Ja ralliluokan kysymys????
NASCARMAN kirjoitti: .....
kaiken maailma Slot Talk Finland sivuilla halkomassa hiuksia.
.....
No mutta "nascar", olen lukevani tuossa negatiivista kommenttia forumiamme kohtaan... Olen varmaan ymmärtänyt väärin
on muuten kaukana tämä viestiketju, sen alkuperäisestä otsakkeesta...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- NASCARMAN
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Haluaisin vain ja ainoastaan tietää mitä nyt saa tehdä autolle ja mitä ei. Nyt en tiedä.
Nähdäkseni SSH:n sihteerin pitäisi olla sellainen auktoriteetti FinCup säännöissä että kun asiallisesti kysyt, vastauksen pitäisi olla johdonmukainen ja selkeä.
Olen monta kertaa sanonut että säännöistä huolimatta ajotaitoisimmat kuskit menevät menojaan Åke etunenässä ja se on ihan ok.
Tuo painojuttukin on ok, kunhan aloittelijalle kerrotaan että näin saa menetellä ja se on yleinen käytäntö. En kritisoinut tätä kohtaa ollenkaan, on hyvä jos sääntöjä voi soveltaa luovasti.
Hallituksessa on 5 jäsentä. Olen hämmästynyt jos tilanne on loppujenlopuksi sellainen että ainoastaan yksi jäsenistä pitää sääntökirjaa hallussaan ja muilla ei ole minkäänlaista valtaa antaa vastauksia kysymyksiin.
T: Julius
EDIT: korjattu boldivirhe
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Anteeksi myöhäinen herääminen - vasta löysin keskustelun.
Säännöt sanovat yksiselitteisesti, ettei kyseisiin osiin saa tehdä muutoksia, SIIS EI SAA!!! Oli sitten kyseessä mekaanisesti tai lämmittämällä tehty muutos.
Mitä tulee katsastukseen ja korpinsilmäilmiöön, niin en ole moista huomannut, päinvastoin, kun viime kaudella kolme kertaa jouduin katsastajan hampaisiin, joista kaksi johti hylkäämiseen.
Terveisin Veli (Kurre) Merivirta
Elämää suurempia asioita suhteessa 1/32
- rocker
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Nyt saatiin selvä vastaus. Onneksi maltoin vielä pitää korit koskemattomina. Pitääkin mennä ottamaan ne kopat pois uunista... :lol:
Koen nyt kuitenkin olevani hieman ei-toivottu henkilö koko FinCup kisasarjassa joten ilmoitan nyt tässä että jättäydyn pois leikistä ennen kuin olen sen aloittanutkaan. Jätän siis SSH jäsenmaksun ja kilpailulisenssin maksamatta ja keskityn muihin harrastuksiin. Pikkuautopuolella jatkan juttujen kirjoittamista Autorata.Nettiin, siitä saa sentään positiivisia kommentteja.
Toivotan vilpittömästi hyvää kilpailukautta 2005-6 kaikille kuskeille!
- Norrit
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
- baku24fi
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Netti pelaa vain duunissa ja töitä riittää yli omien.Eli passiivinen Slot Talkin suhteen.
Kyllä sääntöjä rukatessa, enne kauden alkua, on pyritty tekemään mahdollisimman vähän muutoksia edellisiin vuosien varrella hyviksi ja toimiviksi nähden. Aina on edellinen kausi tuonut tullessaan ehdotuksia, niin hyviä kuin vähemmän .... Jos halutaan tehdä kaiken kattavat ja tarkat säännöt on sen tuottaminen meidän harrastus piirissä liian työlästä, koko voisi olla Fonectan puhelinluettelon luokkaa.
Kun itse aloitin Fin cupissa kisaamisen, korjausehdotuksia ja hylkäämisiä tuli. Kyselemällä ja seuraamalla "vanhoja kettuja" sai hyviä vinkkejä, oivalluksia ja näin se homma on toiminut.
Toivonkin että niin Nokialla, Vantaalla kuin Friisilässä ajettaisiin "ns" viikkokisoista osa Fin cupin säännöillä.
Kaikki mukaan tähän harrastukseen. On kiva nähdä porukkaa Fin cupissa ja kerhokisoissa.
Terv
Baku
Ps. missä ovat "vanhat parrat" . Ei näy Slot Talkissa. Vain muutama Fin Cup kiertäjä mukana. :shock:
baku24fi kirjoitti: Kun itse aloitin Fin cupissa kisaamisen, korjausehdotuksia ja hylkäämisiä tuli. Kyselemällä ja seuraamalla "vanhoja kettuja" sai hyviä vinkkejä, oivalluksia ja näin se homma on toiminut.
Mä olen toiminut ihan samalla tavalla. Kun aloitin slotin ajamisen 2004 alkuvuodesta niin kyllä sitä paljon ihmettelemistä riitti sääntöjen kanssa, auton rakentamisessa jne. Yleensä soitto Tumpille, Eikalle tai jollekin muulle "kehäketulle" vei hommaa taas eteenpäin. Sama juttu kun ajoin kartingia.
Kaikkien harrastamieni autourheilulajien säännöissä on ollut tulkinnan varaa ja epätäsmällisyyksiä. En ole kuitenkaan ensimmäiseksi ruvennut julkisesti haukkumaan sääntöjä tai epäilemään näiden laatijoiden ja valvojien tarkoitusperiä.
Toivonkin että niin Nokialla, Vantaalla kuin Friisilässä ajettaisiin "ns" viikkokisoista osa Fin cupin säännöillä.
Nokian viikkokisoissa toimitaan juuri näin. Lokakuussa ajetaan Fin Cupin touring-luokkaa ja marraskuussa GP2:ta. Jatko riippuu sitten porukan haluista.
Ps. missä ovat "vanhat parrat" . Ei näy Slot Talkissa. Vain muutama Fin Cup kiertäjä mukana. :shock:
Samaa olen ihmetellyt minäkin. Tosin kun tyyppejä näkee tuolla kisoissa niin puheista paljastuu, että lautaa seurataan. Mutta jostain syystä keskusteluun ei juurikaan osallistuta. Erinäisissä toisissa harrastuksissani tämmöiset keskustelufoorumit ovat todella vilkkaasti jengin kommunikointivälineenä. Tiedä sitten liittyykö tämä jotenkin autorataharrastajien korkeampaan keski-ikään?
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
12.9 Ralli
19.9 Touring
26.9 GT
Ralli, Touring ja GT ajetaan FinCup sääntöjen mukaan.
Havaittuani tämän esitin auton omistajalle retorisen kysymyksen tästä helmalevitetystä, lämpökäsitellystä autosta:
"Oletan että tämä auto on FinCup-sääntöjen vastainen"
Ja SSH sihteerin vastaus oli:
"Auto on sääntöjen mukainen - mekaaninen työstäminen on kiellettyä, lämmittämällä muovaaminen sallittua"
- Petteri
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Joten Bemari miehet varautukaa nöyryytykseen
Ja kaikki jotka olette kritisoineet sitä mitä tässä ketjussa on, niin lukekaas koko ketju alusta asti läpi. Toki muutamia "ylilyöntejä" on, mutta nekin on heitetty hypoteesina: "näinkö tämä on?". Ja lukekaa ajatuksella myös vastaukset! Niistä mielestäni paistaa kyllä läpi se että säännöissä todellakin on ns. harmaa alue, josta ei puhuta, eikä siitä saa puhua. Vain ajamalla muutaman kauden läpi voi niistä saada selvää? No se siitä...Voi olla että kuten Kaitsu (vai kukas se olikaan) sanoi, että tällaisella foorumilla asiat vääristyvät, kun ei pysty näkemään sanojan kehoneleitä jne ja sitä kautta osa sanomasta jää kuulijoilta ymmärtämättä?
Ei tää nyt niin vakavaa voi olla.. Itse ainakin lähden ihan rennolla meiningillä ajamaan huvin vuoksi. Minulla ei todellakaan ole tavoitteena voittaa yhtään mitään, lukuunottamatta edellämainittuja.
Alkuperäinen tavoitteeni kyllä oli, ajaa GP2 luokassa kahdenparhaan joukkoon ja ensikaudella keskittyä siihen olennaiseen, mutta katsotaan nyt miten homma lähtee käyntiin...
Sääntöjä en kuitenkaan aio jättää rauhaan :lol: Tulen esittämään (ja olenkin jo esittänyt shh:n sihteerille) muutamaa pikkujuttua, jotka mielestäni yksinkertaistaisivat hommaa melkoisesti (tulevina vuosina).. Olin jo laittamassa näitä ajatuksiani toiseen ketjuun, mutta foorumi kaatui taas ja juuri kriittisellä hetkellä kun painoin lähetä nappia... Ehkäpä tässä jaksan taas kirjoittaa ne uudelleen...
Petteri
Käydessäni rakentamassa Keimolaa kuulin miten yksi SSH hallituksen jäsen oli käynyt aikaisemmin paikalla, ja oli kommentoinut että minä en vain osannut "ottaa rennosti".
Tämä vastaus kuvastaa täydellisesti Kaitsun, Nascarin, Bakun ja Kurren vastausten henkeä. Aloittelijana havaitessani selvän ja räikeän sääntörikkomuksen, joka on nyt todennettu tässä ketjussa, minun pitäisi siis "ottaa rennosti".
Miettikää nyt vähän hyvät ihmiset minkälaisia kommentteja heitätte.
- Timppa
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
-SPF- kirjoitti: voin vakuuttaa ettei FinCupissa käytetä epärehellisiä keinoja, kuten jo Nascarmankin osaltaan totesi.
Säännöt, autojen katsastus ja herrasmies asenne ovat keinot joilla homma on hallittu.
Jos sääntöjen suhteen on epäselvyyksiä niin silloin kannattaa kääntyä SSH:n hallituksen puoleen. Aina on autettu miestä mäessä
sihteeri kirjoitti: Auto on sääntöjen mukainen - mekaaninen työstäminen on kiellettyä, lämmittämällä muovaaminen sallittua
NASCARMAN kirjoitti: Itse en jaksa pohtia näitä sääntöjä vaan rakennan auton, ajan ja annan katsastajan päättää onko se laillinen vai laiton.
Kaitsu kirjoitti: Kannattaisi vähän hankkia tietoa (esim. osallistumalla kisoihin) asioista ennen kuin rupeaa julkisesti heittelemään tuollaisia väitteitä. Mutu-pohjalta heitelty kirjoittelu ei todellakaan edistä harrastuksen eteenpäin viemistä saati hyvää ilmapiiriä tapahtumissa
Kaitsu kirjoitti: Sitähän minä tässä eniten pelkään. Ihmiset jolla ei ole käytännössä mitään kokemusta SSH:n kisatoiminnasta lähettelevät tänne kärkeviä "totuuksia" asioista. Tässä tapauksessa tämmöinen foorumi ei oikein toimi lajia kehittävällä tavalla. Kun näitä juttuja lukee joku noviisi niin luulen, että syntyy varsin vääristynyt kuva Fin Cupista.
NASCARMAN kirjoitti: He, he... alkaa wanhakin lämpenemään.
Kurre kirjoitti: Säännöt sanovat yksiselitteisesti, ettei kyseisiin osiin saa tehdä muutoksia, SIIS EI SAA!!! Oli sitten kyseessä mekaanisesti tai lämmittämällä tehty muutos.
baku24fi kirjoitti: Toivonkin että niin Nokialla, Vantaalla kuin Friisilässä ajettaisiin "ns" viikkokisoista osa Fin cupin säännöillä.
Kaikki mukaan tähän harrastukseen. On kiva nähdä porukkaa Fin cupissa ja kerhokisoissa.
Kaitsu kirjoitti: Kaikkien harrastamieni autourheilulajien säännöissä on ollut tulkinnan varaa ja epätäsmällisyyksiä. En ole kuitenkaan ensimmäiseksi ruvennut julkisesti haukkumaan sääntöjä tai epäilemään näiden laatijoiden ja valvojien tarkoitusperiä
Highlightejä
sarjaan osallistumisesta käsittääkseni peritään rahaa vähintään 30e? Samoin viikkokilpailuista peritään rahaa? eikös sillä rahalla saisi jonkinlaiset yksiselitteiset säännöt ja vähän hymyä aloittelijoille? Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Ja mistä meidän piireihin saataisiin korpinsilmiä katsastukseen kun se helpottaisi minunkin elämää.
Kauniit ja rohkeet 1/32 tai ees salkkarit.
Ps Lordjw. Me pistään pojille suolaa kaffeihin. Peset ne niin ettei ne illalla löydä enään kotiin :evil: