24.06.2026
EM-kilpailut, Kotka

Mikä mättää tän auton kanssa?

• Malija
  • Kirjoittaja
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
02.01.2005 14:58 #2067 : Malija
Vastaus käyttäjältä Malija aiheessa Juu...
Olisin jo muuten kysynytkin mutta kun se ei satu olemaan mikään "kerhosetä" vaan mua muutaman vuoden vanhempi jätkä joka ei näköjään ole itsekään oikein perillä asiasta...mutta kyllä toi kokeilu järjestyy varmaan. :D Kokeilemallahan tuon tajuaa sitten paremmin...

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
02.01.2005 20:36 #2069 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Ok...

Malija kirjoitti: Eli kaksi vaihtoehtoa varmaan sitten..lopettaa

Mun mielestäni tällä lajilla (sen paremmin slotti- kuin scalex-puolellakaan) ei oikein olisi varaa menettää potentiaalisia ja innokkaita uusia harrastajia.

tai rakentaa sellanen typerän näköinen koppakuoriainen. (hml kerhossa moottori,kaksi rengasta ja kirkkaaksi maalattu muovikoppa heitetty siihen päälle..) ei huvita oikein.

Ei se koppakuoriainen niin typerä ole :lol: Ja se on pirun kiva ajaa :wink:

Jos (ja kun) nyt tilanne on se, että Hämeenlinnasta ei löydy mitään kerhotoimintaa Scalextric-/Ninco-tyyppisille autoille niin ehdottaisin Maijalle seuraavaa:

- käy kokeilemassa "koppakuoriaisella" (slottiautolla) ajamista. Hämeenlinnan kerholta löytyy kerhoautoja ja -kahva joilla voi koittaa

- Auton ulkonäköön pystyy vaikuttamaan hyvin paljon itse. Jotkut noista slottikoreistakin ovat varsin hyvännäköisiä jos ne maalaa huolellisesti ja esikuvan väreihin. Sääntöjen mukaan autoissa tulee olla myös etupyörät. Tosin ne ovat hyvin kapeat.

- Jos haluat Nincoa kokeilla Kylätien radalla sinun tulee kääntää sen napaisuus (johdot ohjurilla). Lisäksi tarvitset minimissään 15 ohmin ajokahvan. Tätä ei todennäköisesti ole Hämeenlinnan kerholla. Kerhon vetäjältä saat varmistuksen asiaan. Slottiautojen 2 ohm kahvoilla ei Nincon ajamisesta tule mitään. Samaan aikaan radalle ei kannata mennä slottiautojen sekaan; nopeusero on niin suuri. Mutta eiköhän sieltä kerhoillastakin muutama minuutti ninco-kokeiluun heltiä...

Ura-autoilu on hieno harrastus riippumatta siitä onko kyse Nincosta tai "koppakuoriaisesta". :P

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

• eetu
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
10.01.2005 18:50 #2097 : eetu
Vastaus käyttäjältä eetu aiheessa Että tällästä
Noniin! En ees tiedä mistä alottaisin!
Eli siis nimimerkillä Malija kirjoittanut henkilö alkoi käydä meikäläisen kanssa keskustelua jo aiemmin aiheesta ja ohjasin hänet tänne itseäni viisaampien joukkoon jotka siis osasivat hyvinkin selvittää miksi Ninco auto ei tod. sovi slottiradalle!
Tekis alkaa mieli korjaileen montakin asiaa mutta en osaa sanoo ees enää mitä kaikkia!
Eli siis oon Hml:n kerhon ohjaaja, slottikuskit mut tunteekin eli Eetu!
Alotan siitä että koskaan, tarkotan siis ei ikinä meijän kerhosta oo suljettu pois ketään ihmistä sukupuolen takia että paina se ainakin mieleen! Eikä ikinä tulla niin tekemäänkään!
Toisekseen en ainakaan missään vaiheessa sanonu radan olevan polttiksille jotka siis ei kuulu tähän asiaan millään tavalla

Lainaus aiemmasta Malijan kanssa käydystä keskustelusta:

Niin ja vielä sellanen juttu että tule esim. maanantaina 10.1. klo 18 kylätien ratatiloihin niin katsotaan miten asian laita on!

Olin tänään tuolla kerholla kuudesta kaheksaan eikä vaan kaveria näkynyt!

Mutta siis Tumppi ym. asiasta tietävät, auttakaa mua ja yrittäkää saada tän tyypin päähän taottua että kyseessä on slottirata jolla ei oo koskaan ajettu millään nincoilla (tietääkseni) ja ne eivät ole kovinkaan hyvin soveltuvia keskenään!!!

• eetu
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
10.01.2005 18:54 #2098 : eetu
Vastaus käyttäjältä eetu aiheessa Juu
Niin vielä niinkun kaitsu sano niin kyllä meijän kerholle voi tulla koska tahansa ja voidaan kattoo miten asia on ja me annetaan kyllä kokeilla sitä siellä radalla mutta niinkun kaitsu sano: radalla ei voi olla yhtäaikaa slottiautojen kanssa!
Niin eikä kerholla ole yli 2 ohmin kahvoja!

Ja mitä siihen ikään tulee niin ite oon 16 mutta kyllä osaan sanoo 9,5 vuoden harrastuskokemuksella jo aikas paljon!

Sivu luotiin ajassa: 0.275 sekuntia