- Viestejä: 1078
- Vastaanotettu kiitos 126
Yksityyppirengas siipiautoihin ?
www.slotcartalk.com/slotcartalk/showthre...-insane!!!!&p=321077
Saattavat laittaa USRA-luokkiin hintakaton renkaille tai yksityyppivanteen. Olisikohan tähän syytä mennä myös Euroopassa ?
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Se onko vanne .500 vai .609 ei todellisuudessa vaikuta hintaan mitenkään ! Vanteet ei maksa just mitään ! Jokainen voi kysyä Sonicilta mitä vanteet maksaa !
Ehdotin viime vuonna MM-kisoissa , että myös Natseissa olisi treeni virtaa kaikkien eriryhmien välissä, niin kuin meillä on.
Nyt siellä ei ole treeniä, eli jokainen joutuu ajamaan niin monta paria renkaita sisään, kuin luuleen tarvitsevansa koko kisan aikana ! Finaaliin pääsee 8 kuskia, ja muut heittää renkaat roskiin !
Oli kuulemma hyvä ehdotus, mutta ei mene läpi, ei varmasti !
Yksi tyyppirengas+ hintakatto olisi pelastus ! Ei tarvitsisi arpoa millä ajaa ja varata montaa eri rengasta mukaan !
Mutta, kun näiden "viisaiden" mielestä ei voi, koska kyseessä on avoinluokka......sitten ne fixut mittaa takarenkaiden ulkohalkaisijan !!!! Tosi avointa !!!!!
Euroopassa, kun kaikki kisanjärjestäjät tuon älyäisi ja siitä voitaisiin Esrocissa sopia, niin avot, mutta en usko, että menee ikinä läpi....toivottavasti olen väärässä !
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Älkää vihatko ideaa.
Tv. Ei kokemusta ja huono ideainen Miro
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Mielestäni hieno ajatus tuo että EM ja EJ luokissakin olisi yksityyppirengas, ei se mikään huono idea ollut!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
1/10 sähkökrossissa avoin kone ja yksityyppirenkaat ja kappalemäärä rajoitettu !
Kaikilla riittävästi voimaa ja samat kumit !! Miettikääpä sitä !!
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tätä samaa on ajateltu EM- ja EJ-luokkiin ensi vuodeksi (en muista onko päätetty vai vain pähkäilty). Idea toimii, mutta ei välttämättä ole niin kriittinen ainakaan vielä, noissa luokissa kumin laatu ei ole niin kriittinen. Tärkeintä on että kaupasta saa valmiiksi sopivan kokoisia renkaita ettei tartte sorvailla/ ajaa ylikokoisilla.
Siipiautoihin voisi olla hyvä jos sillä saa hintaa alas. Tosin ongelma on että radat on niin erilaisia että samat renkaat ei välttämättä toimi kaikkialla, renkaan kovuus on tosi kriittinen ainakin G7:ssa. Eli pitäisi ehkä olla valikoima yksityyppirenkaita eri kovuuksilla... ja siinä kohtaa menee sitten vaikeaksi valvoa, varsinkin kun kumeja vaihdellaan koko ajan. Jos renkaat kestäisi koko kisan niin homma olisi helpompaa. En sinällään vastusta, mutta näen ainakin G7:n ja OMO:n suhteen käytännön ongelmia miten homman saisi pelaamaan. Sekä sopivan renkaan löytäminen (toimii kaikkialla?) ja sen käytön valvonta. Parempi olisi jos keksittäisiin joku keino millä hinnat saadaan alas. Kilpailun rajoittaminen (yksityyppirenkaan valinta) tuskin sitä helpottaa.
Ja jos mennään yksityyppirenkaisiin niin laadun pitää sitten olla tasaista. Ennen kun ei renkaita luokiteltu kovuuden mukaan, saattoi parien välillä olla hirveitä eroja, jopa parin sisällä toinen rengas saattoi olla monta shorea kovempi kuin toinen. Kovuusluokkien (valikoinnin ja parituksen) myötä tämä on helpottanut, ennen piti ostaa paljon pareja, mitata kovuudet ja sitten yhdistellä sopivat parit ja merkitä kovuudet. Nyt aika hyvin voi luottaa siihen mitä purkissa lukee. Jos renkaiden laatu ei ole kohdallaan niin sitten homma ei toimi. En tunne asiaa miten tuo kovetus renkaille tehdään, voisiko olla niin että se käsittely jotenkin ei tuota tasalaatuista tavaraa, eli kun käsittely tehdään, niin väkisin tulee eri kovuuksia? Jos näin on, niin silloin yksityyppirenkaisiin kelpaa vain tietty kovuus, jolloin käsittelyerästä syntyy paljon renkaita jotka eivät kelpaa. Jos vain yksi kovuus on ns. yksityyppirengaskelpoinen, niin mitäs niillä lopuilla tehdään? Hinta nousee aika rajusti...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Ton Ylyn idean (treenivirtaa ennen kutakin kisavaihetta, jotta ehtii ajaa kumit sisään) torppaaminen jenkeissä on ihan käsittämättömän typerää.
-Anttti
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Ei sen renkaan tarvitse olla sama joka kisassa !
Kilpailun järjestäjä hommaa kumit joilla kaikki ajaa....
Pilsenissä on ihan eri renkaat, kuin Huutoniemellä.
Pilsenissä Zdenek hommaa kumit ja Huutonimellä Jape
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Tuho Polttaja
-
- Poissa
- Expert Boarder
-
- Mämmikoura
- Viestejä: 329
- Vastaanotettu kiitos 135
Asiallinen keskustelunaihe! Pointteja eri toteutustapojen puolesta ja vastaan on hyvä saada esille.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tää rengasjuttu on vaikee asia, kun ite aloitin ni sillon hyviä kumeja ei saanut kun silloin tällöin. Nyt saa, mutta kulut on tosi kovat.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tuohon ongelmaan tarvitaan clubien yhteistyötä !
Asia saataisiin ihan varmasti kuntoon, mutta se vaatii kerhojen puuhamiehilta lisää puuhaa !
Yksi tyyppirengas laskee varmasti nopeuksia, mutta se ei mielestäni haittaa mitään " Kaikille sama
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kaikille sama... kuuluisa lause menneiltä vuosikymmeniltä jolla on saatu paljon pahaa aikaiseksi. Siirrytään PU-renkaisiin, sehän on kaikille ihan sama. Saadaan uutta sähinää lajiin.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
krp kirjoitti: Tai F1-tyyliin, tarjolla on vaikka kolmea kovuutta, kukin saa valita kaksi, ja molempia pitää käyttää kisan aikana. Renkaat tarkastetaan joka uranvaihdolla (jatkossa 6 minuuttia). Punaisella pitää ajaa sekarengastuksella jossa rattaan puoleinen pyörä on kovempi.
Kaikille sama... kuuluisa lause menneiltä vuosikymmeniltä jolla on saatu paljon pahaa aikaiseksi. Siirrytään PU-renkaisiin, sehän on kaikille ihan sama. Saadaan uutta sähinää lajiin.
Joo-o
Ja tällä asenteella saadaan vain hyvää aikaan !
Hyvä Kimmo !
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kuinka suuri vaikutus esim. tällä on "Niitä renkaita varmaan silti tarvii olla useampaa eri kovuutta ihan vaan sen takia, että jossain Kouvolan reunaurilla tarvii jotain ihan muuta kuin keskellä". Eli jos ajetaan kaikki urat samoilla renkailla niin onko auto toisella hyvä ja toisella aivan mahdoton vai niin että nopeudet puotoavat kompromissi renkaan takia mutta auto on kuitenkin ajettava.
Nimimerkki tyhmänä kysyy
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.