KUTSU Fincup 1/32 mestaruussarjan 1. osakilpailu

Lisää
03.10.2016 11:39 #33273 : KaiR
[IMG


KILPAILUKUTSU JA ILMOITTAUTUMINEN 1/32 FINCUP 1. osakilpailu

Scalextric GT Cup, DTM, Historic Rallycars, GT/Prototypes.

Aika ja -paikka: Lauantai 8.10.2016 klo 09.30 alkaen: Kilpailupaikkana toimii Hämeenlinnan seurakunnan pienoisautorata, Matti Alangonkatu 31. Sisäänkäynti kellaritiloihin takapihalta (D -porras). Autopaikkoja Matti Alangon kadun sekä myös Verhonkadun puolella.

Ilmoittautuminen tähän viestiketjuun ( päättyy to 6.10.2016 klo 22:00 ).

Ilmoita selkeästi: Kuljettaja, luokka, automalli ja valmistaja, moottori.

Päivän tarkempi aikataulu julkaistaan pe 7.10.2016

Oman ohjaimen käyttö sallittu (ainoa sallittu käsisäädin on mekaaninen 25 ohmin vastuksella varustettu käsisäädin), liitäntä puhelinpistokekytkentä.

Radalla normaali kotiratakytkentä eli + oikealla.

Rata on neliurainen seminopea ja korkeuseroja sisältävä Carrera Evolution, heatien pituudet 3 minuuttia.

Kilpailun johto Jani Ojanperä / autojen katsastus Kai Ruusunen.

Katso uudistuneet säännöt: www.finslot.net/kotirata1/säännöt/fincup.html

SSH 1/32 sarjaan osallistuminen vaatii SSH ry:n jäsenmaksun sekä kilpailulisenssin. Huolehdithan, että olet maksanut oman jäsenmaksusi sekä lisenssin! Jäsenmaksu 10 € ja kausilisenssi 20 €. SSH jäsenmaksulla saa osallistua yhteen kisaan. Alaikäinen perhejäsen saa ajaa samalla lisenssillä. Jäsenmaksut suoraan tilille etukäteen: FI51 5750 0120 1458 50


Kilpailijoiden kesken arvotaan vimme kauden tapaan 30 euron lahjakortti Minilandiin.


Tervetuloa!

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
03.10.2016 12:04 #33274 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa KUTSU Fincup 1/32 mestaruussarjan 1. osakilpailu
Kuljettaja Kai Ruusunen

Scalextric GT Cup
Carrera DTM AMG-Mercedes C-Coupe vakiomoottori E200
Historic Rally Ford Escort Mk II / Fiat 124 Spyder SCX RX42b / RX41b
GT / Proto Nissan 390 GT Slot.it FLAT 6

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
03.10.2016 20:12 #33281 : chevelle santeri
Santeri Savikko

Scalextric GT Cup
DTM: Carrera BMW M4/ Carrera BMW M3
Historic Rally: SCX Seat 1430, RX 41b
GT/P: Slot.it Audi R18, Flat 6

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
04.10.2016 16:28 #33287 : lordjw
Vastaus käyttäjältä lordjw aiheessa KUTSU Fincup 1/32 mestaruussarjan 1. osakilpailu
Julius Wilkko
Scalextric GT Cup
DTM: Carrera MB
Historic Rally: Ford Escort MkI

Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.10.2016 03:54 #33295 : TimoTeus
Timo Kauppila
Scalextric GT Cup
DTM: Carrera AMG Mercedes C-Coupe, E200
Historic Rally: Scalextric Ford Escort Mk1, FF Slim-Can
GT/P: Nissan 390 GT Slot.it, FLAT 6

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.10.2016 08:27 #33297 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa KUTSU Fincup 1/32 mestaruussarjan 1. osakilpailu
Laineen Tommi ymmärtääkseni tulossa myös, tuli viestiä ulkomailta että autokanta tarkentuu Suomeen saapuessa.

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.10.2016 12:11 #33299 : Markus
Vastaus käyttäjältä Markus aiheessa KUTSU Fincup 1/32 mestaruussarjan 1. osakilpailu
Markus Nukari

Scalextric gt cup

Dtm
Bmw M4, carrera

Historic rally
Seat 1430, rx-41b, scx

Gt/p
Audi R18, slot.it, flat-6

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.10.2016 13:23 #33300 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa KUTSU Fincup 1/32 mestaruussarjan 1. osakilpailu
Näyttää olevan tulossa helpot pisteet ajamaan saapuville, jos ei haastajia enempää ilmaannu!

- KR

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.10.2016 14:09 #33301 : Codriver
Jyrki Vepsä

Scalextric GT Cup

DTM: Carrera BMW M4

Historic Rally: Porsche 911, Fly

GT/P: Audi R18, Slot.it, Flat 6r

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.10.2016 17:01 #33302 : jaaha01
Kalle Pohjola:
Scalextric GT Cup
DTM: BMW M4 DTM
Historic Rally: MB 220SE, Revell
GT/P: Lola B09, Slot.it, Flat 6

Jaakko Pohjola:
Scalextric GT Cup
DTM: BMW M3 DTM
Historic Rally: Ford Escort Mk2, SCX, RX42
GT/P: BMW Z4 GT3, Scaleauto, Slot It Flat 6S

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
06.10.2016 17:39 #33303 : MaRi
Vastaus käyttäjältä MaRi aiheessa KUTSU Fincup 1/32 mestaruussarjan 1. osakilpailu
Maisa Litja

Scalextric GT Cup
DTM: AMG Mercedes C-Coupe
Historic Rally: Fiat 131 Mirafiori Abarth, SCX, vakio

Riku Litja

Scalextric GT Cup
DTM: AMG Mercedes C-Coupe
Historic Rally: Fiat 131 Mirafiori Abarth, SCX, vakio

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
07.10.2016 08:47 - 07.10.2016 08:50 #33305 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa KUTSU Fincup 1/32 mestaruussarjan 1. osakilpailu
Kilpailun alustava aika-taulu, kilpailijat jaetaan aika-ajoista kolmeen finaalilähtöön.

09.30 Ovet aukeavat -> vapaa harjoittelu –> valmiit autot katsastukseen
10.30 Vapaa harjoittelu päättyy, autojen katsastus ja ohjaajakokous.

11.00 Scalextric GT Cup aika-ajo 1 x 1 min
11.30 GT Cup finaali 1. 4 x 3 min
11.50 GT Cup finaali 2.
12.10 GT Cup finaali 3.

12.30 Carrera DTM aika-ajo 1 x 1 min
13.00 Carrera DTM finaali 1. 4 x 3 min
13.20 Carrera DTM finaali 2.
13.40 Carrera DTM finaali 3.

( 10 min tauko )

14.10 Historic Ralli aika-ajo 1 x 1 min
14.40 Historic Ralli finaali 1. 4 x 3 min
15.00 Historic Ralli finaali 2.
15.20 Historic Ralli finaali 3.

15.40 GT/P aika-ajo 1 x 1 min
16.10 GT/P finaali 1. 4 x 3 min
16.30 GT/P finaali 2.
16.50 GT/P finaali 3.

17.10 Kilpailu päättyy

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Viimeksi muokattu: 07.10.2016 08:50 KaiR.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
08.10.2016 15:48 - 08.10.2016 16:07 #33313 : Rami Yliniemi
Oltiin Hämeenlinnassa Leevin ja Vennin kanssa rata-autoilemassa, joten ei päästy autoratailemaan...


Leevi Locostin kyydissä.


Leevi Porschen kyydissä.


Venni GT-R:n kyydissä.


Vennikin kävi Locostin kyydissä baanalla.

Ei mikään ruudinkeksijä, mutta oli kohdalla kun räjähti.
Viimeksi muokattu: 08.10.2016 16:07 Rami Yliniemi. Syy: Karmaiseva kielioppivirhe

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
08.10.2016 16:26 - 08.10.2016 16:35 #33314 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa KUTSU Fincup 1/32 mestaruussarjan 1. osakilpailu
No niin. Ensimmäinen osakisa on saatu mallikkaasti vietyä läpi! Tartutaan samantien pariin katsastuksessa keskustelua herättäneeseen asiaan jotka olivat painon sijoittelu auton alustaan ja renkaiden leveys suhteessa lokasuojiin.

Säännöissä on maininta, että ne on "sijoitettava kaikissa luokissa kokonaisuudessaan auton sisälle, ei pohjalevyn aukkoihin". Tätä sääntöä oli tulkittu, osittain syystäkin, kilpailijoiden kesken eri tavoin. Sääntöjen sanamuotoa tarkennetaan välittömästi ja seuraavat kuvat toivottavasti selvittävät tilannetta.

[IMG

Kuva Carrera -auton pohjasta. Kahteen eri magneetille varatulle paikkaan saa laittaa lisäpainoa. Ne ovat muoviosien eristämänä omissa koteloissaan eivätkä ne voi pudota radalle. Moottorin ritilän aukkoihin tai ruuvinreikään lisäpainoja ei saa sijoittaa.

[IMG

Kuva Carrera DTM -auton pohjasta. Magneetille varattuun paikkaan saa sijoittaa lisäpainot, Moottorin ritilän autkkoihin sen sijaan ei.

[IMG

Kuva SCX -auton pohjasta. Magneetille tarkoitettuun paikkaan on sijoitettu lisäpainot. Myös tämä on ok. Moottorin ritilän aukkoihin lisäpainoa ei saa laittaa.

[IMG

Kuvassa viime kauden Touring -auto jossa KOKO mageneetille varattu tila täytetty lisäpainoilla. Tämä ei ole nykysäänöillä sallittu.

[IMG


Kilpailuun ilmoitettiin myös auto, jonka raideleveys oli leveämpi kuin auton korin takalokasuojat antoivat myöten. Perusteluna auton ilmoittamiseen tässä kunnossa oli se, että auto on alunperinkin sellaisena julkaistu -> renkaat tulevat jo box stock -autossa yli lokasuojien reunojen. Tällaisella argumentilla, eikä millään muullakaan seikalla jota auton valmistaja on keksinyt automalliinsa laittaa sitä julkaistessa, ei ole mitään painoarvoa autoa Fincup -kilpailuun ilmoittaessa. Jos teknisissä säännöissä sanotaan, että auton rengas ei saa tulla sen oman lokasuojan kaaren uloimman kohdan ulkopuolelle niin sen ei pitäisi jättää tulkinnan varaa.

Katsastuksen yhteydessä raideleveyttä koriin nähden mitataan vain silmämääräisesti joka tässä sarjassa kyllä riittää ja jo sinällään sallii pienen toleranssin asiaan liittyen. Selkeät ylilyönnit on vain pakko karsia katsatuksessa pois oli autonvalmistaja siitä mitä mieltä hyvänsä.

Laitetaan siis tästä päivästä oppineena kalustoa kuntoon ja 5.11.2016 kohti uusia kapinoita Turun Mikaelringillä! :)

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Viimeksi muokattu: 08.10.2016 16:35 KaiR.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: jaaha01, Codriver, MaRi

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
08.10.2016 18:23 #33320 : Janoz
Vastaus käyttäjältä Janoz aiheessa KUTSU Fincup 1/32 mestaruussarjan 1. osakilpailu
Joitain kuvia ja tunnelmia sekä 3:n ensimmäisen luokan tulokset:
www.facebook.com/hmlscc/
Ja neljäskin luokka ei tuonut muutosta ykkössijaan.

ajetaan millä ajetaan ja Gilettellä loput
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: jaaha01

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.329 sekuntia