- Viestejä: 50
- Vastaanotettu kiitos 23
BRM kokoontumisajot minilandissa 14.09.2019
03.09.2019 19:03 - 03.09.2019 19:10 #38974
: KALLEauto
Tervetuloa lauantaina 14.09.2019 kurvailemaan BRM tonniluokan autoilla minilandin uusiin tiloihin!
Lisäksi ajetaan Carrera DTM-luokka sekä Historic-ralli.
Uusi osoite on Liukkaankuja 1 03400 VIHTI.
Päivän alustava aikataulu:
11.00 Ovet aukeavat
11.50 Katsastus
12.00 BRM 1/24 tonniluokan aika-ajo 1x1min
n.12.30 BRM 1/24 tonniluokan kilpailu 4x3min
n.13.30 Carrera DTM 1/32 aika-ajo 1x1min
n. 14.00 Carrera DTM 1/32 kilpailu 4x3min
n. 15.00 Historic-ralli 1/32 kilpailu 4x2min
Säännöt:
1/24 BRM tonniluokka:
Samat säännöt muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kuin FMCC kilpailuissa, löytyy täältä:
finslot.net/model-car-racing/s%C3%A4%C3%...%C3%B6t-2018-19.html
Poikkeukset: BRM Ford Escort MKI myös sallittu (lisäpaino kielletty).
1/32 Carrera DTM-luokka:
Samat säännöt kuin Fincupissa, löytyy täältä:
finslot.net/kotirata1/s%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6t/fincup.html
1/32 Historic-ralliluokka:
Esikuvaltaan vm. 1986 tai vanhemmat ralliautot, ilmoittautumisten perusteella saman ikäiset autot järjestetään samoihin lähtöihin. Pyörät ei saa tulla ulos korilinjasta ellei vakiona.
Kahvana saa käyttää vain 25 ohmista peruskahvaa.
Jos aikataulussa pysytään, voidaan päivän päätteksi ajaa vielä lähtö uusilla Fincup Group5-luokan autoilla, mikäli halukkuutta löytyy.
Ilmoittautuminen tähän viestiketjuun tai sähköpostilla osoitteeseen info@miniland.fi. Ilmoittautuminen päättyy ke 11.09. klo 22.00.
Osallistumismaksu 10€.
Tervetuloa kisailemaan!
BRM kokoontumisajot minilandissa 14.09.2019 kirjoittanut KALLEauto
Tervetuloa lauantaina 14.09.2019 kurvailemaan BRM tonniluokan autoilla minilandin uusiin tiloihin!
Lisäksi ajetaan Carrera DTM-luokka sekä Historic-ralli.
Uusi osoite on Liukkaankuja 1 03400 VIHTI.
Päivän alustava aikataulu:
11.00 Ovet aukeavat
11.50 Katsastus
12.00 BRM 1/24 tonniluokan aika-ajo 1x1min
n.12.30 BRM 1/24 tonniluokan kilpailu 4x3min
n.13.30 Carrera DTM 1/32 aika-ajo 1x1min
n. 14.00 Carrera DTM 1/32 kilpailu 4x3min
n. 15.00 Historic-ralli 1/32 kilpailu 4x2min
Säännöt:
1/24 BRM tonniluokka:
Samat säännöt muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kuin FMCC kilpailuissa, löytyy täältä:
finslot.net/model-car-racing/s%C3%A4%C3%...%C3%B6t-2018-19.html
Poikkeukset: BRM Ford Escort MKI myös sallittu (lisäpaino kielletty).
1/32 Carrera DTM-luokka:
Samat säännöt kuin Fincupissa, löytyy täältä:
finslot.net/kotirata1/s%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6t/fincup.html
1/32 Historic-ralliluokka:
Esikuvaltaan vm. 1986 tai vanhemmat ralliautot, ilmoittautumisten perusteella saman ikäiset autot järjestetään samoihin lähtöihin. Pyörät ei saa tulla ulos korilinjasta ellei vakiona.
Kahvana saa käyttää vain 25 ohmista peruskahvaa.
Jos aikataulussa pysytään, voidaan päivän päätteksi ajaa vielä lähtö uusilla Fincup Group5-luokan autoilla, mikäli halukkuutta löytyy.
Ilmoittautuminen tähän viestiketjuun tai sähköpostilla osoitteeseen info@miniland.fi. Ilmoittautuminen päättyy ke 11.09. klo 22.00.
Osallistumismaksu 10€.
Tervetuloa kisailemaan!
Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 03.09.2019 19:10 KALLEauto.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
04.09.2019 06:51 #38975
: 271980
Vastaus käyttäjältä 271980 aiheessa BRM kokoontumisajot minilandissa 14.09.2019
Otto Valtamo
BRM 1000 Renault Gordina
DTM: BMW M4
Historic rally: Avoin
Gr 5: Avoin
BRM 1000 Renault Gordina
DTM: BMW M4
Historic rally: Avoin
Gr 5: Avoin
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
09.09.2019 18:02 #38980
: Codriver
Vastaus käyttäjältä Codriver aiheessa BRM kokoontumisajot minilandissa 14.09.2019
Jyrki Vepsä
BRM: NSU TT
DTM: BMW M4
Historic Rally: Audi A1
BRM: NSU TT
DTM: BMW M4
Historic Rally: Audi A1
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
09.09.2019 19:56 #38982
: -Tony-
Vastaus käyttäjältä -Tony- aiheessa BRM kokoontumisajot minilandissa 14.09.2019
Tony Raikas
BRM: TTS Ford Escort MkI
DTM: Avoin
Historic rally: Avoin
BRM: TTS Ford Escort MkI
DTM: Avoin
Historic rally: Avoin
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- A. J. Foyt
-
- Poissa
- Expert Boarder
-
Less
Lisää
- Viestejä: 266
- Vastaanotettu kiitos 6
09.09.2019 20:04 #38983
: A. J. Foyt
"The older I get, the faster I was."
Vastaus käyttäjältä A. J. Foyt aiheessa BRM kokoontumisajot minilandissa 14.09.2019
A. J. Foyt
BRM: Mini Cooper
DTM: BMW M4
Historic Rally: Fiat 131 Abarth
Gr. 5: BMW 320
BRM: Mini Cooper
DTM: BMW M4
Historic Rally: Fiat 131 Abarth
Gr. 5: BMW 320
"The older I get, the faster I was."
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
11.09.2019 16:59 #38989
: KALLEauto
Vastaus käyttäjältä KALLEauto aiheessa BRM kokoontumisajot minilandissa 14.09.2019
Kalle Pohjola
BRM: NSU TT
Carrera DTM: BMW M4 DTM
Historic Rally: Citroën DS21
Gr5: BMW 320i
Eeli Vaittinen
BRM: ?
Carrera DTM: BMW M4 DTM
Historic Rally: ?
Lisäksi Järvenpäästä on kuuleman mukaan tulossa useampi kuski.
BRM: NSU TT
Carrera DTM: BMW M4 DTM
Historic Rally: Citroën DS21
Gr5: BMW 320i
Eeli Vaittinen
BRM: ?
Carrera DTM: BMW M4 DTM
Historic Rally: ?
Lisäksi Järvenpäästä on kuuleman mukaan tulossa useampi kuski.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
14.09.2019 22:02 - 14.09.2019 22:18 #38996
: KALLEauto
Vastaus käyttäjältä KALLEauto aiheessa BRM kokoontumisajot minilandissa 14.09.2019
Iso kiitos kaikille kilpailijoille! Oikein mukavat kisat saatiin aikaiseksi pienemmälläkin porukalla. Tulokset löytyy alta liitteenä.
BRM-luokan autot vaikutti lähes kaikilla toimivan hyvin ja kärjen takana oli tiukka taistelu jota jo aika-ajo ennusti: sijasta 3 taaksepäin kaikki saivat ajat 9,3-9,7 sek väliltä. Escortit muuten myös istuivat menoon mukaan hyvin, mutta kummatkin kilpurit olivat lähes boxstockeja. Yleistä uumoilua oli ilmoilla, että Escort vaikuttaa paljon helpommalta autolta leveyden ja painon tuomien etujen ansiosta kuin muut luokan autot, lähes ylivoimaiselta.
Kuvassa oikealta Tommi (Fiat), Jyrki (NSU), AJ (Mini) sekä Tony (Ford Escort).
Aika-ajojen perusteella autot oli jaettu kahteen lähtöön. Ns. "hitaammassa" lähdössä nähtiin draamaa: Alku meni kyllä kylki kyljessä, mutta pian erot kasvoivat. AJ nappasi johdon, joka kesti n. 70 kierrosta. Kolmannella uralla AJ:n Mini alkoi kuitenkin pitää pahaa ääntä, kuin jokin luistaisi. Viimeisellä uralla alkoi Minin vauhti hidastua, ja kun aikaa oli jäljellä 45s, Minin voimansiirto petti. Kolmen kierroksen johto takana tulevaan Jyrkiin (NSU) haihtui savuna ilmaan ja kaksikko tuli maalisuoralle rintarinnan, Jyrkin niukasti vieden voiton. Loppua kohden erot tasottuivat muutenkin erän osalta. Erot johtui lähinnä siitä, että sininen kaista oli liukkaampi.
Oikealta Kalle (sinikelt. Rellu), Juha (Escort), Eeli (oranssi Rellu) ja Otto (sinivalk. Rellu).
Nopeammassa lähdössä erot olivatkin sitten suurempia. Otto tiputti lisäpainoja matkan varrella, eikä se ainakaan auttanut menoon. Eeli ajoi hienon kisan torstaina ostetulla autolla, jonka ainut lisäys oli hiukan öljyä ääntävään etuakseliin. Eeli olikin lopputuloksissa kolmas. Juhan Escort meni hienosti ja kuulosti kilpurilta. Oma autovalinta muuttui vielä juuri ennen kisaa hetken mielijohteesta. Tarkoitus oli ajaa NSU:lla, mutta se vaihtuikin Relluun. Auto toimi paremmin kuin mikään ajamani BRM-luokan auto ja pito tuntui sopivan autolle myös. Tiukempi taisto olisi tullut, jos paikalliset BRM-aktiivit olisivat päässeet osallistumaan.
BRM-luokan autot vaikutti lähes kaikilla toimivan hyvin ja kärjen takana oli tiukka taistelu jota jo aika-ajo ennusti: sijasta 3 taaksepäin kaikki saivat ajat 9,3-9,7 sek väliltä. Escortit muuten myös istuivat menoon mukaan hyvin, mutta kummatkin kilpurit olivat lähes boxstockeja. Yleistä uumoilua oli ilmoilla, että Escort vaikuttaa paljon helpommalta autolta leveyden ja painon tuomien etujen ansiosta kuin muut luokan autot, lähes ylivoimaiselta.
Kuvassa oikealta Tommi (Fiat), Jyrki (NSU), AJ (Mini) sekä Tony (Ford Escort).
Aika-ajojen perusteella autot oli jaettu kahteen lähtöön. Ns. "hitaammassa" lähdössä nähtiin draamaa: Alku meni kyllä kylki kyljessä, mutta pian erot kasvoivat. AJ nappasi johdon, joka kesti n. 70 kierrosta. Kolmannella uralla AJ:n Mini alkoi kuitenkin pitää pahaa ääntä, kuin jokin luistaisi. Viimeisellä uralla alkoi Minin vauhti hidastua, ja kun aikaa oli jäljellä 45s, Minin voimansiirto petti. Kolmen kierroksen johto takana tulevaan Jyrkiin (NSU) haihtui savuna ilmaan ja kaksikko tuli maalisuoralle rintarinnan, Jyrkin niukasti vieden voiton. Loppua kohden erot tasottuivat muutenkin erän osalta. Erot johtui lähinnä siitä, että sininen kaista oli liukkaampi.
Oikealta Kalle (sinikelt. Rellu), Juha (Escort), Eeli (oranssi Rellu) ja Otto (sinivalk. Rellu).
Nopeammassa lähdössä erot olivatkin sitten suurempia. Otto tiputti lisäpainoja matkan varrella, eikä se ainakaan auttanut menoon. Eeli ajoi hienon kisan torstaina ostetulla autolla, jonka ainut lisäys oli hiukan öljyä ääntävään etuakseliin. Eeli olikin lopputuloksissa kolmas. Juhan Escort meni hienosti ja kuulosti kilpurilta. Oma autovalinta muuttui vielä juuri ennen kisaa hetken mielijohteesta. Tarkoitus oli ajaa NSU:lla, mutta se vaihtuikin Relluun. Auto toimi paremmin kuin mikään ajamani BRM-luokan auto ja pito tuntui sopivan autolle myös. Tiukempi taisto olisi tullut, jos paikalliset BRM-aktiivit olisivat päässeet osallistumaan.
Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 14.09.2019 22:18 KALLEauto.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Codriver, A. J. Foyt
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.223 sekuntia