- Viestejä: 117
- Vastaanotettu kiitos 9
KYSELY: FINCUPISSA ensi kaudella ajattevat luokat
Kysely: Olen sitä mieltä että (was ended 0000-00-00 00:00:00)
| Fincupia jatketaan samoilla luokilla kuin viimekaudella, mutta sääntöjen epäkohtia muovataan |
|
1 | 5.6% |
| Fincupiin tuodaan uudet luokat DTM ja Historic Rally |
|
17 | 94.4% |
| Äänestäjiä yhteensä: 18 | |||
| Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn. | |||
-Jykä-
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Noista rallipeleistä sen verran että lopullisiin sääntöihin kannattaa määritellä tarkkaan mitkä Fly:n mallit (911 S,R,RS,RSR,SC sekä Fly Racing!) ovat sallittuja:
- 911 R,S,RS,RSR jakavat kaikki saman korin (etu- ja takaspoilereita lukuunottamatta) ja alustan (takamoottori)
- 911 SC -mallit taasen ovat 934:n korilla (= leveämpi kuin edelliset) + takamoottori
- Fly Racing -malleissa taasen on lexan-sisusta ja inline-moottori keskellä
+ Rallista kun puhutaan, pitänee säännöissä olla maininta kartanlukijasta?
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Rami Yliniemi
-
- Poissa
- Platinum Boarder
-
- King of Nothing
- Viestejä: 1059
- Vastaanotettu kiitos 84
Tarviiko tuota enempää perustella. Vai siksikö just niillä pitäisi saadakin ajaa?
Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Escortti jotenkin vauhdillisesti tasavertaisia?
ajetaan millä ajetaan ja Gilettellä loput
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
KaiR kirjoitti: Vaikka suoraan paketista autot ovat monillakin mittareilla eri tasolla, niin box stock -autojen vastakkainasettelu ei kerro koko kuvaa. Ralliluokassa on kuitenkin SALLITTUA vaihtaa moottori, tietyin rajoituksin kaikki vanteet, renkaat, välitykset, laakerit ja rakentaa autosta omaan ajotyyliin sopiva. Tämä tasoittaa autojen eroa. Lisäksi SCX:n autoissa on keinuva moottorikehto josta osa kuljettajista kokee saavansa kilpailuetua. Kaikki ei siis ole välttämättä niin mustavalkoista kun autot saadaan viivalle.
Täysin samaa mieltä tästä.
Saas nähdä, yritän tänään pärjätä SCX:n Escortilla (Bog-standard, lukuunottamatta vaihdettuja laahaimia) ralli-illassa. Voitosta en pysty ajamaan, mutta veikkaan ko. luokan kärkeen kuitenkin vakiomoottorista SCX autoa.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Voitosta en pysty ajamaan...
Tätä ei pidä koskaan vähätellä jos haluamme, että meitä on ajamassa muuta kuin finaaliin ehtivät kuljettajat. Fincupissa kävi kuluneella kaudella ajamassa 30 kuljettajaa ja vain pieni osa heistä edes halusi ajaa voitosta. Suurin osa halusi siis ainoastaan ottaa osaa ilman tulostavoitetta.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Rami Yliniemi
-
- Poissa
- Platinum Boarder
-
- King of Nothing
- Viestejä: 1059
- Vastaanotettu kiitos 84
Kyllä ne vain näytti tänäänkin olevan. Vihdin kisassa oli jälleen mukana super-viri autoja, joiden vauhtia on turha huomioida, mutta melko sekaisin ja tasaisin tuloksin nuo pirkka-vakiotötteröt sijoittui. Scx:llä sekä Kalekstrikillä pärjättiin.Janoz kirjoitti: Onkos Rami Scx:n autot ja esim. Scalextricin
Escortti jotenkin vauhdillisesti tasavertaisia?
Kalekstriksin Kupla oli kylläkin ihan ylivoimainen "pirkka", mutta siinä onkin korkeaprofiiliset ja kapeat renkaat
Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
ajetaan millä ajetaan ja Gilettellä loput
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Ajattelin niitä ketkä hakevat niitä "enemmistö" autoja, (minä).
Niin ja edelleen olisin sitä mieltä että yksityyppirenkaat by Lordman
Liikkuva Shikaani !
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Pointtina mulla oli karsia vanhat ortmannit pois. Pitää vaan laittaa pelle peloton hattu syvemmälle päähän ja ruveta testaamaan sopivaa koostumusta renkaisiin.
Liikkuva Shikaani !
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Ainakin itse koen tämän muutoksen hyvänä ja jopa tarpeellisena, itseäni SSH:n hallituksessa vaikuttavana asiassa miellyttää sekin seikka että tulokasluokat on saatu mukaan kerhoaktiivien myötä harrastajien keskuudesta. Itse haluaisin nostaa muutoksen tueksi muutamia pointteja:
1) Mikä tahansa kilpasarja tarvitsee aika-ajoin muutosta ja harrastajamäärien kanssa kamppailevan Fincupin oli lähes pakko uudistua
2) Uudet luokat tuovat kilpasarjan lähemmäksi kerhotason harrastajia, koska DTM on lähes box standard ja HR sallii vain miedot virpomiset
3) Rajoitettu virittäminen hillitsee varustelukilpailua ja korostaa osaamista auton rakentamisessa, huollossa ja itse ajamisessa
4) Inserttipakko poistuu
5) Rengassääntö helpottuu koska DTM -vanne on vakio ja HR -luokassa leveyttä rajoittavia tekijöitä ei säännöissä ole.
Koko kilpasarjan luonne muuttuu reilusti, mutta on hyvä muistaa että sarja on ainoa kotirata-autoilla ajettava kilpasarja Suomessa ja SSH vastaa sen organisoimisesta ja hyvinvoinnista. Keitä sarjan pitää tänäpäivänä palvella - määrältään vähäisiä konkarikilpailijoita vain tilaisuuttaan odottavia uusia tulokkaita? Haluammeko me tarjota kilpasarjan yhdelle veteraanille vai kolmelle rookielle? Tämä saattaa olla tavallaan vähän turhan "diippii shittii", mutta siitä huolimatta, että Fincupissa ajoi viime kaudella 30 kuljettajaa niin vain kolme heistä ajoi kaikki viisi kilpailua ja neljä kuskia (siis yksi edellisten lisäksi) neljä kisaa (joilla on siis mahdollisuus saavutta täydet pisteet). Ensi kertaa sarjassa esiintyi 10 kuljettajaa ja 15 kuljettajaa ajoi vain yhden kilpailun. Ainakin itse toivon, että kotirata-automaisempaan suuntaan kalustoa nyt muokkaamalla saadaan näitä lukuja parannettua ja sarja alkaa elävöityä. Ehkä näin toimien päästään hetkeksi pohtimasta sitäkin, että mikä on se Fincupin sisäänheittoluokka kun koko sarja tehdään (mielestäni) helpommin lähestyttäväksi.
Eriäviä kommentteja kuullaan aina ja kun eräässä keskustelussa kuulin ehdotuksen, että SSH tarvitsisi oman Bernie Ecclestonensa niin tohdin olla eri mieltä. Sen sijaan jos nytkään ei konsepti kelpaa niin kotirata/malliauto -harrastajien lienee syytä alkaa pohtia omaa ajajien etuja pohtivan yhdistyksen pystyttämistä, joka edustajineen saapuu tarvittaessa SSH:n puheille jos meiniki ei maistu hyvälle. Tai jos pysytään maanpinnalla niin ihan SSH:n toimintaankin voi liittyä. Nyt on taas se aika vuodesta...
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.