- Viestejä: 1059
- Vastaanotettu kiitos 84
Kilpailukutsu FinCup 4. osakilpailu Nokia 14.2.201
- Rami Yliniemi
-
- Poissa
- Platinum Boarder
-
- King of Nothing
Tähän väliin galluppia, että olisiko tämä (kts.liite) hyvä muoto julkistaa tuloksia jatkossa - siis koskien kaikkia malliautokisoja?
Liitteessä on tänään ajetun Nascar-luokan tulokset sijoitusjärjestyksessä. Julkaisen myös kaikki muutkin luokat, sekä FinCup sarjapiste-tilanteen illan aikana.
Kunkin kuljettajan paras kierrosaika on värillisessä solussa, jonka väri on sama kuin missä urassa ko. aika on ajettu. Kisan kovin kierrosaika on kirjattu keltaisella, tässä tapauksessa siis Vuorisen Juhan kolmannessa lähdössä ajama 8,421s.
Tällä 'kaavakkeella' jäisi melko paljon dataa talteen, excel-pohjaisena sen täyttäminen on melko sujuvaa - jopa kisan yhteydessä ja värityksen ajatuksena on helpottaa tulosten lukua.
Auton tiedoille voisi tietty lisätä solunsa...ei tullut heti mieleen, koska Nascarissa on kerhon kilpurit.
Mielipiteitä, kommentteja ja ehdotuksia?
Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Mutta asiaan tosta käy kyllä kaikki oleellinen selville kunhan tosiaan autotiedot muissa luokissa vielä lisäksi.
Ja eikä siinä vielä kaikki.... mitenkäs saisi ettei luettavuus kärsi millä uralla on mikäkin lähtö ajettu.....
Liikkuva Shikaani !
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
www.finslot.net/media/kunena/attachments...linna29.3.2014v2.pdf
Tuossa on kaikki tarvitsemani ja kaipaamani informaatio kisoista. Eikä mitään liikaa. Lisäksi erittäin selkeä luettavuudeltaan. Heat-tulokset ja heatin nopein kierrosaika on tietysti kiva lisä, mutta en näe kovin tarpeellisena kokonaisuuden kannalta. Mielummin mä otan tuloksiin kalustotiedot jos valita täytyy...
Lisäksi sarjan tulospalvelu oli maailman paras lajissaan. Kisat vedettiin lauantaina ja kaiken tuon datan sisältämät tulokset julkaistiin yleensä sunnuntaina. Helvetinmoinen homma. Iso käsi niille jotka tuota jaksoivat muutaman vuoden ajan tehdä. Lisäksi tulokset julkaistiin formaatissa (pdf), joka oli kätevä taltioida tarvittaessa omalle koneelle (täältä foorumista tulosten kaivelu parinkin vuoden päästä on ihan helvetin hankalaa). Tuosta ei hommaa paremmaksi pysty pistämään (kuin ehkä julkaisemalla tulokset jossain mistä ne on helpompi kaivaa); mutta jos pääsisi jatkossa edes lähelle...
Sanoisin, että turha keksiä pyörää uudelleen
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Rami Yliniemi
-
- Poissa
- Platinum Boarder
-
- King of Nothing
- Viestejä: 1059
- Vastaanotettu kiitos 84
Sekin onnistuisi merkkaamalla jokaisen lähdön urien väreillä ja kehystämällä&korostamalla sit parhaat kierrosajat.Jussi kirjoitti: mitenkäs saisi ettei luettavuus kärsi millä uralla on mikäkin lähtö ajettu.....
Hankala selittää -> mie tehen tommosen version täsä kohta, nyt miu pittää kuulemma paistaa pihvejä...
Ps. Toi tulospohjahan on ollut aiemminkin käytössä mm. riihimäellä hieman eri näköisenä. Ja paperiversiona.
Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Rami Yliniemi
-
- Poissa
- Platinum Boarder
-
- King of Nothing
- Viestejä: 1059
- Vastaanotettu kiitos 84
Ja kaikkien muiden kuin Nascarin lappuihin näemmä on unohtunut merkata minkä värisellä uralla paras k-a on ajettu, mutta uran numero on kuites tiedossa.
Tulosten julkaisussa ainoa haaste ja hidaste on saada tulokset jossain muussa, kuin paperi- tai valokuvamuodossa kilpailunjärjestäjältä.
Jos softa on windows-pohjainen, niin datan saa ihan varmasti esim. tekstitiedostona ulos.
Jos ajanottokone ei ole verkossa, niin ottaa tiedot vaikka tikulle ja sähköpostittaa himasta mulle tai kuka näitä sit jatkossa kynsiikään.
Exceliin ja sopivaan tiedostomuotoon konvertointi ei vie montaa hetkeä ja tulokset saa todella nopeasti jakoon. Voidaan käyttää tuota vanhaa julkaisumuotoa tai mitä vain - kertokaa muutkin mielipiteenne?
Tää papereista ja milloin mistäkin harakanvarpaista oikolukeminen ja manuaalisesti koneelle syöttäminen on ihan peräkontista ja vie pari tuntia tehokasta aikaa, eli kotioloissa kaikkine häiriöineen helposti tuntikausia.
Jokseenkin yhtä typerää kuin laskea matemaattisia tehtäviä ensin taskulaskimella ja syöttää sitten laskettavat arvot ja saadut tulokset exceliin (ex-kolleega teki näin...).
Riihimäellä kirjasin tulokset suoraan omalle koneelle ja tiedot saatiin reaaliajassa eetteriin. Voin tehdä jatkossakin näin, mutta toki vain kisoissa, joihin osallistun itsekin.
Muista kapinoista pitää jatkossa saada sähköistä dataa.
Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
1. Lane ykkösen näyttö oli selkein ja paras, mitä ura-automaailman softissa on aikaan saatu. Lane kakkosen on vielä parempi.
2. Ohjelmaan on Win-konversiossa onnistuttu kehittämään monta bugia. Mutta kyllä siitä varmaan vielä hyvä tulee
Nokialla uranumerot ja värit:
1 - mus.
2 - pun.
3 - vih.
4 - kel.
5 - sin.
6 - val.
Mutta mun mielestä tulosten puhtaaksikirjoittajan ei kannata aikaansa tuhlata heat-kohtaisten kierrosmäärien ja -aikojen kirjaamiseen (en tiedä onko ko. tietoja edes saatavissa kaikista SSH kisoissa käytettävistä softista). Veikkaan että loppuu puhti varsin nopeasti johtuen juuri datapakettien epämääräisyydestä.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Rami Yliniemi
-
- Poissa
- Platinum Boarder
-
- King of Nothing
- Viestejä: 1059
- Vastaanotettu kiitos 84
Autojen tietoja vetelin puoliksi hatusta, emmie muista millä kukin ajeloi, hyvä jos oman kaluston muistaa...
Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
EDIT:
Mosat:
Rally: Slot.It Flat 6R
GT/P: Fox 10
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Rami Yliniemi
-
- Poissa
- Platinum Boarder
-
- King of Nothing
- Viestejä: 1059
- Vastaanotettu kiitos 84
Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Touring
Carrera vw golf gti
Ja empä oo ikuna nähny että solukumirengas rupee kuorimaan kun mandariini kesken kiihkeimmän kisan.
Elikkäs liimaus petti noilla ikivanhoilla solukumeilla ja kuori halus lähteä omille teille......
Liikkuva Shikaani !
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Jussi kirjoitti: Elikkäs liimaus petti noilla ikivanhoilla solukumeilla ja kuori halus lähteä omille teille......
Kenties liikaa WD:tä renkaan elinkaaren aikana...
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Rami Yliniemi
-
- Poissa
- Platinum Boarder
-
- King of Nothing
- Viestejä: 1059
- Vastaanotettu kiitos 84
GT:stä puolestaan takarenkaat ihan suomuilla, ei ihme ettei niissä ollut yhtään pitoa. Pittää se sorvin akseli hommata, häätyy kynsiä uudet gummit, oli niin lohduttomat jo.
Oliko se niin, että Lempäälään ei kannata solukumeilla lähteä?
Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Born to be last
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Rami Yliniemi
-
- Poissa
- Platinum Boarder
-
- King of Nothing
- Viestejä: 1059
- Vastaanotettu kiitos 84
Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.