- Viestejä: 150
- Vastaanotettu kiitos 23
MM Kouvola 07.06.-12.06.2005, jorinat
Erillistä suomenkielistä kilpailukutsua ei tarvinne tehdä, koska kutsu on siellä www.slotracing-kouvola.com sivulla.
Koulumajoitukseen tulevat ilmoittautukoot minulle pikimmiten.
Kiitos
Hannu
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
"Siipiauton ajaminen on jokaisen kilpa-autoilijan toiveiden täyttymys. Kurvissakin pystyy ajamaan sellaista vauhtia, ettei sitä ihmisjärjellä oikein ymmärrä." - Sipe -
Kyseessä on hieman isommat 1/1 "siipiautot"....
********************
Mutta jokainen joka haluaa ja on kuullut puhuttavan Slotti siipiautoista, nyt on oikea aika ja paikka on lähellä -> Kouvolassa !! Nyt katsomaan mitä se on parhaimmillaan !
Kaikkein kovin vauhti on nähtävissä Lauantaina aika-ajoissa kello 11.00- lähtien. Sanomattakin on selvää, että Poran ajamaa MaailmanEnnätystä 1.548sek/kierros tullaan pommittamaan maailman kovimpien kuskien toimesta ja siinä on sanomista muillakin kovilla Suomalaisilla KilpaKuljettajilla ! Oma tavoitteeni on aloittaa ko. tulos 1.6xx eli kymppi pois edellisestä enkasta...
Itse "pääkisan" finaali on sitten Sunnuntaina kello 12.00- lähtien. Finaaliin tulee varmasti kova "ryysis", sillä sen verran paljon on kovia kuskeja tulossa mm. Slovakia, Tsekki, Brasilia, USA, Ruotsi, Saksa ja Suomi lisäksi muutama muukin maa on edustettuna, mutta tuossa joukossa on niin suuri määrä entisiä Euroopan ja Maailman Mestareita, että niitä en tänne alkaa edes luettelemaan...
Sanomattakin on selvää myös, että G-7 Finaalin MaailmanEnnätys saattaa rikkoutua myös sunnuntaina ! Sillä tässä finaalissa, tuskin kenelläkään on varaa "himmailla", vaan alusta lähtien mennään täysillä !
En muista paljonko se ME on, mutta hieman yli 1100 kierrosta joka tapauksessa (ajoaika 8uraa kertaa 5minuuttia, eli yhteensä 40minuuttia). Siitä jokainen asiasta tietämätön voi sitten ihmetellä mistä touhusta on kyse ! Kahdeksan autoa finaalissa ja kaikki ajavat suunnilleen 1.9xx-2.0x kierrosaikoja koko ajan ! Radan ollessa 155" (eli 47,3 metriä) pitkä !
Ja sanomattakin on selvää, että yhdellä moottorilla ei ajella, vaan moottorin vaihtoja tehdään lähes joka uranvaihdon (4minuuttia) välillä. Joskus jopa kisan aikana ja sen kovimmat kuskit tekee noin 30-40sekunnissa! Samaten renkaita ja harjaksia vaihdetaan, puhumattakaan siitä että kilpailija itse laittaa oman seuraavan uran pidotuksen "mieleisekseen" sekä pari muuta "varikkoavustajaa" putsaa kuskin seuraavan uran virtakiskoja puhtaaksi virran saannin parantamiseksi ! Parhaimmillaan yhdellä kuskilla saattaa olla 3-5 apulaista !! Joten uranvaihdon aikana on myös paljon nähtävää ! 4 minuuttia kovaa menoa joka suuntaan, vähän sama kuin Formula ykkösissä, siinä se varikkokäynti kestää vain lyhyen aikaa, joten "varikkoavustajia" pitää olla enemmän...
Joten nyt jos asia vähääkään kiinnostaa, niin paikan päälle kannattaa tulla katsomaan mistä on kyse. Lupaan, että voitte omissa ajatuksissanne kenties kuvitella mitä se on, mutta todellisuudessa se on vieläkin hurjempaa toimintaa !
Tuloksia yritän melkein "livenä" päivittää tänne nettiin sitten koko ajan...
Ja jos Nokialaiseni D211 saa hyvät GPRS kentät Kouvolatalon kellarissa, niin yritän muutamia kuvia tänne myös pukata...
Tuloksia tulee menemään myös OWH:n forumille...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Radassa on kevyt peruspito (n. 2.2 vauhtiin) ja lisäksi kohtalainen ajopito mustalla, oranssilla ja punaisella. Breidit näyttävät kestävän huomattavasti paremmin kuin ennen. Jos joku tuntee pakottavaa viime hetken testaustarvetta, ovenaukaisija löytynee kuten ennenkin. Että tervetuloa vain.
zipper
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Ja miten käykään G-27 luokan aikojen kanssa ! Pistetäänkö myös ne uuteen uskoon ? Ja tässä luokassa saattaa olla yllätyksen paikka mister "Z":lla !
Kerrottakoon kaikille lukijoille, että kovimmat Suomalaiset kuskit G-7 luokassa ovat : Juha "Yly" Yli-Sipola, Leo "Leksa" Hongisto, Jari "Pora" Porttinen, Pekka "Zipper" Sippola, aina yllätyksiä täynnä olevat Marko "Velu" Pirinen ja Petteri "Polle" Pirhonen ("Vallun" rakentaessa ihme moottoreita), Kimmo Rautama täydentää porukkaa tehden suunnilleen mitä haluaa !
G-27 luokassa kovimmat Suomalaiset haastajat tulevat olemaan : Pekka "Zipper" Sippola, Juha "Yly" Yli-Sipola, Jari "Pora" Porttinen !
Heidän edellisiä EM ja MM saavutuksia KANNATTAA käydä katsomassa -> members.surfeu.fi/i.mannio/pautot/menestys.htm
sieltä nimen omaan G-7=G7-24 ja G-27=G27-24 !
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Ja jos oikein tarkkoja ollaan niin pikaisesti tarkistaen Pienoisautoiluhistorian menestyneimmästä lajista SlotRacingistä on kyse !!
Joten ÄLÄ ENÄÄ epäröi, vaan tule paikan päälle katsomaan !
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
zipper
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tuli muuten mieleen että jos ei pestäisikään sitä baanaa 27:n jälkeen. Pestään ennen 27:aa, siinä ei ole ilmeisesti kovin paljon kuskeja. Ja kun ajoajatkin on lyhentyneet, rata on varmaan paremmassa kunnossa sen jälkeen kuin yleensä. Lisäksi meidän autot on yleensä menny kovassa soosisissa paremmin kuin ulkkarien...
Tämä oli vain ajatus. Tyrmätkää vapaasti.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
krp kirjoitti: Vaihdoitteko te punoksia vai mistä johtuu moinen kesto?
lue edellinen z-vastaus...
Pesemiseen lienee syytä suhtautua kriittisesti, ehkä sopiva pito+kumimössön kauhominen lastalla ja varovainen pyyhkiminen/tasoittelu on parempi kuin älytön puhtaaksihinkkaus. Täytyy toimia tilanteen mukaan.
zipper
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Ajopaikan kohdalle on lisätty kolme valaisinta ajajien taakse ja yhtä nykyistä valaisinta on siirretty taaksepäin, ei häikäise ajaessa, mutta näkee nyt todella hyvin.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
lue edellinen z-vastaus...
Z-sedän edellisestä vastauksesta ei käy ilmi juuri mitään, vai meinaatko tosissaan että breidit kannattaisi muka ajaa sisään?
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
zipper kirjoitti: ....
Punokset on vaihdettu fingerin ja munkki/topturnin kulahtaneiden tilalle, kaikille urille toiselle puolelle. .....
.
krp kirjoitti: Vaihdoitteko te punoksia vai mistä johtuu moinen kesto?
.....
.....
.
krp kirjoitti:
zipper kirjoitti: lue edellinen z-vastaus...
Z-sedän edellisestä vastauksesta ei käy ilmi juuri mitään, vai meinaatko tosissaan että breidit kannattaisi muka ajaa sisään?
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
zipper
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Muilla urilla on sellainen 2.1 pito ja oranssilla 1.85.
zipper
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kiitoksia KouPAK:n väelle hyvästä työstä ennen kilpailuja ja kilpailujen aikana. Kantamaan Veli-Matti (SRC) yhdessä Laitisen Hannun kanssa ovat oiva pari Kilpailun Johtajaksi ! Mr Z ansaitsee kiitoksia hyvästä esityöstä radan parissa jo monen kuukauden ajalta.
G-27 ja G-7 luokkien aika-ajoissa tehtiin uudet MaailmanEnnätykset, mutta itse kilpailuissa ennätyksiä ei rikottu. Se kun vaatinee niin monen pienenkin yksityiskohdan onnistumista, ei ainoastaan sitä yrittävältä, vaan myös muiden onnistumista, että eristä tulisi mahdollisimman "puhtaita".
Oheisten linkkien takaa voipi käydä tutkailemassa, mitä mieltä "muu maailma" on näistä kilpailuista.
www.imca-slotracing.com/
www.oldweirdherald.com/slotcarta ... adid=12473
Vaikka itse olinkin hitaan yhteyden 20-40kbit/s takana, oli silti "ilo" työskennellä ja pukata tuloksia maailmalle lähes tulkoon "live-systeemillä", se on kuitenkin asia jota maailmalla halutaan, mutta harvassa ovat ne kilpailut jossa niin tehdään !
Saimme hyvää mainosta myös MotorForumista ! Kiitoksia myös heille !
Nyt on aika lähteä "kesälaitumille" ja keskittyä välillä muihin "askareihin"...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Podetaan kesä kilpailukrapulaa ja sitten syksyllä KAIKKI innolla SM kisoihin!!!
-pora
-pora
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.