ISRA news
krp kirjoitti: Jotenkin ymmärsin että ei ole anottu mutta haluaisivat että anottaisiin? Viime vuonnahan sitä ilmeisesti Kotka yritti mutta silloin meni puihin. Tällä varoitusajalla tuskin kukaa voi asiaan oikeasti sitoutua? Harmi homma, tuo olisi ollut makea juttu.
Mutta eikö anomukset pitäisi toimittaa etukäteen eli halutaanko vain että ei tarvitsisi myöntää Ukrainaan?
Niin aikas käsittämätöntä sekin että Kiovaan kisat menisi, oli kaikilla sen verta huonot fiilikset aikasemmasta, vai oliskos nyt niin että järjestäjä olisi joku muu kuin Ihor -sekin voisi olla varmaan mahdollista"?"
Näköjään välillä voi käydä niin, että anojia ei ole ollenkaan niin sitten ne tuupataan minne tuupataan jos vähänkään on halukkuutta...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
karisi kirjoitti: Suomeen saataisiin 2018 ISRA maailmanmestaruuskilpailut.
Kaikki delegaatit ( nyt käynnissä olevien chicago MM:n osallistuvien maiden edustajat )
Kannattivat Suomea.
Backup Kiova.
Onkohan tuo Kiova Ukrainassa vai Venäjällä 2018? Kuulostaa kyllä todella backup plääniltä..
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
R.O kirjoitti:
karisi kirjoitti: Suomeen saataisiin 2018 ISRA maailmanmestaruuskilpailut.
Kaikki delegaatit ( nyt käynnissä olevien chicago MM:n osallistuvien maiden edustajat )
Kannattivat Suomea.
Backup Kiova.
Onkohan tuo Kiova Ukrainassa vai Venäjällä 2018? Kuulostaa kyllä todella backup plääniltä..
Jeps tuo kyllä ihmetyttää aikas isosti.. .mutta noin voi käydä jos hakijoita ei ole ...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Harrastusta tukemassa FCT
www.fct.fi/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Mutta toisaalta jos meillä on rata mikä kelpaa? Tiedän että tarvittaessa rata voidaan siirtää parempaan paikkaan. Ja jos jostain löydetään ne avainhenkilöt jotka kykenee tuon kilpailun viemään läpi niin en mä nää asiassa mitään mahdotonta. Ja mä en "osta" väittämää että kotkan majoituskapasiteetti ei riitä. Täällä on jokavuos meripäivät mitkä vetää yli 200.000 käviää? Niin ei muka riittäisi slottikisoihin?
Tai sit vain siirretään rata Iittiin. Sinnehän on uutta rataa muutenkin tulossa, ja motoGP kisat johon odotetaan 70.000 käviää. Joten mahoituksen luulis pelaavan.
Harrastusta tukemassa FCT
www.fct.fi/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
hienoa että asia selvisi siirretään rata vain Iittiin kisojen ajaksi ja asiat on kunnossa

Kisojen läpivieminen on se pienin juttu tässä prosessissa :shock:
- sitä varten löytyy ehkä tekijät
- - tekijöille pitää maksaa vain matkat ja täysylläpito sivukuluineen
-- siitä kertyy jonkun verran kuluja -pistäiskö budjettiin semmosen 3000€ (kuitenkin semmonen 10vuorokauden keikka)
Ai niin, vielä yksi ihan pikku juttu :arrow:
Jostain tarttis saada sinne kisapaikalle,
- huoltopisteet vähintään 120 kisailijalla
- - pöydät - tuolit - sähköt
- äänentoistojärjestelmä
- tulos monitorit
- webbi yhteydet
- iso teami purkamaan ja siirtämään rata, kahteen kertaan
- sama teami voi rakentaa noi faciliteetti asiat kuntoon
- pistäskö budjettiin semmosen 4000€, edellyttäen että tekijät olis ilmaisia
Tilavuokra pitäs vielä sopia, missä se sitten oliskaan
- vuokra vähintään kuukaudeksi..
- 2000€
Ateriapalvelu
- sekin pitänee jotenkin hoitaa...
Hertsikassa aikanaan pari jannua sano, että Tumppi mieti nyt kaksi kertaa kannattaa lähteä Clubilta viemään rataa jonnekin (alkuperäinen ISRA2009 plääni oli Ideaparkiin), rakentaa ja kustantaa muualle - kaikki ne kulut on pois Hertsikan vuokrasta, miksi ei pidä Hertsikassa kun kerta tilaa on - oikeassa olivat ja niinpä pidettiin clubilla, jossa onneksi tilat järjestyi hyvin tuolle porukalle...
Tässä vaiheessa olisi hyvä olla about 10k€ kahisevaa ja rata valmiina, niin sitten olisi aikas helppo suunnitella tuota kisaa 2018

- siinä ainekset onnistuneeseen kisojen suunnitteluun :smile:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tässä muutama haja-ajatus, jos joku tätä kisan anomista vuodelle 2018 nyt vielä tosissaan haluaa miettiä. Tumppi varmaan voi kertoa tyhjentävämmin mitä tämä oikeasti tarkoittaa. Jos ja kun kokemusta on kuten Tumpilla niin varmasti alla olevat jutut syntyy paljon helpomminkin...

Budjetti pitää rakentaa niin että varmasti jäädään plussalle. Ja sehän nyt on ilman muuta tarkoitus, mutta en tiedä onko tämäkään kisa mikään suuri rahasampo. On aika helppo arvioida paljonko tuloja tulee kisasta itsestään, osanottomaksuistahan se tulopuoli pääasiassa koostuu. Jos saa muutaman sponsorin niin ollaan jo varmasti kuivilla. Vuoden 2000 kisoissa tarkoitus oli tehdä rahaa että saataisiin maksettua rata ja vietyä se jonnekin sopivaan kerhotilaan eli toiminta käyntiin. No, se homma kaatui jo paljon ennen kisoja kun ratapaikkaa ei ollut löytynyt mutta onneksi SRC päätti hommata radan eli kisat saatiin kuitenkin järkättyä. Kyllä me reilusti plussalle jäätiin vaikka piti aika isolla rahalla vuokrata pöytiä + tuoleja ym. sekä maksaa pömpeliukkojen matkat (lue: Andy ja Hande). Siinä sitten säästyi rahaa että ei jouduttu maksamaan mitään kisapaikasta (Itäkeskus) eikä pömpeliukkojen majoituksesta (allekirjoittanut majoitti).
Tuo osanottajamäärä noissa MM-kisoissa on jostain kumman syystä vain ollut nousussa eli yli 100 henkeä on odotettavissa, jos nyt ei joka luokkaan niin varmaan lähellä sitä noin keskiarvona. Jotkut viisaammat varmaan osaa arvioida paljonko osanottomaksuista jää nykyisin järjestävällä taholle ja paljonko sitten tulee ISRA:an liittyviä muita kuluja (mm. produbodit + handout-koneet + renkaat) ja onko jotain muita kuluja mitä tossa ei ollut listattu.
Kerholla kisan voi hyvin järjestää, jos ei ole isosti tavoitteena lisätä lajin näkyvyyttä paikkakunnalla (viemällä kisat julkiseen paikkaan se varmasti toimii siinä suhteessa paremmin, vaikka toki näkyvyyttä saa kerhollakin kunhan mainostaa), mutta varmasti sponsorisopimusten kannalta sitä kannattaa harkita, eli kisan siirto kerholta muualle on sekä työmääräkysymys että budjettikysymys. Samoin pömpeliukot varmaan saadaan kotimaasta (vinkki Pohjanmaan suuntaan

Veikkaan että ISRA:n suhteen ei nyt liene väliä onko kisat kerholla vai jossain muualla, eli sitä ei tarvitse tehdä että kisat ylipäätään saataisiin. Eli tässä voisi mennä minimieffortilla jos se edistäisi sitä että kisat tänne uskallettaisiin ottaa.

Kun rata ja ratapaikka on jo valmiina, niin se ennen kisoja tehtävä työmäärä ei lopulta varmaan ole kovin suuri, lähinnä

Lähinnähän noissa ennakkojutuissa on tärkeää että ne tekee todella ajoissa, koska varsinkin majoitus voi mennä helposti mönkään jos samaan aikaan on muitakin tapahtumia, ja handout-osat pitää myös saada ajoissa kun niissä voi usein tulla kaikenlaista säätöä. Kisaajien määrä saattaa jonkin verran jäädä alemmaksi johtuen juuri täkäläisistä hinnoista, eli jos ei löydy kohtuuhintaista majoitusta niin se kannattaa kyllä huomioida budjetissa.
Kisaviikoilla sitten hommaa piisaa, ja henkilökuntaa tarvitaan. Kerholla tämäkin on helpompaa, kun yleisöä ei ole vaivaksi asti. Jonkinlaiset turvallisuusjärjestelyt silti tarvitaan eli järkkäri täytyy olla koko ajan vuorossa. Samoin pömpeliukko, kaksi ratamestaria ja tulospalveluun joku. Kanttiini tietty. Pömpelissä kannattaa porukkaa kierrättää treenien aikaan, kun niitä on useita päiviä.
MM-kisoissa taitaa vielä olla myös mahdollisuus treeniin ainakin joinakin öinä, eli kerho tulee voida pitää auki ympäri vuorokauden (en ole varma onko tämä edelleen voimassa).
Eli kisaviikolla tarvitaan mielellään kymmenkunta tekijää, jos ei yhtä aikaa niin ainakin joissakin vuoroissa. Osa niistä voi olla kisaajia, mutta oma kokemus osoittaa että kisaaminen kyllä jää vähän kevyelle noiden velvoitteiden ohessa eli jos joku meinaa tosissaan kisata useissa luokissa niin ihan kaikkeen ei voi kuvitella osallistuvansa järjestelyissä...
Sponsorien ja järjestävän porukan suhteen voi sitten joskus myöhemmin olla hyvä tehdä myös jotain jälkihoitoa eli mahdollisesti järjestää jokin kiitostilaisuus/ diiliin kuuluva tapahtuma, eli siihenkin kannattaa budjetissa varautua.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
krp kirjoitti: ...
...
Samoin pömpeliukot varmaan saadaan kotimaasta (vinkki Pohjanmaan suuntaan) eli siinäkin säästynee...
...
...
onhan luvassa lähemmäs 100 henkeä noin 10 päivän ajaksi...[/li]
...
...
MM-kisoissa taitaa vielä olla myös mahdollisuus treeniin ainakin joinakin öinä, eli kerho tulee voida pitää auki ympäri vuorokauden (en ole varma onko tämä edelleen voimassa).
...
...
.
Mun budjetissa oli jo Pohojanmaan miehet, ei mekään nyt ilmaisia olla

Näyttää olevan nykykäytäntö se että kisareissut alkaa olemaan kaksi viikkoisia... eli aikas moni treenaa jo sen alusta viikon, siitähän toki voi/pitää rokottaa pienet ratamaksut

Tuota yötreeniä ei enää ole, se on varmaan paikattu tuolla koko viikon treenillä :shock:
rahasta yms... ei kannata lähteä tinkimään ensimmäisessä vaiheessa, vaan laskea surutta kaikki suurimman mukaan -- jos myöhemmin säästää jossain se on plussaa :!:
Se mikä on ydin juttu on tekijöiden määrä ja toisinaan laatu

Osanottomaksuja voi laskea about 100 kilpailijaa / henk.koht. luokka + 64 Produ Teamiä, tämän vuoden maksut:
Please make payment in US Dollars only
PD:24 ( Production 1:24 ) – 110 EUR = $125 USD
ES:32 ( Eurosport 1:24 ) – 35 EUR = $40 USD
F1:32 ( Formula 1 1:32 ) – 35 EUR = $40 USD
ES:24 ( Eurosport 1:24 ) – 35 EUR = $40 USD
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kyllä sitä soisi että tähän uskallettaisiin lähteä, ei näitä mahdollisuuksia niin usein ole tarjolla. Jos tuohon tartutaan niin sitten nää kisat on saatu Suomeen aina 9 vuoden välein... 2000, 2009, 2018?
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Säästetään jo monta sataa euroa Chicagoon verrattuna kun pömpelimiestä ei tarvi lennättää pohjanmaalta vaan ostaa tankki täyteen kerta pari ladaborghiiniin!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

www.autorataharrastajat.fi/?Yhteystiedot
Sinne voi maksaa ISRA2018 "sponsorointiin" tarvittavat rahat - viitteeksi tuo ISRA2018 - jos sinne kilahtaa tällä viikolla 5000€ niin anomus on Chicagossa Lauantain kokouksessa :shock: Kerätään ne loput rahat sitten kahden vuoden aikana. Rata layout suunnitelma lähtee ensi viikolla matkaan, ideaa tilasta ja paikasta on. Kisapaikkana tulisi olemaan Vaasa - suorat lennot sekä Helsingistä (Vantaa) että Tukholmasta (Arlanda) useita päivässä.
Noh, siitä sitten vain hommiin, " Alea iacta est " :smile: Jos 5k€ ei tule täyteen niin rahat palautetaan !
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tumppi kirjoitti: Ilmeisesti tuo tilinro on vielä voimassa, muutokset on menossa mutta Kirjanpitäjämme sekä Talousjohtajamme Hapa ei ole vielä ilmoittanut uutta tilinumeroa
www.autorataharrastajat.fi/?Yhteystiedot
Sinne voi maksaa ISRA2018 "sponsorointiin" tarvittavat rahat - viitteeksi tuo ISRA2018 - jos sinne kilahtaa tällä viikolla 5000€ niin anomus on Chicagossa Lauantain kokouksessa :shock: Kerätään ne loput rahat sitten kahden vuoden aikana. Rata layout suunnitelma lähtee ensi viikolla matkaan, ideaa tilasta ja paikasta on. Kisapaikkana tulisi olemaan Vaasa - suorat lennot sekä Helsingistä (Vantaa) että Tukholmasta (Arlanda) useita päivässä.
Noh, siitä sitten vain hommiin, " Alea iacta est " :smile: Jos 5k€ ei tule täyteen niin rahat palautetaan !
Rahoittajaksi musta ei ole mutta jos kisat saa Vaasaan, niin varmasti rataa kasaamassa/purkamassa!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.