- Vastaanotettu kiitos 99
Eurosarja I Lappeenranta 01-03.02.2019
Harrastusta tukemassa FCT
www.fct.fi/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Yly kirjoitti: Joni Ahonen ajaakin jo nyt EL-luokassa ?
Joo, näinpä on
Onhan majoituspaikassa jossain suihku ?
Mitenkäs se kisapaikalle saapuminen autolla tapahtuu ? Vanha Raatihuone oli silloin varmaan ihan uusi, kun olen siellä viimeksi käynyt....
Eikös siellä ollut parkkihalli ? Mistä katuosoitteesta pihaan/ halliin ajo tapahtuu ?
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Youtube-linkki ei välttämättä toimi mobiilissa. Löytyy hakusanalla eurosarja 1
finslot.net/tulokset/lpr
Kiva nähdä Tiinaa heti 29-vuoden tauon jälkeen.
Rata on paaaaaljon parempi, kuin mitä odotimme ! Haastava, vaikea, mutta ihan looginen !
Näin se homma etenee porukalla. Tavataan sitten hutikuun lopulla kauden päätapahtumassa, SM kisoissa.
Raimo hiljenee, vähäks aikaa
Kisat meni ihan hyvin, näytti ratakin olevan aikas hyvässä kunnossa myös sportissa.
Vähä pitänee pömpelimiestä kouluttaa enemmän rauhallisuuteen ja hiljasena oloon -silloin kun se on tarpeen
Lauantaina ilmeisesti jossain vaiheessa katsastuspöydältä on kadonnut ARH:n (SveSlot) PR-24 luokan alumiininen katsastusjigi ! Kovin jäi mystiseksi miksi se on sieltä kadonnut - katsastuspöydältä kun ei ole mitään asiaa viedä mitään työkalu pois vaan ne tulee pitää siellä koko ajan! Toivon mukaan se jigi jostain vielä löytynee ja nopsasti!
Toinen mystiikka sitten tietty oli, että muutama sporttikuski karkas semien jälkeen pois... syystä tai toisesta ? Toisella taisi olla ihan tosissaan terveydelliset syyt - joka on tietty ymmärrettävää, toisesta mulle ei tietoa kantautunut mikä syy oli.. MUTTA itsestään selvänä pidän, että molemmat olisivat jättäneet finaalin ajamata JOS sinne olisivat pääseet! Ainakin yksi oli selvästi kipeä ja finaalin ajoi - tsempit Tomille, vaikkakin voi sitten pohtia oliko viisasta vai ei - toivon mukaan tauti ei ollut tarttuvaa!
Sitten itse kisoista, lumitöitten, saunan ja hyvin nukutun yön jälkeen. Joskus sitä onnistuu jopa pidotuksessa, vissiin. Jännitti vähän, miten muuttuu yön aikana. Eipä kukaan kommentoinut, hyvä niin. Kuten kaikki tietää, L,rannassa tahtoo lämpötila nousta ratahuoneessa päivän aikana. No SM kisoissa sitten ratahuone on pyhitetty kuskeille. Mekkipaikkana liikuntasali ja tarpeen mukaan isompi musiikkihuone. Mitä tulee itse kisatapahtumaan, niin yleisesti ottaen aikataulut taisi pitää paikkansa. Perjantaina oltiin hieman myöhässä. Lauantai meni putkeen, kiitos TS luokan kolmesta erästä neljän sijaan. Sunnuntaina jopa etuajassa. Ketään ei haitannut, koska kotimatkakeli oli odotettavissa.
SM kisoihin saadaan sitten pömpeliin "tiukempia" kisan vetäjiä. Kuuleman mukaan eivät neuvottele, katsovat vaan sääntökirjaa. Jännä nähä. Tämä vaan siksi, että jokainen tietää, että kaikki turha säätäminen, kisan aikana lisää päivän pituutta. Jos ja kun meillä on aikataulut, niin niillä mennään. Nyt pitää kiittää kaikkia siitä, että suht koht kaikki oli ajallaan, jopa katsastuksessa viikonloppuna.
Toinen asia, josta haluan mainita on palkintojen jako. kts, säänökirja.
Kolmas, josta Tumppi mainitsikin, on poisjääminen ilman pätevää syytä kts, sääntökirja
Nämä kaksi viimeistä pitäis olla kaikille itsestään selvyyksiä.
Siteeraan lopuksi Putouksen Sirpaa " mie oon vaan tämmöinen Raimo, enkä mie mistään mitään tiedä,mut sen mie vaan sanon," et pidetään huhtikuussa SM kisojen arvoiset kapinat
Erityiskiitos kaikille. Olitte hyvin siivonneet pilttuunne kisojen jälkeen
Kisojen valmistelut jäivät taas vähän viime tippaan ja torstaina olin vielä yhdentoista aikaa laittamassa kalustoa kuntoon. Sekään ei sujunut kovin mallikaasti, kun poltin Ellalle varatun OG-moottorin ja huomasin, että olin laittanut yhteen sporttikoneeseen hiilet väärin päin (käytän erilaisia hiiliä + ja - puolilla). Kaiken lisäksi Kotkan radan sähköt katosivat ja niiden toimintaan saaminen vaati vähän kaikenlaista kokeilua.
Täyteen ES-kisaviikonloppuun lähdin ensimmäisen kerran Ellan ja Aavan kanssa siten, että ei ollut muita huoltajia mukana. Viikonloppu mentiin siis tyttöjen ehdoilla ja OG:n palkintojen jakokin unohtui, kun piti saadat tytöt nukkumaan mahdollisimman pian. OG-kisa meni hyvin kummaltakin, kun varsinkin Ella ajoi kunnon OG-autolla torstaina ensimmäisen kerran. Lauantaina oli vuorossa EM- ja TS-luokat meidän tiimin osalta. EM-kisa meni Ellalla ensimmäisellä kierroksella hyvin ja tuli muutamalle uralle kierrosennätyskin. Aavan ensimmäinen kierros meni harjoitellessa. Toisella kierroksella Ella ajoi huonommin, kun päätä oli alkanut särkemään. Aava paransi toisella kierroksella selvästi, mutta sijoitus ei parantunut uranvaihdossa tapahtuneen virheen takia. TS-luokka meni minun osalta hyvin, kun varsinkin aika-ajo sujui kerrankin. Ellan TS-luokan aika-ajo meni hyvin, mutta kisassa vauhti ei vielä riittänyt. Tosin ajatin Ellaa ensimmäisen kerran TS-luokassa X12-koneella.
Sunnuntai olikin sitten taistelua oman kunnon takia, kun minuun iski mahatauti tai ruokamyrkytys. Olo oli aivan kamala ja paheni päivän mittaan. Kuntoon nähden 5. sija tuntui voitolta ja kolmas sijakin oli aika lähellä, mutta pahan kolarin takia jäi useampi minuutti ajamatta. Puolentoista tunnin ajomatka tuntui ikuisuudelta ja kotia päästyä oksensin kunnolla. Tänään onkin saanut ravata vessassa ja olen lähinnä nukkunut. Ella ja Aava ovat ainakin vielä kunnossa, joten alan kallistumaan ruokamyrkytyksen kannalle, koska olimme samassa hotellissa Ramin kanssa.
Yly kirjoitti: OG:n statistiikka en löydä tuolta LapMasterin sivuilta ?
Sihteeri oli tehnyt asetukset ja listat valmiiksi, mutta en ollut paikalla varmistamassa että niitä käytetään
Tuosta savetustäpästä voisi grönne muutenkin tehdä globaalin asetuksen eikä race setupkohtaisen.