- Viestejä: 2256
- Vastaanotettu kiitos 179
PROJEKTI PAJA !!!
- Miksukallio
- Kirjoittaja
- Vieras
-

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Mistään entisöinnistä ei ole kyse ja siksi mm. valolaitteet sai kyytiä, korin liikkuvuutta alustaan on parannettu, alkuperäinen ohjuri on korvattu Nincon ohjurilla (katkaistu ja kiinnitys koriin ruuvilla), hirveän näköiset alkuperäisvanteet on korvattu SCX Bemarin vanteilla. Eniten työtä teetti ohjurin johdotuksia varten reiän puhkaisu alustaan ja sivussa olevien entisten virtajohdin -kanavien täyttäminen ja liimaaminen muovihitsaus -aineella. Käytin Motonetista saatavaa muovihitsausainetta joka on tuoksultaan ja käytökseltään HYVIN samanlaista kuin Bilteman tuote.
Voi olla, että autosta ei koskaan saa ns. hyvää mutta parannusta originaaliin kuitenkin haetaan. Saatan jopa pitää auton oman orig. magneetin pohjassa, jottei lipsuta liiallisuuksiin ns. sunnuntai -projektissa.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Ylempi auto istuu rataan paremmin ja kori istuu alustaan nähden matalammalla. Tyylikkäämmt vanteet ja matalaprofiliilisemmat renkaat antavat heti menevämmän vaikutelman. Aikamoinen Hybridi tästä tuli -> auto Hornby Hobbies, vanteet ja renkaat SXC, ohjuri Ninco.
Seuraavaksi alempi auto pöydälle.

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Hornbyn huipputuontoa 90 -luvulta.
Takarenkaat sorviin, hieman originaalia pienemmät renkaat myös eteen ja alustaa muovaamalla keulasta turha maavara pois. Kuskille korrektimpi kypärä ja tonnin painoinen takasiipi kevyempään kuosiin. Tuo kuskin takana oleva roll-bar tekisi mieli vielä tehdä pianolangasta.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Mutta koska Dremelin surinaa on mukavampi kuunnella kuin omatunnon kolkutusta, niin tuo pohdinta jäi aika lyhytkestoiseksi.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
No tässä heikomman kaluston preppaushuumassa lykättiin taas Scalextricin hoppaford -projektia tuonnemmas ja otettin Audi askareeksi. Reseptiksi ahdistavaan kulkuun kaivettiin pakista Audiin suoraan sopiva Xsaran Pro Double Rally -mosa joka kiersi jo korvakuulolta paremmin, sopivammat messinkilaakerit, paremmat akselit ja jotkut aluvanteet varmaankin suht huonoilla Ortmaneilla. Alustalle näytettiin Dremeliä jotta saadaan sopivaa väljyyttä. Alakuvassa kori + pohja passattuna 1 mm tech blockille ja renkaat pyöräaukkoihin sovitettuna.
Lyödään auto nippuun ja katsotaan uudestaan kuinka sitten kulkee.
Aiemmin tässä ketjussa preppaamani sinivalkoinen Porsche 962 kulki Turussa 7,5 aikoja originaalimagneetilla ja vakiopannulla. Sellaista hyvää Nascar -vauhtia siis. "Laatikon pohjalta budjettiraaseriksi" onnistui tuon auton kohdalla siis ihan ok.

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Haluttuun uuteen ryhtiin päästiin hyvin.
Alustaa modifioidessa turhaa paksua muovia vuoltiin pois mm. keulasta ja täytteeksi tyhjään tilaan metalliverkkoa.
Koria madallettiin alustaan nähden. Tämä tosin aiheutti sen että sisuskaukalosta piti vuolla sektio pois koska moottori alkoi ottaa siihen kiinni.
Yksinkertaisilla tuunauksilla auton ajettavuus parani reilusti ja ajat putosivat 10.500 tasosta alle 9.500, vaikka auto kärsi moottorin irtoamisesta kiinnikkeistään (!) eikä oikein sietänyt rääkkiä! Epoksia oireisiin ja katsotaan jos jotain inserttejäkin löytyisi vanteisiin. :lol:
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Avant Slotin mukana oli jo alun perin tullut pari alustaa ja moottoripukkia (uusi ja vanha versio) joten varaosat olivat valmiina. Toinen moottoripukki Plastic welderillä autoon kiinni sopivaan set-uppiin, originaali 27.000 krm Hurricane moottori ja voimansiirto paikalleen. Ja taas syntyi romusta raaseri! Kilpakentille en taida sillä kuitenkaan enää lähteä.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kuvassa ohjurin drop-armilla ja hieman aiempaa isommilla eturenkailla 2 mm maavaraan nostettu Xsara. HUOM! Alustassa näkyvä moottori on alle 2 mm! Se on epoksilla kiinni alustassa ja koska autolla mennään ajamaan "vain" testi korotetulla maavaralla Turun Hobbylinnan radalle, niin NSR 22.ooo Shark saa yhä olla kiinni. Näin myös aiemmin ajettu aika toimii referenssinä paremmin.
Silmämääräisesti tarkasteltuna 2 mm maavara ei näytä pahalta! Ralliautoon siis. :lol:
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tulihan autoon ostettua eteen oikein 4WD Audi Quattron vanteetkin!
Tästä autosta saatan olla jopa sitä mieltä itsekin, että ei tällä oikein ehdi. Kovasti herkkä oli viime testeissä kippaamaan ja sidewinder -moottorin vuoksi välityksetkin loppui hiukan kesken. Se ei silti estä rakentamasta autoa parhaaseen iskuunsa, vaikkei se ehkä Fincupissa riitäkään.

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Ainakin Turussa hieman hankalan luonteinen moottori vaatii miedot välitykset ja 9/30 ratastuksella tuli preppaamisen jälkeen aika 7.973. Tämä riitti elpymisen todentamiseen ja auto pakkiin. Viime kauden Fincup -kisassa Turussa mentiin 8.1 - 8.2 tasoa, vaikkei vertailu testivedon ja kilpailukierroksen välillä kovin reilua olekaan.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Auton maavara on nyt myös 2 mm joten uusi testipäivä Hobbylinnassa tiedossa...
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Aikanaan tuli Umphilta ostettua Carreran Chevrolet Monza ja uudesta asti se on odottanut uudesti syntymistään. Käsittämättömän oloinen rakenne sai osakseen monia pikku modifikaatioita ja tulos on tämän näköinen.
- koria laskettu alustaan nähden
- pyöränaukkoja suurennettu
- taka-akselia nostettua alustaan nähden
- moottoripukkia laskettu alustaan nähden
- etuspoileria madallettu
- takaspoileri korvattu linjakkaammalla, mutta Monzaan sopivalla
- takana Slot.it F1 aluvanteet + Ortmanit
- edessä Slot.it muovivanteet + renkaat
- raideleveyttä muutettu
- verkko kuskin edestä leikattu pois
- alustaa viilattu koriin nähden väljemmäksi
Pienien asioiden viilaamisessa menee monesti vaan helevatan paljon aikaa. Lopputulos on visuaalisesti onnistunut, vielä kun se kulkis radalla!
Toinen vastaava projekti, eli paketista projektiksi valmistui myös ja kyseessä on SCX Escort Mk II jonka ostin joskus Juliukselta kun Nokialla yhä ajettiin Historicia. Selvä visio rallista radalle oli verkkokalvoille printattuna kauan mutta toteutus näki päivänvalon vasta nyt.
- koria laskettu alustaan nähden
- pyöränaukkoja suurennettu
- takana kavennetut Slot.it F1 aluvanteet + "siniset" Ortmanit
- insertit sorvattu muovisista nelipuola -Scalextric -vanteista, maalattu.
- edessä Slot.it vanteet + renkaat
- ohjaamoa nostettu hiukan ylöspäin ja kartturi saanut kyytiä.
- ohjuria upotettu hiukan alustaan
Kaiken kaikkiaan pari mukavaa kesäprojektia saatiin hyvään kuosiin ennenkuin kesä ja loma vei totaalisesti mennessään.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.