- Vastaanotettu kiitos 8
PROJEKTI PAJA !!!
- SeOikeaMersumies
- Poissa
- Senior Boarder
Tässä seuraava projekti: Polistil formulat.
Tarvitsisin laahaimet 4-8kpl, mulla on formuloita 4kpl Mutta ainakin kahdesta puuttuu.
kuskit puuttuu kolmesta. taidan soveltaa scalextricsista. Harmi auto on liian tuore vintage kisoihin.
Laahaimet on noin 70-75mm pitkät ja niiden toisessa päässä on tinaus/reikä ruuville.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- autoratailija
- Vieras
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Mm. tästä March 2-4-0 -formulasta alkuperäinen kuski on koverrettu kokonaan pois ja kuskin torso on Polistilista. Kuljettajan pää on Revellin NSU:sta.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- SeOikeaMersumies
- Poissa
- Senior Boarder
- Vastaanotettu kiitos 8
Rendering Error in layout Message/Item: Too few arguments to function Kunena\Forum\Libraries\BBCode\KunenaBBCodeLibrary::renderEbayLayout(), 1 passed in /home/int26782/public_html/libraries/kunena/src/BBCode/KunenaBBCode.php on line 297 and exactly 2 expected. Please enable debug mode for more information.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- A. J. Foyt
- Poissa
- Expert Boarder
- Vastaanotettu kiitos 6
Polistilin HP 175 -sarjan F1 autoissa on ollut neljää eri Ferrari-mallia:
A112 Ferrari 312 T2 '78, kuljettaja A112 (ruuvikiinnitteinen hopea takaspoileri)
A119 Ferrari 312 T4 '79, kuljettaja A119 (oletus, multa puuttuu tämä malli)
A125 Ferrari 126 CK '81, kuljettaja A119
A130 Ferrari 126 C3 '83, kuljettaja A119 (ruuvikiinnitteinen musta moottori/takaspoileri -moduuli)
Kuvassasi oleva "Williams-Ford FW07" on itse asiassa A126 Renault RE30:n erilainen värivariaatio (huom! V6-moottori), jonka kuljettaja A115 on ollut A115 Renault RS01:n lisäksi myös ainakin A129 (Benetton) Alfa Romeo 184TB:ssä.
Tuolla kuvia Polistilin F1-autoista, myös vanhemmista (isompi mittakaava) ja uudemmista:
perso.orange.es/anmopa9887/Spro.htm
"The older I get, the faster I was."
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- SeOikeaMersumies
- Poissa
- Senior Boarder
- Vastaanotettu kiitos 8
perso.orange.es/anmopa9887/S/proferrari126ck.jpg
Kysynnän ja tarjousten perusteella myös ostettavissa nämä mun polistilit. Lisäksi löytyy 2 käsikahvaa.
Tilalle olisi magea saada vaikka polistilin mirafiori tai vastaava
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Auton alkuperäinen pohjalevy on sen mallinen että päätin hylätä sen välittömästi.
90 -lukuinen mustalasinen Scalextricin DTM Mersu sai luovuttaa pohjalevynsä projektiin vaikka työtä tämäkin tulisi teettämään. Alustassa oli kuitenkin projektiin valittuun tekniikkaan sopiva inline -moottorisovite.
Eteen ja taakse liitin Plastik Welderillä sovitteet alkuperäisestä alustasta jotta kiinnitystä itse koriin ei tarvitse muokata. Alustaa on myös kavennettu. Easy-fit -ohjurin sovitteet on koverrettu pois ja tilalle saa nyt Nincon tms. ohjurin. Myös moottorin aukkoa on veistetty isommaksi. Etuakseli asettuu Sierrassa hieman Mersua taaemmas joten akselin kiinnikkeet on poistettu tässä kokonaan.
Plastik Welder -liitosten kuivuessa preppasin sisustaa hieman kevyemmän näköiseksi joten kartturi ja raskaat selkänojat työstettiin pois. Kulhettajalle hieman sirompi kypärä ja selkäpuolelle istuimen noja jostain F1 autosta. Osa maalataan vielä ja ehkä lisään kuskille vyöt.
Ensimmäisen illan jälkeen koesovittelua alustalle. Lähes turhakkeina lojuneet ja uuttaa tulemistaan odottaneet 2,5 mm akselit ja vanteet kaapattiin Flyn Racing Caprista.
Hyvin lähti projekti etenemään. Toivottavasti jatko sujuu yhtä myötäisessä!
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Mistä ostit?
insertit pitää olla
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Kemikaali...sausaine-2000019048/
Täyttää hyvin ja tekee todella lujan liitoksen. Kuivuu nopeasti, jonka jälkeen liitosta voi käsitellä hiomapaperilla, askarteluveitsellä tai pienoisporan työkaluilla.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
insertit pitää olla
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- SeOikeaMersumies
- Poissa
- Senior Boarder
- Vastaanotettu kiitos 8
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Sulattaako tuo ihan muovia vai yhdistääkö ne kuten normi epoxit?
Plastic Welder sulattaa. Jollen väärin muista, niin eräässä testissä kun kaksi ohutta styreenilevyä oli tällä tuotteella yhdistetty T-kulmaan ja saumaa yritettiin repiä auki, niin styreenilevy alkoi revetä sauman vierestä.
* * * * *
Sierra -projekti nyykähti sen verran eteenpäin, että liimasin epoksilla alustaan Nincon kisakäytöstä poistuneen Crusherin 10-hampaisen messinkirattaan kanssa. Varovainen kokeilu osoitti, että voimansiirto toimii kruunurattaan kanssa vähintään tyydyttävästi. Sopivasti messinkilattaa lisättiin samalla alustaan, ehkä jopa turhankin paljon sillä auton kokonaispaino karkaa päälle 110 gramman.
Kuski sai myös ne lupaamani vyöt. Käytin alkuperäsen sisustan ja lasituksen enkä lähtenyt tämän auton kanssa (vielä) lexan -linjalle ollenkaan. Laseja kevensin sen verran että katon alle jäävän osuuden nakersin pois.
Osia sovitellessa toisesta takavanteesta korkkasi 0,9 mm kuusioruuvin jenga, mutta onneksi työkalujen seassa on ko. ruuvin vaatima poranterä ja jengatappi, joilla sain jopa yllättävän helposti porattua uuden reiän ja kierteet vanteeseen.
Seuraavaksi etuakselin set-uppia pohtimaan.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Flyn Racing Caprista adaptoidut akselit ja vanteet sekä Fincupista eläkepäiviään viettävä Ninco Crusher siis sijoitettu vanhalle DTM -Mersun alustalle. Korikiinnikkeet napattu Sierran omasta alustasta. Ohjurina Slot.it tarvike.
Pyöränkaaria hieman avarrettu ja pikkumuutoksia siellä täällä. Ajovalot edessä poistettu ja aukot vain peitetty styreenillä. Ajovalojen välistä jäähdyttimen aukko työstetty auki. Peili varaosapakin pohjalta ja taakse pakoputket Carreran Mantasta.
Auton paino 112,5 g ja odottaa radalle pääsyä.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Pari vanhaa Airfixia tuli hankittua viime vuonna ja näistä 30 -lukuisen Mercedes Benzin päätin ottaa preppaukseen. Takana luumuileva Auto Union saa siis hetken vielä odottaa vuoroaan. Voimanlähteeksi päätyy laatikossa odottava ajamaton Cube -moottori.
En lähtenyt vain ajokuntouttamaan tätä Mercedestä vaan koitan lisätä hieman detaljeja ja tältä pohjalta koversin umpinaisen ohjaamon kuskintorsoineen pois ja tilalle sovitellaan sitten jotain sellaista mitä sinne sattuu sopimaan.
Jatkuu...
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Takimmaiset muovivanteet saavat koristeekseen isot jarrurummut.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.