tässä tapauksessa Nokialla GT-pelillä mutta kun ei ole tullut sellaista vielä rakennettua. Keltähän saisi lainattua?

Olisi kyllä kiva tietää ketkä kaikki meinaa seuraavassa, Herttonimen kisassa ajella Protolla. Ihan vaan senkin takia että vois alkaa vääntää lankku-possusta GT-peliä jos ei jengi enää satsaa Protoihin.

:shock:

-John

Lisää
08.10.2010 05:48 #13980 : Kaitsu

PorscheFreak kirjoitti:

No, samalla logiikalla voisin mäkin ajaa kahdella GT-autolla (kun kerran pakissa on) ja napata tuplapisteet Nokialta, eikö?

Mun logiikka ei veny noin pitkälle. Syystä, että mieleen ei tule yhtään moottoriurheilun yksilölajia jossa kilpailija voi samassa kilpailussa tehdä yhdessä luokassa useamman kilpailusuorituksen. Sen sijaan mieleen tulee lukuisia lajeja joissa kilpailija voi ajaa samassa kilpailussa useammassa luokassa.

Esimerkkiä ei muuten tarvitse etsiä kaukaa. Mulla on muistijälki, että takavuosina olisi ajettu jossain FSC-kilpailussa siten, että hitaimpia protoja ajatettiin touring/GT-autojen joukossa. Onko muistikuvani oikea? Ei tuolloin käsittääkseni kielletty tuollaista protokuskia ajamasta myös T/GT-luokkaa?

Sitäkään kun ei ole erikseen kielletty säännöissä.

8)

Kuten ei radalle kusemistakaan tai lattialle sylkemistä.

Maku menee siinä kohdassa, kun tahallisesti lähdetään manipuloimaan aika-ajon tuloksia...

Moottoriurheilua, moottoriurheilua...

-kaitsu

Lisää
08.10.2010 06:32 #13985 : PekkaN

Sen sijaan mieleen tulee lukuisia lajeja joissa kilpailija voi ajaa samassa kilpailussa useammassa luokassa.

Eli esim. kuten LMS-sarjan osakilpailussa sama kuski ajaa sekä GT- että P-luokassa, kyseessähän on kaksi eri luokkaa ja sama kilpailu?
Oiskohan tuossa mainitsemassasi tapauksessa kuitenkin kyse eri lähdöistä, ei sekalähdöistä kuten GT/P-säännöissä mainitaan. GT/P:ssä ei ole erillisiä lähtöjä GT- ja Protoluokille.

Esimerkkiä ei muuten tarvitse etsiä kaukaa. Mulla on muistijälki, että takavuosina olisi ajettu jossain FSC-kilpailussa siten, että hitaimpia protoja ajatettiin touring/GT-autojen joukossa. Onko muistikuvani oikea? Ei tuolloin käsittääkseni kielletty tuollaista protokuskia ajamasta myös T/GT-luokkaa?

Ero on siinä että FSC-GT ja FSC-Protot ajetaan eri lähdöissä (jolloin kaikilla on samat mhdollisuudet ajaa molemmissa luokissa ilman kikkailuja), ei sekalähtöinä kuten GT/P:ssä.

Jos oikein halutaan homma sotkea, me kaikki kuskithan voidaan taktikoida samalla tavalla vaikka jättämällä aika-ajot kokonaan väliin ja sitten arvotaan kuka ajaa kahta autoa samassa lähdössä (olettaen että kuskit jaetaan eriin aika-ajotuloksen perusteella).

Kannattaa myös muistaa ettei nykysäännöissä puhuta mitään autojen/kuljettajien järjestämisestä tiettyyn erään esim. aika-ajotuloksen perusteella... tämä toimii kahteen suuntaan ja on sääntöjä hallinnoivan elimen määrättävissä.

Nyt vähän actionia SSH:n hallituksen suunnalta sääntöjen täsmentämiseksi, suuntaan tai toiseen:
A) joko ajetaan GT- ja Protoluokat erillisinä lähtöinä jolloin kaikilla on yhtälaiset mahdollisuudet ajaa molemmat luokat ilman manipulointia
tai
B) pitäydytään vanhassa hyväksytyssä käytännössä.

PS. kyllä mä yhden proton aina rakennan toiseen osakilpailuun mennessä, mikäli päädytään ajamaan eri lähdöissä noita luokkia.

Lisää
08.10.2010 07:03 #13986 : Kaitsu

PorscheFreak kirjoitti: Eli esim. kuten LMS-sarjan osakilpailussa sama kuski ajaa sekä GT- että P-luokassa, kyseessähän on kaksi eri luokkaa ja sama kilpailu?

Mä en tiedä kuinka siellä ajetaan, ja heittelevätkö teamit kuskeja autoista toiseen (ja mahdollistavatko säännöt tämän)? Siellä on kuitenkin teameja joilla on autoja mukana sekä GT- että proto-luokissa.

Oiskohan tuossa mainitsemassasi tapauksessa kuitenkin kyse eri lähdöistä, ei sekalähdöistä kuten GT/P-säännöissä mainitaan. GT/P:ssä ei ole erillisiä lähtöjä GT- ja Protoluokille.

Kyllähän se näin on. Ura-autoilu on muusta rata-autoilusta poikkeavaa siinä mielessä, että kaikki autot eivät ole koskaan yhtäaikaa radalla. Tämä tekee kikkailun mahdolliseksi.

Jos oikein halutaan homma sotkea, me kaikki kuskithan voidaan taktikoida samalla tavalla vaikka jättämällä aika-ajot kokonaan väliin ja sitten arvotaan kuka ajaa kahta autoa samassa lähdössä (olettaen että kuskit jaetaan eriin aika-ajotuloksen perusteella).

Tuskin kukaan niin haluaa tehdä. En minä ainakaan.

Kannattaa myös muistaa ettei nykysäännöissä puhuta mitään autojen/kuljettajien järjestämisestä tiettyyn erään esim. aika-ajotuloksen perusteella... tämä toimii kahteen suuntaan ja on sääntöjä hallinnoivan elimen määrättävissä.

Juu, eihän meillä mitään 'sporting codea' tms. ole, jossa olisi määritelty lajin perusperiaatteet yleisellä tasolla. Soveltuvin osin on noudatettu AKK:n, ISRAn, IMCAn jne. ura-autoilun kattojärjestöjen ohjeita ja määräyksiä. Mun on vaikea uskoa, että meillä 'sääntöjä hallinnoiva elin' haluaisi tahallaan pilata kisoja.

-kaitsu

Lisää
08.10.2010 07:18 #13987 : PekkaN

Mun on vaikea uskoa, että meillä 'sääntöjä hallinnoiva elin' haluaisi tahallaan pilata kisoja.

Mun mielestä tulosten tarkoituksellinen manipulointi on kisan pilaamista.

Mä en tiedä kuinka siellä ajetaan, ja heittelevätkö teamit kuskeja autoista toiseen (ja mahdollistavatko säännöt tämän)?

NOT

Lisää
08.10.2010 07:39 #13988 : PekkaN

Mulla on muistijälki, että takavuosina olisi ajettu jossain FSC-kilpailussa siten, että hitaimpia protoja ajatettiin touring/GT-autojen joukossa. Onko muistikuvani oikea? Ei tuolloin käsittääkseni kielletty tuollaista protokuskia ajamasta myös T/GT-luokkaa?

Mun muistijälki taas muistaa että noilla FSC-Protokuskeilla ei ollut edes GT-autoa jolla ajaa ja halusivat päästä aikaisemmin kotiin odottamatta Protoluokan lähtöä.

Kuten jo aiemmin viittasin, tämä juupas-eipäs väittely ei tästä muuksi muutu ennen kuin SSH:n sääntönikkarit ottavat asiaan virallisen kannan.

Lisää
08.10.2010 07:41 #13989 : Kaitsu

PorscheFreak kirjoitti: Mun mielestä tulosten tarkoituksellinen manipulointi on kisan pilaamista.

Kisan pilaamista:
- tuoda kisoihin mukaan kaksi MM-tasolla menestynyttä autoa
- tuoda useampikin proto samalla kaavalla mukaan (Kokki olisi tehnyt kertomansa mukaan saman)
- luoda Turkille mahdollisuus ajaa sarjapisteistä

Kysymys kuuluu: kenen kisa olisi mennyt pilalle jos mä ja Kokki oltaisiin vedetty seassa myös protoilla? Toki aika-ajo olisi mennyt pelleilyksi, mutta onko se joltain GT-kuskilta pois? Mun taktiikka olisi ollut se, että olisin vetänyt GT-autolla aika-ajossa täysillä ja katsonut mihin se riittää. Sitten varonut protolla ajamasta samaan erään.

-kaitsu

Lisää
08.10.2010 07:45 #13990 : PekkaN

Toki aika-ajo olisi mennyt pelleilyksi

Tämä on sitä pilaamista mielestäni.

Ei ole multa eikä todennäköisesti keneltäkään muulta pois, jos sama kuski ajaa sekä GT- että Protolähdöt GT/P:ssä. Itse olen valmis heti rakentamaan uuden proton Kokille myymäni kopan tilalle, kunhan säännöissä tämä sallitaan ilman tuota aika-ajopelleilyä.

Nykyisin käytössä oleva aika-ajojärjestys pistetilanteen tai edellisen kauden sijoituksen perusteella asettaa kuskit eriarvoiseen asemaan tuon aika-ajokikkailun suhteen. Viimeisenä ajovuorossa oleva pystyy kontrolloimaan oman suorituksensa suhteessa muihin ihan toisella tavalla kuin aiemmin ajavat.

Erilliset lähdöt aika-ajoineen kummallekin luokalle olisi urheilullisempi ratkaisu.

Sivu luotiin ajassa: 0.373 sekuntia