Mistä alustoja?

• autoratailija
  • Kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
01.03.2015 18:16 #27870 : autoratailija
Vastaus käyttäjältä autoratailija aiheessa Mistä alustoja?
www.slotracing-werk.de/lexanteile/porsche-908-lh-coupe.html käykö toi Vihdin kisaan? Onko tuo parempi kuin rakennussarjasta?

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
01.03.2015 19:18 #27871 : Rami Yliniemi
Vastaus käyttäjältä Rami Yliniemi aiheessa Mistä alustoja?
Siinä myydään pelkästään lexan -osia, jotka kuuluu tuohon Porschen sarjaan. Eli ikkunat ym. läpinäkyvät käikäleet, eikä koko kori.

Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.

• autoratailija
  • Kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
03.03.2015 13:55 #27894 : autoratailija
Onko jotain vinkkejä mistä messinkilevyä saa kun kaikki mitä olen löytänyt ovat isoja paloja ja tosi kalliita? Onko jotain muuta materiaalia mistä alustan voisi tehdä joka kestää ja on helppo työstää eikä tarvitse olla niin painava? Hiilikuidusta teen joitain osia mutta en varmaan koko alustaa.

Lisää
03.03.2015 19:16 - 04.03.2015 10:42 #27897 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Mistä alustoja?
Minä voisin jo varovasti väittää että kun laitat puntariin itse tehtävän alustan materiaalien hakuun käytetyn ajan ja vaivan, sopivien mareriaalien hinnan, työhön kuluvan ajan, työn jäljen tarkkuuden ja tätä kautta toimivuuden ja huollettavuuden niin valmiina saatava alusta alkaa näyttämään halvalta. Vaikka sanotaankin että "tee itse ja säästä" niin sanoisin että malliautoilu oikeasti kannattaa aloittaa valmiiksi ajokelpoisella alustalla joka oikeasti toimii. Se tietysti maksaa mutta pikkuhiljaa kaikkea alkaa kertymään ja harraste etenee hyvässä myötäisessä.

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Viimeksi muokattu: 04.03.2015 10:42 KaiR. Syy: Sanamuotoa korjattu

• autoratailija
  • Kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
04.03.2015 10:20 #27907 : autoratailija
Tuo on tiedossa. Varmaan jään monta sekuntia per kierros mutta teen alustat itse. Pitäisi vaan tietää miten kori kiinnitetään alustaan.

Lisää
04.03.2015 11:33 #27908 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Mistä alustoja?

autoratailija kirjoitti: Varmaan jään monta sekuntia per kierros mutta teen alustat itse.

Kunnioitettava asenne. Ei voi kuin hattua nostaa.

Pitäisi vaan tietää miten kori kiinnitetään alustaan.

Kuvia katselemalla hommaan voi saada vinkkiä, mutta parhaiten selvinnee kun näkee noita vehkeitä livenä:

1) Keimolan kerhossa ei pahemmin 1/24 harrastajia ole. Mutta jollain kerholaisella on taatusti kokoelmissaan Scaleauto tai joku muu 1/24 malliauto. Ole yhteyksissä kerhoon, ja pyydä joku tuomaan malliauto näytille.

2) Sama pätee Hyvinkään kerhoon.

3) Minilandissa Jaska tai Kalle neuvoo ja näyttää sulle kuinka se kori tulee kiinni. Ja uskon myös satavarmasti että neuvontapalvelu pelaa vaikka et ostaisikaan sieltä mitään ;)

Nuo taitaa olla lähimmät kerhot sulle?

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Lisää
04.03.2015 12:21 #27909 : krp
Vastaus käyttäjältä krp aiheessa Mistä alustoja?

autoratailija kirjoitti: Tuo on tiedossa. Varmaan jään monta sekuntia per kierros mutta teen alustat itse. Pitäisi vaan tietää miten kori kiinnitetään alustaan.

Komppaan Kaitsua, hattua pitää nostaa. Olen itsekin aina tätä noudattanut kun olen ensin alkuun päässyt, siellä missä itse rakennetut on sallittuja, huolimatta siitä pärjääkö niillä vai ei... yli siitä mistä aita näyttää korkeimmalta. Se on tämän harrastuksen suola. Pelkkä ajaminen ei riitä. Toki se että osaa rakentaa, vaatii ensin jonkin verran perehtymistä siihen miten muut on asian ratkaisseet. Mallin katsominen muilta ei ole heikkous vaan olennainen osa autourheilua... niin isotkin pojat tekee. Teollisuusvakoilu kunniaan. Ja muista että vaikka itse tekisitkin niin joitakin valmiskomponentteja kannattaa silti käyttää, joka osan tekeminen itse ei onnistu. Omassa osuudessa olennaisinta lienee mitoitus ja toiminnallisuus, ei se mistä osista se on kasattu.

Hyvinkään kerholla on kyllä malliautoharrastajia ja käsittääkseni niillä voi siellä hyvin ajellakin, tarkasta mikä ilta sopii parhaiten (eri illat eri tarkoituksiin). Se lienee sulle lähin kerho. Itse käyn siellä aina silloin tällöin ajelemassa sekä malliautoilla että skaala-autoilla. Tänä iltana olen muuten taas menossa... tule moikkaamaan jos pääset.

Minilandista saat varmasti parhaan avun malliautoiluun jos sielläpäin liikut.

• autoratailija
  • Kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
04.03.2015 12:48 #27910 : autoratailija
Minä en paljoa muilta ajatellut vaikoilla vaan ns.keksiä uudestaan. Ja eihän mitään uutta voi keksiä jos ottaa vain parhaat ratkaisut muilta. Slotkeimola on siis lähin kerho ja siellä käyn. Minulla onneksi aikaa suunnitella kun ei töissä tarvii käydä. Mutta toteuttamiseen joutuu odottamaan että isillä on aikaa kun en saa kaikkia laitteita itse käyttää.ja sen verran voin kertoa että moni ratkaisu on aivan omanlaisia (varmaan hitaampia).Näihin ei varmaan laiteta mallinnettua moottoria?

• autoratailija
  • Kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
23.03.2015 18:57 #28332 : autoratailija
en taida tähän ehtiä tehdä mutta josko seuraavaan classic gp seen. Toivottavasti saan autot vviivalle.

• autoratailija
  • Kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
28.12.2015 20:10 #30398 : autoratailija
Nyt löysin sopivan paikan ostaa messinkiä ja alustaa suunnittelen ja vähän tekniikka kysymyksiä olis.
1. Kun autot menevät normaalisti mutkissa niin nouseeko ohjuri yhtään ylemmäs urasta.

2. Minkä takia usein käytetään juuri messinkiä?

3. Kestäisikö resiinistä valettu ohjuri.

4. Mikä olisi paras painojakauma?

Lisää
28.12.2015 20:56 #30399 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Mistä alustoja?
1) Nousee. Ainakin silloin kun pitoa piisaa ja lähtee vehje kallistumaan.

2) Messingin ominaispaino on kohtuullisen korkea verrattuna muihin soveltuviin materiaaleihin. Näin ollen saadaan auton painopiste alemmas painavissa malliautoissa. Sen lujuus on riittävä vaikka ei mikään kummoinen ole esim. skaala-autoissa käytettävään jousiteräkseen verrattuna. Lisäksi messinki on helpompaa työstää kuin esim. teräs. Muinaiset slottaajat arvostivat myös hyvää juotettavuutta. Monta harrastajaystävällistä ominaisuutta ja siten toimiva kompromissi.

3) Ei varmasti kestä.

4) Mahdoton sanoa. Loppujen lopuksi sen kanssa ei pysty ihan hirveästi pelaamaan jos auton pitää kaikilta osin toimia. Riippuu paljolti auton mitoista ja ko. luokan painosäännöistä millaiseksi painojakauma lopulta muodostuu. Aika tyypillisesti mulla on painojakauma etu- ja taka-akselin välillä malliautoissani n. 40 % / 60 %. Joitakin %-yksiköitä tuo voi heittää suuntaan tai toiseen.

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: autoratailija

Sivu luotiin ajassa: 0.295 sekuntia