Ennakkotietoa Nokian Vintagesta 9.4.2016

Lisää
08.03.2016 08:17 #31476 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Ennakkotietoa Nokian Vintagesta 9.4.2016
Tapani mukaisesti tein ensin ja tutustuin ohjeisiin vasta sitten.

Vintage säännöt: 5. MOOTTORI
"Ikäkaudella valmistettu moottori joka sopii alkuperäisiin alustarakenteisiin niitä modifioimatta".

[IMG


Vintageen valmistelemani MB 125:n alkuperäinen Cube -moottori ei suostunut toimimaan edes tyydyttävästi vaikka tein pari tuntia sen kanssa töitä. Koska rakensin autoa kuitenkin ajokuntoon korvasin sen ikäkauteen sopivalla pikku -Johnsonilla, joka kuitenkaan ei sellaisenaan sopinut Cuben paikalle, vaan vaati vähäisen määrän alustan muokkaamista.

Säännöt ovat sääntöjä ja kun niistä kerran antaa periksi niin sitä saa tehdä sitten koko ajan ja Johnson on varmasti parannus auton suorituskykyyn. Vastaava muutos "olisi ehkä kuitenkin voitu tehdä jo aiemmin", koka Cube tiedetään erittäin hankalaksi elvytettäväksi jos se on alkanut toimia huonosti. Toivon, että Mersulla voisi tulla Vintageen viivalle (koska sillä ei ole aiemmin ko. kisaan osallistuttu), korvaaviakin jo Vintagen käyneitä autoja mulla tietysti löytyy.

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
08.03.2016 08:39 #31477 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Ennakkotietoa Nokian Vintagesta 9.4.2016
Säännöt on sääntöjä. Vintagessa niiden tarkoitus on lähinnä ohjeistaa kilpailijat pysymään ajan hengessä, estää ylilyönnit kaluston virpomisessa ja pitää kalusto autenttisena/siistinä. Eipä tuo muokkaus (mosakin 70-luvulta) noita periaatteita vastaan sodi, joten anna mennä vaan.

-kaitsu

PS. kilpailukutsu julkaistaan lähiaikoina. Alustavasti puhuttiin Jarkon kanssa, että aloitettaisin klo 10.

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
30.03.2016 19:30 - 31.03.2016 11:35 #31948 : MarkoKan
Vastaus käyttäjältä MarkoKan aiheessa Ennakkotietoa Nokian Vintagesta 9.4.2016
Ehtoota, täällä olisi ko kisoista kiinnostunut aloittelija Tampereelta jolla olisi muutamia kysymyksiä. Älkää ampuko heti aloittelijaa jos nämä tiedot jo jostakin löytyvät, en ole niitä huomannut tai ymmärtänyt jos jossain ovat jo mainittu. :)
- osallistumisoikeus: pitääkö olla jäsen jossain kerhossa ja/tai kilpailulisenssi vai voiko kuka tahansa osallistua
- kahva: kutsussa mainitaan vain että kytkentä puhelinpistokkeella eli ilmeisesti tarkoittaa että ajo omalla kahvalla? Oliko kahvalle jotain muita rajoitteita, eli pitikö olla 25 ohminen? Minulla on kotikäytössä tällähetkellä vain 35 ja 45 ohmiset.

Sitten tietysti kysymys että kannattaako tällaisen aloittelijan kisaan osallistua, olettaen että osallistumiseen oikeuttavat ehdot muuten toteutuisivat, vai aiheuttaako kokematon radantukko vain pahennusta kanssakilpailijoissa? Oliko radalla mahdollista käydä tutustumassa/harjoittelemassa ennen kisoja?

Tällähetkellä harrastus on hyvin pienimuotoista n. 15m. pitkällä Carrera Go kotiradalla ja kalustokin on siis kokoluokkaa 1/43, 2 Carrera Go ralliautoa, 3 Carrera Go formulaa, 4 Kyosho Dslot autoa, 4 Jouef vintage autoa ja yksi SlotDevil 1/43 metallialustalle rakennettu Polistil korinen auto.

1/32 vintage kalustoa olen vasta haalimassa, joten en pysty vielä varmaksi sanomaan mihin luokkiin saisin kilpailukelpoiset autot kasaan, mutta kalustoa on tulossa ainakin formula luokkiin sekä Touring, GT ja Proto luokkiin, mutta pitänee ilmoittautumiseen palata kun saan selvyyttä näihin kyssäreihin ja kalustoon.
Viimeksi muokattu: 31.03.2016 11:35 MarkoKan. Syy: Typo

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
30.03.2016 21:33 - 30.03.2016 21:34 #31950 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Ennakkotietoa Nokian Vintagesta 9.4.2016

MarkoKan kirjoitti: - osallistumisoikeus: pitääkö olla jäsen jossain kerhossa ja/tai kilpailulisenssi vai voiko kuka tahansa osallistua

Nokian vintage-kilpailussa ei tarvitse olla minkään kerhon jäsen. Osanottomaksu on 4 EUR. Ja se sisältää kaikki luokat + myyntipöydän tarvittaessa.

- kahva: kutsussa mainitaan vain että kytkentä puhelinpistokkeella eli ilmeisesti tarkoittaa että ajo omalla kahvalla? Oliko kahvalle jotain muita rajoitteita, eli pitikö olla 25 ohminen? Minulla on kotikäytössä tällähetkellä vain 35 ja 45 ohmiset.

Omaa saa käyttää. Ja se saa olla mikä hyvänsä. Myös elektroniset kelpaa. Kerholta saa tarvittaessa lainaksi 15 ja 25 ohmisia.

Sitten tietysti kysymys että kannattaako tällaisen aloittelijan kisaan osallistua, olettaen että osallistumiseen oikeuttavat ehdot muuten toteutuisivat, vai aiheuttaako kokematon radantukko vain pahennusta kanssakilpailijoissa? Oliko radalla mahdollista käydä tutustumassa/harjoittelemassa ennen kisoja?

Kannattaa ehdottomasti osallistua. Kokemattomia on aina mukana, joten sekaan vain. Nokian radalla on kerhoillat torstaisin klo 18 ->. Eli vielä on mahdollisuus kahdesti treenata ennen kisoja.

1/32 vintage kalustoa olen vasta haalimassa, joten en pysty vielä varmaksi sanomaan mihin luokkiin saisin kilpailukelpoiset autot kasaan, mutta kalustoa on tulossa ainakin formula luokkiin sekä Touring, GT ja Proto luokkiin, mutta pitänee ilmoittautumiseen palata kun saan selvyyttä näihin kyssäreihin ja kalustoon.

Hyvältä vaikuttaa! Tervetuloa!

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/
Viimeksi muokattu: 30.03.2016 21:34 Kaitsu.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
31.03.2016 05:51 #31951 : MarkoKan
Vastaus käyttäjältä MarkoKan aiheessa Ennakkotietoa Nokian Vintagesta 9.4.2016
Kiitoksia vastauksista.

Katsotaan josko ensiviikoolla pääsisin tutustumaan rataan ja testaamaan jo autojakin. Oliko tuolle kahvan puhelinpistokkeelle jossakin speksejä jotta voisin tehdä adapterin koska nykyiset kahvani (DS Basic-2 35 Ohm) ovat banaaniliittimillä?

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
31.03.2016 07:25 - 31.03.2016 07:34 #31952 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Ennakkotietoa Nokian Vintagesta 9.4.2016

Kannattaako tällaisen aloittelijan kisaan osallistua, olettaen että osallistumiseen oikeuttavat ehdot muuten toteutuisivat, vai aiheuttaako kokematon radantukko vain pahennusta kanssakilpailijoissa?


Omasta puolesta voin sanoa, että vaikka itsellä olikin jo aiempaa kokemusta ura-autoilusta niin ensimmäinen tutustuminen 1:32 kotirata-autoiluun ja sen harrastajiin tapahtui Nokian Pääsiäishistoric -kisassa keväällä 2007 ja tuon kokemuksen perusteella voin lämpimästi suositella juuri tämänkaltaista tapahtumaa kaikille ensikertaa kisoihin tuleville. Itse en oikeastaan pidä Vintage- tai Historickisoja edes kilpailuna, vaan pikemminkin tapahtumana, jossa voi ulkoiluttaa radalle harvemmin pääsevää kalustoa ja tulokset ovat hieman sivuseikka. Yleensä jo siitä, että saa ajettua omalla autolla hyvän lähdön (niin että kuski ja auto pelaa ilman turhia haavereita lähdöstä maaliin), saa hyvän fiiliksen.

[IMG



Myös omasta puolesta tervetuloa!

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Viimeksi muokattu: 31.03.2016 07:34 KaiR.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
31.03.2016 07:49 #31953 : MarkoKan
Vastaus käyttäjältä MarkoKan aiheessa Ennakkotietoa Nokian Vintagesta 9.4.2016
Kiitoksia, kuulostaa juuri siltä mitä ajattelin tapahtuman olevan ja mitä olin hakemassa tapahtumalta.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
31.03.2016 10:23 #31954 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Ennakkotietoa Nokian Vintagesta 9.4.2016

MarkoKan kirjoitti: Oliko tuolle kahvan puhelinpistokkeelle jossakin speksejä jotta voisin tehdä adapterin koska nykyiset kahvani (DS Basic-2 35 Ohm) ovat banaaniliittimillä?


Puhelinpistoke radassa:
vasen ylhäällä, valkoinen = virtalähteen+, kahvan vastus
oikea ylhäällä, musta = radan +, kahvan liipasin
keskellä alhaalla, punainen = radan -, kahvan jarru

Värit ovat Parman käyttämiä. Euroopassa kahvavalmistajat käyttävät eri värejä. Kannattaa olla tarkkana! Kotirata-/maliiautopuolen kahvat eivät oikein kestä väärin kytkentää.

Kytkentä on sama kaikilla Suomen radoilla. Jotku kerhot ovat menneet XLR-liittimiin.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
31.03.2016 11:17 #31955 : A. J. Foyt
Vastaus käyttäjältä A. J. Foyt aiheessa Ennakkotietoa Nokian Vintagesta 9.4.2016
Ja kerhoradan 15 ja 25 ohmin kahvatkin ovat luonnollisesti käytettävissä, ettei sen takia tarvi alkaa omia pistokkeita värkkäämään.
Ainakin tänäiltana vielä normaali kerhoilta alkaen n. klo 17.30, luultavasti myös ensi torstaina pääsee kalustoaan testaamaan (ratamaksu 4 € / ilta). Minkään kerhon jäsenyyttä ei vaadita, tervetuloa!

"The older I get, the faster I was."

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
31.03.2016 11:31 - 31.03.2016 11:35 #31956 : MarkoKan
Vastaus käyttäjältä MarkoKan aiheessa Ennakkotietoa Nokian Vintagesta 9.4.2016
Ok, kiitos. Tuo lainaaminen voisi olla järkevää, mutta voin vielä tutkailla ovatko värit samat DS:n kahvoissa ja tehdä adapterin jos löydän nuo tiedot.
Viimeksi muokattu: 31.03.2016 11:35 MarkoKan. Syy: Typo

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.04.2016 17:45 #32022 : MarkoKan
Vastaus käyttäjältä MarkoKan aiheessa Ennakkotietoa Nokian Vintagesta 9.4.2016
Pettymysten pettymys, en nyt sitten pääsekään tähän tapahtumaan. Täytyy yrittää paremmalla onnella ensi kerralla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.04.2016 17:57 #32023 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Ennakkotietoa Nokian Vintagesta 9.4.2016
No harmi :(. Missasit kauden päätapahtuman. No. Vuoden päästä uusi yritys.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.04.2016 18:12 #32025 : MarkoKan
Vastaus käyttäjältä MarkoKan aiheessa Ennakkotietoa Nokian Vintagesta 9.4.2016
Juu, ei voi mitään. Nytpähän on aikaa hieroa kalustoa kisakuntoon ennen ensivuoden kisaa. :)

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
07.04.2016 04:41 #32030 : tbird
Vastaus käyttäjältä tbird aiheessa Ennakkotietoa Nokian Vintagesta 9.4.2016
MORO!

Harmi kun kisailut jäi väliin.
Mutta jos kiinnostusta on tulla radalle tutustuun niin hutikuun to. illat vielä vedetään rennosti kisailemalla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
07.04.2016 06:17 #32031 : MarkoKan
Vastaus käyttäjältä MarkoKan aiheessa Ennakkotietoa Nokian Vintagesta 9.4.2016
Täytyy yrittää jos pääsen vaikka jo tänään ajoissa kotiin työreissulta Helsingistä, niin voisihan sitä tulla kokeilemaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.340 sekuntia