Yksityyppirengas siipiautoihin ?

Lisää
27.04.2014 09:01 #23973 : tp
Jenkitkin ovat heränneet, että renkaiden kustannukset ovat karanneet käsistä. OWH:n foorumilla on aloitettu ketju asiasta:

www.slotcartalk.com/slotcartalk/showthre...-insane!!!!&p=321077

Saattavat laittaa USRA-luokkiin hintakaton renkaille tai yksityyppivanteen. Olisikohan tähän syytä mennä myös Euroopassa ?

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
27.04.2014 14:19 #23976 : Yly
Vastaus käyttäjältä Yly aiheessa Yksityyppirengas siipiautoihin ?
Joku on herännyt, mutta mitä noita .....öö mitenkän sen nätisti sanoisi..pahveja tuntee, niin kukaan ei usko, ennen kuin on myöhäistä !

Se onko vanne .500 vai .609 ei todellisuudessa vaikuta hintaan mitenkään ! Vanteet ei maksa just mitään ! Jokainen voi kysyä Sonicilta mitä vanteet maksaa !

Ehdotin viime vuonna MM-kisoissa , että myös Natseissa olisi treeni virtaa kaikkien eriryhmien välissä, niin kuin meillä on.

Nyt siellä ei ole treeniä, eli jokainen joutuu ajamaan niin monta paria renkaita sisään, kuin luuleen tarvitsevansa koko kisan aikana ! Finaaliin pääsee 8 kuskia, ja muut heittää renkaat roskiin !

Oli kuulemma hyvä ehdotus, mutta ei mene läpi, ei varmasti !

Yksi tyyppirengas+ hintakatto olisi pelastus ! Ei tarvitsisi arpoa millä ajaa ja varata montaa eri rengasta mukaan !

Mutta, kun näiden "viisaiden" mielestä ei voi, koska kyseessä on avoinluokka......sitten ne fixut mittaa takarenkaiden ulkohalkaisijan !!!! Tosi avointa !!!!!


Euroopassa, kun kaikki kisanjärjestäjät tuon älyäisi ja siitä voitaisiin Esrocissa sopia, niin avot, mutta en usko, että menee ikinä läpi....toivottavasti olen väärässä !

We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
27.04.2014 17:54 #23980 : midro98
Vastaus käyttäjältä midro98 aiheessa Yksityyppirengas siipiautoihin ?
Olisi kyllä aika mukava. Pitäisi ainakin olla aloittelijaluokissa. Voisi olla toimiva myös Eurominissä ja Eurojuniorissa.

Älkää vihatko ideaa.

Tv. Ei kokemusta ja huono ideainen Miro

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
27.04.2014 18:30 #23981 : maasalo
Vastaus käyttäjältä maasalo aiheessa Yksityyppirengas siipiautoihin ?
Ei ne ole Miro huonoja ideoita.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
27.04.2014 18:30 #23982 : TM
Vastaus käyttäjältä TM aiheessa Yksityyppirengas siipiautoihin ?
Komppaan kumppani Miroa eli vähintäänkin aloittelijoiden luokissa olisi hyvä sääntö.

Mielestäni hieno ajatus tuo että EM ja EJ luokissakin olisi yksityyppirengas, ei se mikään huono idea ollut!

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
28.04.2014 03:36 #23985 : Yly
Vastaus käyttäjältä Yly aiheessa Yksityyppirengas siipiautoihin ?
RC-autoissa tuo on älytty !

1/10 sähkökrossissa avoin kone ja yksityyppirenkaat ja kappalemäärä rajoitettu !

Kaikilla riittävästi voimaa ja samat kumit !! Miettikääpä sitä !!

We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
28.04.2014 06:03 - 28.04.2014 06:10 #23986 : krp
Vastaus käyttäjältä krp aiheessa Yksityyppirengas siipiautoihin ?
Malliautoissa on yksityyppirenkaat (handout), eli ruuvaat alle katsastuksessa, mitään ei saa tehdä niille. Toimii.

Tätä samaa on ajateltu EM- ja EJ-luokkiin ensi vuodeksi (en muista onko päätetty vai vain pähkäilty). Idea toimii, mutta ei välttämättä ole niin kriittinen ainakaan vielä, noissa luokissa kumin laatu ei ole niin kriittinen. Tärkeintä on että kaupasta saa valmiiksi sopivan kokoisia renkaita ettei tartte sorvailla/ ajaa ylikokoisilla.

Siipiautoihin voisi olla hyvä jos sillä saa hintaa alas. Tosin ongelma on että radat on niin erilaisia että samat renkaat ei välttämättä toimi kaikkialla, renkaan kovuus on tosi kriittinen ainakin G7:ssa. Eli pitäisi ehkä olla valikoima yksityyppirenkaita eri kovuuksilla... ja siinä kohtaa menee sitten vaikeaksi valvoa, varsinkin kun kumeja vaihdellaan koko ajan. Jos renkaat kestäisi koko kisan niin homma olisi helpompaa. En sinällään vastusta, mutta näen ainakin G7:n ja OMO:n suhteen käytännön ongelmia miten homman saisi pelaamaan. Sekä sopivan renkaan löytäminen (toimii kaikkialla?) ja sen käytön valvonta. Parempi olisi jos keksittäisiin joku keino millä hinnat saadaan alas. Kilpailun rajoittaminen (yksityyppirenkaan valinta) tuskin sitä helpottaa.

Ja jos mennään yksityyppirenkaisiin niin laadun pitää sitten olla tasaista. Ennen kun ei renkaita luokiteltu kovuuden mukaan, saattoi parien välillä olla hirveitä eroja, jopa parin sisällä toinen rengas saattoi olla monta shorea kovempi kuin toinen. Kovuusluokkien (valikoinnin ja parituksen) myötä tämä on helpottanut, ennen piti ostaa paljon pareja, mitata kovuudet ja sitten yhdistellä sopivat parit ja merkitä kovuudet. Nyt aika hyvin voi luottaa siihen mitä purkissa lukee. Jos renkaiden laatu ei ole kohdallaan niin sitten homma ei toimi. En tunne asiaa miten tuo kovetus renkaille tehdään, voisiko olla niin että se käsittely jotenkin ei tuota tasalaatuista tavaraa, eli kun käsittely tehdään, niin väkisin tulee eri kovuuksia? Jos näin on, niin silloin yksityyppirenkaisiin kelpaa vain tietty kovuus, jolloin käsittelyerästä syntyy paljon renkaita jotka eivät kelpaa. Jos vain yksi kovuus on ns. yksityyppirengaskelpoinen, niin mitäs niillä lopuilla tehdään? Hinta nousee aika rajusti...
Viimeksi muokattu: 28.04.2014 06:10 krp.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
28.04.2014 08:31 #23987 : AIR
Vastaus käyttäjältä AIR aiheessa Yksityyppirengas siipiautoihin ?
Junnuluokkiin hyvä idea ja teoriassa avoimiinkin luokkiin "kaunis ajatus". Käytännössä en kannata tuota ainakaan G27/OMO/G7 luokkiin.

Ton Ylyn idean (treenivirtaa ennen kutakin kisavaihetta, jotta ehtii ajaa kumit sisään) torppaaminen jenkeissä on ihan käsittämättömän typerää.

-Anttti

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
28.04.2014 15:31 #23994 : Yly
Vastaus käyttäjältä Yly aiheessa Yksityyppirengas siipiautoihin ?
Kimmolle vastaus:

Ei sen renkaan tarvitse olla sama joka kisassa !

Kilpailun järjestäjä hommaa kumit joilla kaikki ajaa....

Pilsenissä on ihan eri renkaat, kuin Huutoniemellä.

Pilsenissä Zdenek hommaa kumit ja Huutonimellä Jape :-)

We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
28.04.2014 15:56 - 28.04.2014 15:59 #23995 : Tuho Polttaja
Vastaus käyttäjältä Tuho Polttaja aiheessa Yksityyppirengas siipiautoihin ?
Niitä renkaita varmaan silti tarvii olla useampaa eri kovuutta ihan vaan sen takia, että jossain Kouvolan reunaurilla tarvii jotain ihan muuta kuin keskellä. Aiheuttaa lisää kustannuspaineita sille osapuolelle, joka ottaa taloudellisen riskin renkaista. Sitten tähteeksi jääneiden renkaiden käyttö on myös hyvä kysymys. Pitääkö niillä heittää Nikoa ja Tomppaa vai saako ne palauttaa vai mitä helvettiä.

Asiallinen keskustelunaihe! Pointteja eri toteutustapojen puolesta ja vastaan on hyvä saada esille.
Viimeksi muokattu: 28.04.2014 15:59 Tuho Polttaja.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: NikoS, R.O, _tomeski

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
28.04.2014 16:18 #23996 : AIR
Vastaus käyttäjältä AIR aiheessa Yksityyppirengas siipiautoihin ?
Asian vois viedä europarlamenttiin! Sama jengi joka määritti kurkulle kokostandardin ja sen, että kaffemaakarin tulee sammuttaa ittensä kaffinkeiton jälkeen ens vuoden alusta lähtien osais varmasti ratkaista tän :-) !

Tää rengasjuttu on vaikee asia, kun ite aloitin ni sillon hyviä kumeja ei saanut kun silloin tällöin. Nyt saa, mutta kulut on tosi kovat.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
29.04.2014 03:34 #23998 : Yly
Vastaus käyttäjältä Yly aiheessa Yksityyppirengas siipiautoihin ?
Tuholle:

Tuohon ongelmaan tarvitaan clubien yhteistyötä !

Asia saataisiin ihan varmasti kuntoon, mutta se vaatii kerhojen puuhamiehilta lisää puuhaa !

Yksi tyyppirengas laskee varmasti nopeuksia, mutta se ei mielestäni haittaa mitään " Kaikille sama :-) "

We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
29.04.2014 04:46 #23999 : krp
Vastaus käyttäjältä krp aiheessa Yksityyppirengas siipiautoihin ?
Tai F1-tyyliin, tarjolla on vaikka kolmea kovuutta, kukin saa valita kaksi, ja molempia pitää käyttää kisan aikana. Renkaat tarkastetaan joka uranvaihdolla (jatkossa 6 minuuttia). Punaisella pitää ajaa sekarengastuksella jossa rattaan puoleinen pyörä on kovempi.

Kaikille sama... kuuluisa lause menneiltä vuosikymmeniltä jolla on saatu paljon pahaa aikaiseksi. Siirrytään PU-renkaisiin, sehän on kaikille ihan sama. Saadaan uutta sähinää lajiin.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
29.04.2014 05:08 #24000 : Yly
Vastaus käyttäjältä Yly aiheessa Yksityyppirengas siipiautoihin ?

krp kirjoitti: Tai F1-tyyliin, tarjolla on vaikka kolmea kovuutta, kukin saa valita kaksi, ja molempia pitää käyttää kisan aikana. Renkaat tarkastetaan joka uranvaihdolla (jatkossa 6 minuuttia). Punaisella pitää ajaa sekarengastuksella jossa rattaan puoleinen pyörä on kovempi.

Kaikille sama... kuuluisa lause menneiltä vuosikymmeniltä jolla on saatu paljon pahaa aikaiseksi. Siirrytään PU-renkaisiin, sehän on kaikille ihan sama. Saadaan uutta sähinää lajiin.


Joo-o

Ja tällä asenteella saadaan vain hyvää aikaan !

Hyvä Kimmo !

We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
29.04.2014 06:09 #24001 : TM
Vastaus käyttäjältä TM aiheessa Yksityyppirengas siipiautoihin ?
Mistään en mitään tiedä ja tästä aiheesta vielä vähemmän. Täytyy siis kysyä.

Kuinka suuri vaikutus esim. tällä on "Niitä renkaita varmaan silti tarvii olla useampaa eri kovuutta ihan vaan sen takia, että jossain Kouvolan reunaurilla tarvii jotain ihan muuta kuin keskellä". Eli jos ajetaan kaikki urat samoilla renkailla niin onko auto toisella hyvä ja toisella aivan mahdoton vai niin että nopeudet puotoavat kompromissi renkaan takia mutta auto on kuitenkin ajettava.

Nimimerkki tyhmänä kysyy

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.295 sekuntia