MM Kouvola 07.06.-12.06.2005, jorinat

Lisää
10.05.2005 05:52 #2641 : Hande
Tervehdys

Erillistä suomenkielistä kilpailukutsua ei tarvinne tehdä, koska kutsu on siellä www.slotracing-kouvola.com sivulla.


Koulumajoitukseen tulevat ilmoittautukoot minulle pikimmiten.

Kiitos

Hannu

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
28.05.2005 07:43 #2740 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Re: MM Kouvola 07.06.-12.06.2005, jorinat
Tämän päivän Hesarista...

"Siipiauton ajaminen on jokaisen kilpa-autoilijan toiveiden täyttymys. Kurvissakin pystyy ajamaan sellaista vauhtia, ettei sitä ihmisjärjellä oikein ymmärrä." - Sipe -

Kyseessä on hieman isommat 1/1 "siipiautot"....

********************

Mutta jokainen joka haluaa ja on kuullut puhuttavan Slotti siipiautoista, nyt on oikea aika ja paikka on lähellä -> Kouvolassa !! Nyt katsomaan mitä se on parhaimmillaan !

Kaikkein kovin vauhti on nähtävissä Lauantaina aika-ajoissa kello 11.00- lähtien. Sanomattakin on selvää, että Poran ajamaa MaailmanEnnätystä 1.548sek/kierros tullaan pommittamaan maailman kovimpien kuskien toimesta ja siinä on sanomista muillakin kovilla Suomalaisilla KilpaKuljettajilla ! Oma tavoitteeni on aloittaa ko. tulos 1.6xx eli kymppi pois edellisestä enkasta...

Itse "pääkisan" finaali on sitten Sunnuntaina kello 12.00- lähtien. Finaaliin tulee varmasti kova "ryysis", sillä sen verran paljon on kovia kuskeja tulossa mm. Slovakia, Tsekki, Brasilia, USA, Ruotsi, Saksa ja Suomi lisäksi muutama muukin maa on edustettuna, mutta tuossa joukossa on niin suuri määrä entisiä Euroopan ja Maailman Mestareita, että niitä en tänne alkaa edes luettelemaan...

Sanomattakin on selvää myös, että G-7 Finaalin MaailmanEnnätys saattaa rikkoutua myös sunnuntaina ! Sillä tässä finaalissa, tuskin kenelläkään on varaa "himmailla", vaan alusta lähtien mennään täysillä !

En muista paljonko se ME on, mutta hieman yli 1100 kierrosta joka tapauksessa (ajoaika 8uraa kertaa 5minuuttia, eli yhteensä 40minuuttia). Siitä jokainen asiasta tietämätön voi sitten ihmetellä mistä touhusta on kyse ! Kahdeksan autoa finaalissa ja kaikki ajavat suunnilleen 1.9xx-2.0x kierrosaikoja koko ajan ! Radan ollessa 155" (eli 47,3 metriä) pitkä !

Ja sanomattakin on selvää, että yhdellä moottorilla ei ajella, vaan moottorin vaihtoja tehdään lähes joka uranvaihdon (4minuuttia) välillä. Joskus jopa kisan aikana ja sen kovimmat kuskit tekee noin 30-40sekunnissa! Samaten renkaita ja harjaksia vaihdetaan, puhumattakaan siitä että kilpailija itse laittaa oman seuraavan uran pidotuksen "mieleisekseen" sekä pari muuta "varikkoavustajaa" putsaa kuskin seuraavan uran virtakiskoja puhtaaksi virran saannin parantamiseksi ! Parhaimmillaan yhdellä kuskilla saattaa olla 3-5 apulaista !! Joten uranvaihdon aikana on myös paljon nähtävää ! 4 minuuttia kovaa menoa joka suuntaan, vähän sama kuin Formula ykkösissä, siinä se varikkokäynti kestää vain lyhyen aikaa, joten "varikkoavustajia" pitää olla enemmän...

Joten nyt jos asia vähääkään kiinnostaa, niin paikan päälle kannattaa tulla katsomaan mistä on kyse. Lupaan, että voitte omissa ajatuksissanne kenties kuvitella mitä se on, mutta todellisuudessa se on vieläkin hurjempaa toimintaa !

Tuloksia yritän melkein "livenä" päivittää tänne nettiin sitten koko ajan...
Ja jos Nokialaiseni D211 saa hyvät GPRS kentät Kouvolatalon kellarissa, niin yritän muutamia kuvia tänne myös pukata...

Tuloksia tulee menemään myös OWH:n forumille...

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
28.05.2005 16:45 #2741 : zipper
Vastaus käyttäjältä zipper aiheessa Re: MM Kouvola 07.06.-12.06.2005, jorinat
Kouvolan rata alkaa olla kisakunnossa. Punokset on vaihdettu fingerin ja munkki/topturnin kulahtaneiden tilalle, kaikille urille toiselle puolelle. Liimaamaan joutui useammasta kymmenestä kohdasta, lähinnä syöttöjen kohdalta sekä munkista väännettyjen saumojen kohdalta. Vedot on kiristetty viimeisen kerran ennen kisoja; kaarteiden sisäreunaa on saatu alas kaikista mutkista 3-4 cm viimeisen vuoden aikana. Mustan ja purplen pääsuoran hyppyjä on poistettu ja auto kulkee paljon tasaisemmin kuin viime vuonna. Kaikilla urilla on nyt ajettu alle kahden sekunnin kierroksia ja radan saa helpommin nopeaan kuntoon, kun ei tarvitse aivan niin hillittömästi pitoa tiukoissa sisäkaarteissa. Tärkätyillä pystysiivillä voi ajaa myös reunauria ja esim. punaisella pääsin alle kahden sekunnin kun pohjapidotuksen jälkeen lisäsin kaksi kertaa pitoa deadmaniin ja munkkiin. Ja pehmeät VX:t hävisivät alta alle aikayksikön.
Radassa on kevyt peruspito (n. 2.2 vauhtiin) ja lisäksi kohtalainen ajopito mustalla, oranssilla ja punaisella. Breidit näyttävät kestävän huomattavasti paremmin kuin ennen. Jos joku tuntee pakottavaa viime hetken testaustarvetta, ovenaukaisija löytynee kuten ennenkin. Että tervetuloa vain.

zipper

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
28.05.2005 18:47 #2743 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Re: MM Kouvola 07.06.-12.06.2005, jorinat
Eli rataa on viilattu oikein urakalla... joten mitä maailmalla tapahtuukaan jos G-7 ME kirjataan 1.4xx, huh huh.... ehkä 1.5xx säilyy kuitenkin, mutta finaalin lopputulos saattaa antaa ihan uudet ME -lukemat ! Toivoa sopii, että finaalista tulee tasainen, jolloin kaikki joutuvat painamaan loppuun asti täysillä.

Ja miten käykään G-27 luokan aikojen kanssa ! Pistetäänkö myös ne uuteen uskoon ? Ja tässä luokassa saattaa olla yllätyksen paikka mister "Z":lla !

Kerrottakoon kaikille lukijoille, että kovimmat Suomalaiset kuskit G-7 luokassa ovat : Juha "Yly" Yli-Sipola, Leo "Leksa" Hongisto, Jari "Pora" Porttinen, Pekka "Zipper" Sippola, aina yllätyksiä täynnä olevat Marko "Velu" Pirinen ja Petteri "Polle" Pirhonen ("Vallun" rakentaessa ihme moottoreita), Kimmo Rautama täydentää porukkaa tehden suunnilleen mitä haluaa !

G-27 luokassa kovimmat Suomalaiset haastajat tulevat olemaan : Pekka "Zipper" Sippola, Juha "Yly" Yli-Sipola, Jari "Pora" Porttinen !

Heidän edellisiä EM ja MM saavutuksia KANNATTAA käydä katsomassa -> members.surfeu.fi/i.mannio/pautot/menestys.htm
sieltä nimen omaan G-7=G7-24 ja G-27=G27-24 !

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
28.05.2005 19:09 #2744 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Re: MM Kouvola 07.06.-12.06.2005, jorinat
Kun tässä nyt on tietoa annettu ja omia MM kisoja hehkutettu lajin tunteville ja lajista tietämättömille, niin kerrottakoon vielä yksi ISO SEIKKA --- Kyseessä on AKK-Motorsportin kansainvälisesti menestynein laji, Pienoisautoilu !

Ja jos oikein tarkkoja ollaan niin pikaisesti tarkistaen Pienoisautoiluhistorian menestyneimmästä lajista SlotRacingistä on kyse !!

Joten ÄLÄ ENÄÄ epäröi, vaan tule paikan päälle katsomaan !

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
31.05.2005 13:53 #2783 : zipper
Vastaus käyttäjältä zipper aiheessa Re: MM Kouvola 07.06.-12.06.2005, jorinat
Ajelin renkaita sisään sellaista körökörö 2.3 vauhtia ja käytin yhden parin käytettyjä breidejä 250 kierrokseen; olisi kai mennyt vielä 100-200 kierrosta lisää. Eli oletettavasti breidin kulutus on todella pienentynyt - aikaisemmin olisi mennyt varmaan 5 paria vastaavia suteja.

zipper

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
01.06.2005 05:03 #2790 : krp
Vastaus käyttäjältä krp aiheessa Re: MM Kouvola 07.06.-12.06.2005, jorinat
Vaihdoitteko te punoksia vai mistä johtuu moinen kesto?

Tuli muuten mieleen että jos ei pestäisikään sitä baanaa 27:n jälkeen. Pestään ennen 27:aa, siinä ei ole ilmeisesti kovin paljon kuskeja. Ja kun ajoajatkin on lyhentyneet, rata on varmaan paremmassa kunnossa sen jälkeen kuin yleensä. Lisäksi meidän autot on yleensä menny kovassa soosisissa paremmin kuin ulkkarien...

Tämä oli vain ajatus. Tyrmätkää vapaasti.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
01.06.2005 08:18 #2792 : zipper
Vastaus käyttäjältä zipper aiheessa Re: MM Kouvola 07.06.-12.06.2005, jorinat

krp kirjoitti: Vaihdoitteko te punoksia vai mistä johtuu moinen kesto?


lue edellinen z-vastaus...

Pesemiseen lienee syytä suhtautua kriittisesti, ehkä sopiva pito+kumimössön kauhominen lastalla ja varovainen pyyhkiminen/tasoittelu on parempi kuin älytön puhtaaksihinkkaus. Täytyy toimia tilanteen mukaan.

zipper

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
01.06.2005 15:11 #2797 : Hande
Vastaus käyttäjältä Hande aiheessa Re: MM Kouvola 07.06.-12.06.2005, jorinat
Kävin kerholla ja totesin, että nyt näkee sokeakin kollektorinsa läpi.

Ajopaikan kohdalle on lisätty kolme valaisinta ajajien taakse ja yhtä nykyistä valaisinta on siirretty taaksepäin, ei häikäise ajaessa, mutta näkee nyt todella hyvin.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
02.06.2005 05:00 #2801 : krp
Vastaus käyttäjältä krp aiheessa Re: MM Kouvola 07.06.-12.06.2005, jorinat
zipper\n

lue edellinen z-vastaus...


Z-sedän edellisestä vastauksesta ei käy ilmi juuri mitään, vai meinaatko tosissaan että breidit kannattaisi muka ajaa sisään?

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
02.06.2005 05:21 #2802 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Re: MM Kouvola 07.06.-12.06.2005, jorinat

zipper kirjoitti: ....
Punokset on vaihdettu fingerin ja munkki/topturnin kulahtaneiden tilalle, kaikille urille toiselle puolelle. .....
.


krp kirjoitti: Vaihdoitteko te punoksia vai mistä johtuu moinen kesto?
.....
.....
.

krp kirjoitti:

zipper kirjoitti: lue edellinen z-vastaus...


Z-sedän edellisestä vastauksesta ei käy ilmi juuri mitään, vai meinaatko tosissaan että breidit kannattaisi muka ajaa sisään?

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
02.06.2005 05:48 #2803 : zipper
Vastaus käyttäjältä zipper aiheessa Re: MM Kouvola 07.06.-12.06.2005, jorinat
Niinpä, pitäisi olla hieman tarkempi vastauksissaan. Kysy Leolta, montako paria breidiä meni, kun kävi ajamassa koneita sisään n. 450 krs oranssilla 1.85-2.0 vauhtia.

zipper

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
03.06.2005 20:21 #2819 : zipper
Vastaus käyttäjältä zipper aiheessa Kouvolan rata liki ajovalmis
Ja reunaurat sisäänajettu, punaisella ja mustalla pääsee suht helposti alle kahden sekunnin nyt; viittä vaille loppuunkuluneilla kumeilla mustalla 1.98 ja punaisella 1.99. Kunnon renkailla päässee 1.95 pintaan mutta saa choke olla lähellä nollaa. Urien sisäänajossa mennyt toistaiseksi neljä paria kumeja ja kahdet hiilet loppuun. Jotenkin musta tuntuu hieman punaista paremmalta nyt; eikö ennen ollut päinvastoin? Mutta topturnissa pääsee kyllä seinään tarvittaessa aika kovaa...
Muilla urilla on sellainen 2.1 pito ja oranssilla 1.85.

zipper

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
12.06.2005 16:51 #2886 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa Re: MM Kouvola 07.06.-12.06.2005, jorinat
No niin kisat ovat ohitse. Kolme luokkaa, 47 kilpailijaa, 9 maata ! Hieno saavutus Suomalaiselle Pienoisautoilulle, sekä Kouvolan kaupungille !

Kiitoksia KouPAK:n väelle hyvästä työstä ennen kilpailuja ja kilpailujen aikana. Kantamaan Veli-Matti (SRC) yhdessä Laitisen Hannun kanssa ovat oiva pari Kilpailun Johtajaksi ! Mr Z ansaitsee kiitoksia hyvästä esityöstä radan parissa jo monen kuukauden ajalta.

G-27 ja G-7 luokkien aika-ajoissa tehtiin uudet MaailmanEnnätykset, mutta itse kilpailuissa ennätyksiä ei rikottu. Se kun vaatinee niin monen pienenkin yksityiskohdan onnistumista, ei ainoastaan sitä yrittävältä, vaan myös muiden onnistumista, että eristä tulisi mahdollisimman "puhtaita".

Oheisten linkkien takaa voipi käydä tutkailemassa, mitä mieltä "muu maailma" on näistä kilpailuista.

www.imca-slotracing.com/
www.oldweirdherald.com/slotcarta ... adid=12473

Vaikka itse olinkin hitaan yhteyden 20-40kbit/s takana, oli silti "ilo" työskennellä ja pukata tuloksia maailmalle lähes tulkoon "live-systeemillä", se on kuitenkin asia jota maailmalla halutaan, mutta harvassa ovat ne kilpailut jossa niin tehdään !

Saimme hyvää mainosta myös MotorForumista ! Kiitoksia myös heille !

Nyt on aika lähteä "kesälaitumille" ja keskittyä välillä muihin "askareihin"...

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13.06.2005 07:29 #2889 : Pora
Vastaus käyttäjältä Pora aiheessa Re: MM Kouvola 07.06.-12.06.2005, jorinat
Kiitos Hannu, Pekka, Marko ja Veli-Matti kilpailusta sekä Kiitos myös Tumpille esimerkillisestä tiedottamisesta.

Podetaan kesä kilpailukrapulaa ja sitten syksyllä KAIKKI innolla SM kisoihin!!!

-pora

-pora

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.502 sekuntia