Ja ralliluokan kysymys????
lordjw kirjoitti: Heh, minut on lannistettu :lol:
Käydessäni rakentamassa Keimolaa kuulin miten yksi SSH hallituksen jäsen oli käynyt aikaisemmin paikalla, ja oli kommentoinut että minä en vain osannut "ottaa rennosti".
Tämä vastaus kuvastaa täydellisesti Kaitsun, Nascarin, Bakun ja Kurren vastausten henkeä. Aloittelijana havaitessani selvän ja räikeän sääntörikkomuksen, joka on nyt todennettu tässä ketjussa, minun pitäisi siis "ottaa rennosti".
Miettikää nyt vähän hyvät ihmiset minkälaisia kommentteja heitätte.
T: Julius
En kyllä oikein tiedä miten bakun ja kurren kommenteissa näkyisi jotain tiettyä henkeä ??
Missä Julius olet havainnut räikeän sääntörikkeen ? Itse en ole moisesta kuullut, edellisen kauden kisat on ajettu ja uusi kausi edessä...
Kerhoillassa ajaminen jollain mitä mitä autolla ei vamaankaan tarkoita vielä sitä, että sääntöjä olisi rikottu...
Se on sitten ihan puhtaasti sinun ja jarkon välinen asia, mitä kukakin on missäkin vaiheessa sanonut ja se teidän pitää keskenään selvittää.
Kysyit ko. asiaa tämän topicin alla ja sait siihen vastauksen kahdelta SSH:n hallituksen jäseneltä. Ko. sääntöjä voi myös kysellä sieltä, minne niitä on pyydetty lähettämään... voisi olettaa, että sieltä vastauksen saisi nopeammin ??
->
alaforumin -> Suomen Scalextric Harrastajat ry.
topicin -> SSH tiedottaa alla
Ja jos joku on sanonut, että pitäisi ottaa rennommin, niin eihän siinä mitään pahaa ole? Se joku joka on niin sanonut, on EHKÄ kommenteistasi tällä forumilla saanut sen kuvan, että otat asiat "liian tosissasi", sillä kommenteistasi paistaa kohtalaisen lievä kriittisyys läpi, joka ei pakosta ole rakentavassa hengessä kirjoitettua.
Jos itse olisin ottanut kaikki asiat aina tosissani, olisin lopettanut jo aikapäiviä sitten "sääntöpoliitikoimisen". Meinaan, että sen verran paljon on niskaani vuosien varrella tullut sitä ihteänsä, AIHEESTA ja AIHEETTOMASTI, mutta jostain sitä virtaa on sitten aina haettu ja jatkettu. Ja jos nämä hommat ottaisi tosissaan, niin siitä ei tulisi yhtään mitään. Se on selvää, että aina välillä säteilee puolin ja toisin, mutta jotenkin ne lajit siitä aina eteenpäin menee ja kehittyy. Jos kaikki olisi samaa mieltä, niin mikään ei kehittyisi...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
No hyvä on. Myönnän että tuollainen kerhoilta on rennompi tapahtuma - ja vaikka kerhokutsussa lukee että "FinCup säännöillä" - voi käytäntö olla toinen. Sääntöjä ei siis Tumpin mukaan ole rikottu koska tämä ei ollut FinCup kilpailu. Toisaalta Kaitsu ja Baku peräänkuuluttivat sitä että kerhoilloissa kannattaisi käyttää FinCup sääntöjä. Tässä kohtaa putosin kärryiltä koska selvästikään kaikki eivät aja samoilla säännöillä. Minulle sanotaan viesteissä että epäselvissä tapauksissa kannattaa kysyä tietäjiltä, mutta kun kysyn - en ole uskoa korviani. Sitten kun kysyn foorumilta - saan kunnioitetut kuskit kimppuuni ja minua sätitään sääntöjen kritisoimisesta, vaikka en ole kysymyksessäni edes kritisoinut niitä.
Olen ollut johdonmukainen. Yritin vaikuttaa ja kritisoin sääntöjä ENNEN niitten julkaisemista. Sen jälkeen kun säännöt oli lyöty lukkoon, en kritisoinut niitä enää vaan päätin että näiden mukaan eletään. Valitettavasti minulta meni pohja pois koko hommalta tuolla "Oase" kommentilla.
Koska olen saanut kritiikkiä siitä että heittelen "kärkeviä totuuksia", niin otetaanpa siis tähän konkreettinen esimerkki yhdestä aloittelijaa askarruttavasta säännöstä liitettynä FinCup kilpailuun ja palataan ajassa taaksepäin tämän viestiketjun ensimmäiseen kysymykseen, urarenkaisiin. Minähän tein jutun FinCup ralliauton rakentamisesta ja tässä yhteydessä oli mahdollisuus ottaa kuvat FinCup ykkösen ja kolmosen alustoista.
Säännöthän sanovat seuraavaa:
Takarenkaissa on oltava alkuperäistä urakuviota näkyvissä.
Tarkastellaan siis ensin kauden 2004-5 FinCup ykkösen takarenkaita (alakuva).
Kuvasta nähdään että nämä renkaat ovat sääntöjen mukaan lailliset, Mutta venyttävät ns. aloittelijan oikeustajua.
Alakuvassa on FinCup kauden 2004-5 kolmosen takarenkaat
Kuskin mukaan auto oli pysäytetty kisasta. Ylempi takarengas on näkyvältä osaltaan sliksi ja sääntöjenmukaisuus edellyttää että renkaan piilossa olevasta osuudesta löytyy edes pieni palanen uraa. Tällainen rengas venyttää aloittelijan sääntö- ja oikeustajua jo huomattavan paljon.
PS.
Keimola pääsi telkkariin, repikää siitä!
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
- rocker
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Mutta ajattelin sitten, että ura se on kai sitten hiukan pienempikin ura.. (älkää yrittäkö tätä perustelua poliisin ratsiassa)
Samoin alustan jäykisteet tuntuivat sotivan vastaan alustan muuttamiskiellon kanssa.
Olen yrittänyt soveltaa samoja juttuja omiin autoihin, joskus hyvällä ja joskus huonolla menestyksellä.
Olen kokeillut ajoa näissä rennommissa ajotapahtumissa, ja niihin sellaiset hiukan sovelletut fincup säännöt sopivat ihan hyvin.
Ja siitä lämpökäsittelystä. Se auttaisi kyllä monen minunkin auton kori/alustasovitusta, korin kelluvuus olisi siten toteutettavissa useampaan autoon.
En aluksi uskonut, miten paljon se "kelluva" kori vaikuttaa ajettavuuteen.
Toivottavasti Lordi ottaa osaa tulevaan kauteen.
PS Näin sen jutun telkkarista. Keimola on UPEA!
- Timppa
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Timppa kirjoitti: ....
Jos keimolassa ajetaan fincup kisa?, voiko siihen osallistua liittymättä SSH:hon? Anteeksi nyt kommentista, mutta tätä lautaa lukiessa aika vastenmieliseltä yhdistykseltä vaikuttaa ja mielellään maksaisi siitä, ettei tarvitsisi liittyä jäseneksi rekisteriin jos sen yhden kilpailun ajaisi.
Niin varmaan jos moinen FinCup kisa siellä ajetaan, se on silloin SSH:n alainen kisa ja vaatinee sen jäsenyyden.
Hieman ihmetyttää moinen "vastenmieliseltä yhdistykseltä" kommentti ? Tämä hässäkkähän on lähtenyt ilmeisesti yhdestä ainoasta kommentista matkaan, jonka Jarkko on Juliukselle sanonut !?!? Ja sen piikkiin yritetään sitten koko SSH tuomita.. olisiko jälleen aika tutustua sitten niihin muihinkin heppuihin jotka tekevät arvokasta työtä meidän kaikkien eteen, että saamme tulevallekin kaudelle kilpailukalenterin ja toimivat säännöt.
-jos säännöissä on jotain pielessä, niin niitä voi aivan varmasti rakentavassa hengessä kritisoida ja parempia ehdotuksia tehdä, siihen on tietääkseni SSH:n jäsenillä täysi oikeus...
-niin se järjestelmä pelaa akk nimisessäkin yhdistyksessä
-taas jos ei ole SSH:n jäsen, niin miksi silloin toisen yhdistyksen sääntöjä lähteä mollaamaan
-en itsekään ole lähtenyt toisten sääntöjä mollaamaan, vaan olen yrittänyt tuoda esille nimen omaan aukkoja ja epäselvyyksiä säännöissä, jotka tulisi selventää myös sääntökirjaan
-näistä on hyvän keskustelun aloittanut Petteri
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
- Timppa
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Päivälisenssi kuulostaa hyvältä!
Esitän moderaattoreille toivomuksen että odotetaan tuleeko viestejä enään 26.9.05 aikana ja tämän viestiketjun voisi sulkea sitten heti 27.9. aamusta.
mutta sitä ennen
-> Sulle ehdotus, leikkaa ja siirrä toi "rengasjuttu" tuonne Petterin aloittaman sääntökeskustelutopicin alle... tuo olisi ihan hyvä asia auki purettavaksi...
Jos moderaattori näkee sen aiheelliseksi, hän voi leikata ja liimata rengasosion mukaan keskusteluun omalla nimellään.
- NASCARMAN
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Säännöthän sanovat seuraavaa:
Takarenkaissa on oltava alkuperäistä urakuviota näkyvissä.
Tarkastellaan siis ensin kauden 2004-5 FinCup ykkösen takarenkaita (alakuva).
Kuvasta nähdään että nämä renkaat ovat sääntöjen mukaan lailliset, Mutta venyttävät ns. aloittelijan oikeustajua.
PS.
Keimola pääsi telkkariin, repikää siitä![/quote]
Ihan mielenkiinnosta kyselen miten autoni renkaat "venyttävät ns. aloittelijan oikeustajua" jos ne kerran ovat sääntöjen mukaiset?
Juttelin Jarkon kanssa nenäkkäin, oli kovin pahoillaan jos olin saanut väärän käsityksen asiasta. Koria tai alustaa ei saa muokata.
Jarkko huomautti että kyseessä ei ollut FinCup kilpailu, ja että auton laillisuus tai laittomuus todetaan lopullisesti virallisen kilpailun katsastuksessa.
PS.
Jos moderaattori on hereillä, tämän viestiketjun voisi sulkea välittömästi tähän. Toivoisin ettei kukaan jatka ketjua tämän pidemmälle.