- Viestejä: 2256
- Vastaanotettu kiitos 179
Ennakkotietoa Nokian Vintagesta 9.4.2016
Vintage säännöt: 5. MOOTTORI
"Ikäkaudella valmistettu moottori joka sopii alkuperäisiin alustarakenteisiin niitä modifioimatta".
Vintageen valmistelemani MB 125:n alkuperäinen Cube -moottori ei suostunut toimimaan edes tyydyttävästi vaikka tein pari tuntia sen kanssa töitä. Koska rakensin autoa kuitenkin ajokuntoon korvasin sen ikäkauteen sopivalla pikku -Johnsonilla, joka kuitenkaan ei sellaisenaan sopinut Cuben paikalle, vaan vaati vähäisen määrän alustan muokkaamista.
Säännöt ovat sääntöjä ja kun niistä kerran antaa periksi niin sitä saa tehdä sitten koko ajan ja Johnson on varmasti parannus auton suorituskykyyn. Vastaava muutos "olisi ehkä kuitenkin voitu tehdä jo aiemmin", koka Cube tiedetään erittäin hankalaksi elvytettäväksi jos se on alkanut toimia huonosti. Toivon, että Mersulla voisi tulla Vintageen viivalle (koska sillä ei ole aiemmin ko. kisaan osallistuttu), korvaaviakin jo Vintagen käyneitä autoja mulla tietysti löytyy.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
-kaitsu
PS. kilpailukutsu julkaistaan lähiaikoina. Alustavasti puhuttiin Jarkon kanssa, että aloitettaisin klo 10.
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- osallistumisoikeus: pitääkö olla jäsen jossain kerhossa ja/tai kilpailulisenssi vai voiko kuka tahansa osallistua
- kahva: kutsussa mainitaan vain että kytkentä puhelinpistokkeella eli ilmeisesti tarkoittaa että ajo omalla kahvalla? Oliko kahvalle jotain muita rajoitteita, eli pitikö olla 25 ohminen? Minulla on kotikäytössä tällähetkellä vain 35 ja 45 ohmiset.
Sitten tietysti kysymys että kannattaako tällaisen aloittelijan kisaan osallistua, olettaen että osallistumiseen oikeuttavat ehdot muuten toteutuisivat, vai aiheuttaako kokematon radantukko vain pahennusta kanssakilpailijoissa? Oliko radalla mahdollista käydä tutustumassa/harjoittelemassa ennen kisoja?
Tällähetkellä harrastus on hyvin pienimuotoista n. 15m. pitkällä Carrera Go kotiradalla ja kalustokin on siis kokoluokkaa 1/43, 2 Carrera Go ralliautoa, 3 Carrera Go formulaa, 4 Kyosho Dslot autoa, 4 Jouef vintage autoa ja yksi SlotDevil 1/43 metallialustalle rakennettu Polistil korinen auto.
1/32 vintage kalustoa olen vasta haalimassa, joten en pysty vielä varmaksi sanomaan mihin luokkiin saisin kilpailukelpoiset autot kasaan, mutta kalustoa on tulossa ainakin formula luokkiin sekä Touring, GT ja Proto luokkiin, mutta pitänee ilmoittautumiseen palata kun saan selvyyttä näihin kyssäreihin ja kalustoon.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Nokian vintage-kilpailussa ei tarvitse olla minkään kerhon jäsen. Osanottomaksu on 4 EUR. Ja se sisältää kaikki luokat + myyntipöydän tarvittaessa.MarkoKan kirjoitti: - osallistumisoikeus: pitääkö olla jäsen jossain kerhossa ja/tai kilpailulisenssi vai voiko kuka tahansa osallistua
Omaa saa käyttää. Ja se saa olla mikä hyvänsä. Myös elektroniset kelpaa. Kerholta saa tarvittaessa lainaksi 15 ja 25 ohmisia.- kahva: kutsussa mainitaan vain että kytkentä puhelinpistokkeella eli ilmeisesti tarkoittaa että ajo omalla kahvalla? Oliko kahvalle jotain muita rajoitteita, eli pitikö olla 25 ohminen? Minulla on kotikäytössä tällähetkellä vain 35 ja 45 ohmiset.
Kannattaa ehdottomasti osallistua. Kokemattomia on aina mukana, joten sekaan vain. Nokian radalla on kerhoillat torstaisin klo 18 ->. Eli vielä on mahdollisuus kahdesti treenata ennen kisoja.Sitten tietysti kysymys että kannattaako tällaisen aloittelijan kisaan osallistua, olettaen että osallistumiseen oikeuttavat ehdot muuten toteutuisivat, vai aiheuttaako kokematon radantukko vain pahennusta kanssakilpailijoissa? Oliko radalla mahdollista käydä tutustumassa/harjoittelemassa ennen kisoja?
Hyvältä vaikuttaa! Tervetuloa!1/32 vintage kalustoa olen vasta haalimassa, joten en pysty vielä varmaksi sanomaan mihin luokkiin saisin kilpailukelpoiset autot kasaan, mutta kalustoa on tulossa ainakin formula luokkiin sekä Touring, GT ja Proto luokkiin, mutta pitänee ilmoittautumiseen palata kun saan selvyyttä näihin kyssäreihin ja kalustoon.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Katsotaan josko ensiviikoolla pääsisin tutustumaan rataan ja testaamaan jo autojakin. Oliko tuolle kahvan puhelinpistokkeelle jossakin speksejä jotta voisin tehdä adapterin koska nykyiset kahvani (DS Basic-2 35 Ohm) ovat banaaniliittimillä?
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kannattaako tällaisen aloittelijan kisaan osallistua, olettaen että osallistumiseen oikeuttavat ehdot muuten toteutuisivat, vai aiheuttaako kokematon radantukko vain pahennusta kanssakilpailijoissa?
Omasta puolesta voin sanoa, että vaikka itsellä olikin jo aiempaa kokemusta ura-autoilusta niin ensimmäinen tutustuminen 1:32 kotirata-autoiluun ja sen harrastajiin tapahtui Nokian Pääsiäishistoric -kisassa keväällä 2007 ja tuon kokemuksen perusteella voin lämpimästi suositella juuri tämänkaltaista tapahtumaa kaikille ensikertaa kisoihin tuleville. Itse en oikeastaan pidä Vintage- tai Historickisoja edes kilpailuna, vaan pikemminkin tapahtumana, jossa voi ulkoiluttaa radalle harvemmin pääsevää kalustoa ja tulokset ovat hieman sivuseikka. Yleensä jo siitä, että saa ajettua omalla autolla hyvän lähdön (niin että kuski ja auto pelaa ilman turhia haavereita lähdöstä maaliin), saa hyvän fiiliksen.
Myös omasta puolesta tervetuloa!
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
MarkoKan kirjoitti: Oliko tuolle kahvan puhelinpistokkeelle jossakin speksejä jotta voisin tehdä adapterin koska nykyiset kahvani (DS Basic-2 35 Ohm) ovat banaaniliittimillä?
Puhelinpistoke radassa:
vasen ylhäällä, valkoinen = virtalähteen+, kahvan vastus
oikea ylhäällä, musta = radan +, kahvan liipasin
keskellä alhaalla, punainen = radan -, kahvan jarru
Värit ovat Parman käyttämiä. Euroopassa kahvavalmistajat käyttävät eri värejä. Kannattaa olla tarkkana! Kotirata-/maliiautopuolen kahvat eivät oikein kestä väärin kytkentää.
Kytkentä on sama kaikilla Suomen radoilla. Jotku kerhot ovat menneet XLR-liittimiin.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- A. J. Foyt
-
- Poissa
- Expert Boarder
-
- Viestejä: 274
- Vastaanotettu kiitos 8
Ainakin tänäiltana vielä normaali kerhoilta alkaen n. klo 17.30, luultavasti myös ensi torstaina pääsee kalustoaan testaamaan (ratamaksu 4 € / ilta). Minkään kerhon jäsenyyttä ei vaadita, tervetuloa!
"The older I get, the faster I was."
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Harmi kun kisailut jäi väliin.
Mutta jos kiinnostusta on tulla radalle tutustuun niin hutikuun to. illat vielä vedetään rennosti kisailemalla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.