- Viestejä: 2256
- Vastaanotettu kiitos 179
Talleissa tapahtuu
Oma viimekautinen Touringlinko 1957 Corvette on saanut väistyä. Korihan oli sisustaa myöten kokomuovinen ja ylipainoinen. Vetten vanhalle alustalle asennetaan kesällä jo yli vuosikymmen sitten rakennettu 1975 Escort ja auto nähtäneen viivalla Historic -ajoissa jos vain mahdollisuus tulee. Lexan sisusta autoon hyödynnetään 320 sarjan Bemarista.
Touring -rassiksi on valmistumassa Accurate Modellin 1963 Grand Sport Corvette. Sarjaan sai suoraan lexan sisustan ja lasit. Alustaksi tulee mitä todennäiköisimmin MoMo Clasic 2. Auton ulkoasu tulee olemaan 60 -lukua modernimpi, tosin valmistuvalle mallillekin löytyy 1:1 esikuva.
Lexan sisusta Vetteen odottaa vielä viimeistelyä. Kuvan konstruktion paino vaivaiset neljä grammaa!!! Tosin kädet ja ratti puuttuu ja lisädetaljien myötä paino nousee hieman lisää. Onkohan toi sammutin turhan iso!!!
GT -rassiksi tulossa MARUIn Lamborghini Miura Jota. Autoa valmistui 1:1 mallina vaivainen yksi kappale ( joka sekin tuhotui ), mutta myöhemmin tehtaan tekeminä replicoina "jopa" viisi kappaletta. Auton ulkoasua täytyy miettiä näiden variaatioiden perusteella. Kuvia sitten joskus.
No niin, tässä ensikuulumiset ja ennakkovaroitukset!!! En päästä teitä syskyllä ihan yhtä helpolla kuin viimekaudella. :twisted: Ja mukavaa olisi myös nähdä projektikuvia ensi kaudelle valmistuvasta muustakin kalustosta! Uudet kuskit myös mukaan.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Touring -luokan GS Vettekin on saanut viimein väriä ja lakkaa pintaan ja viim. detaljien ja ikkunoiden asennus pääsi alkamaan. Ja kuinkas oli käydä kun "heftasin" tuulilasin paikalleen pikaliimalla? Todella huonosti!!! Itse liimaa ei tuulilasiin päässyt mutta liimat höyryt taitavat olla niin ärjyä kamaa ettei kirkas muovi sitä kestä. Ja tuo lasin harmaantuminen alkaa vasta silloin kun luulee vaaran olevan ohi!!!
Muistan kyllä Heiskasen tätä kiroilleen jo joskus kauan sitten Nokwoodin varikolla mutta kantapään kautta on näköjään itse kaikki opittava. No, sain pelastettua tuulilasin käyttökelpoiseksi :oops: .
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
GT-luokkaan olisi tarkoitus tehdä uusi auto heti kauden aloitukseen. Suunnitelmissa olisi 250 Testa Rossa '57. Kyseessä ei ole se kuuluisa "ponttoonikori" vaan allekirjoittaneen mielestä huomattavasti paremman ja sulavamman näköinen prototyyppi jota Ferrari käytti projektin alkuvaiheissa. Alustaksi olen kaavaillut omaa modifikaatiota MoMon X-SW06:sta. Toisaalta hankin FSC GT-luokkaa varten vanhoja MoMon Classic 2 -alustoja. Ainakin viime kaudella niillä ehti vielä hyvin GT-luokassa.
Hyvin palvellut 365 GTB/4 Daytona jatkanee concourse-tuomareiden iloksi asiakasautona. Todennäköisesti Lempäälän Aleksi Salminen tulee ajamaan sillä jossain kisassa.
Viime vuotinen 250 GTO jää todennäköisesti museoon. Auto oli erittäin nopea, mutta ajettavuudeltaan vaikea. Asiakasautoksi siitä ei oikein ole.
Prototyyppeihin startataan todennäköisesti vanhalla kalustolla (512 S). Kori kesti viime kauden kolhut hyvin ja pienellä fiksailulla siitä saanee vielä mukavasti concourse-pisteitä. Alustapuolelle on tulossa kehitystä. Eli FIA GT-oppeja tullaan siirtämään FSC-kalustoon. Alustan pohjalevy vaihtunee MP06.1 -> MP06.2.
Vanha sotaratsu 330 P4 '67 pidetään edelleen asiakasautona. Sanoo concourse-tuomarit mitä hyvänsä.
Tallin nurkissa lojuu edelleen toissakautinen 612 P Can Am ilman tekniikkaa. Tämäkin koppa saisi ilmeisesti kohtuullisesti pisteitä joten sen ajattaminen kiinnostaisi. Autohan oli raakileenakin varsin nopea. Vehkeen kehittäminen kiinnostaisi.
Saattaa olla, että kauden mittaan Scuderialta ilmaantuu syheröradoille (Nokia & Riihimäki) täysin uusi ase: 312 PB '71. Koppa on, mutta siirtokuvat uupuu
Alustapuolella MoMo eri versioineen on edelleen Scuderian perusta. Pitkän tähtäimen projektina on myös erilaisten alustojen testaaminen:
- TSRF on ollut jo pitkään työn alla
- Erilaisia vanhoja slottialustoja on useita nurkissa; ehkä näistä joskus syntyy jotain
- Riihimäen rata on rakennettu 1967 ja on tyystiin erilainen kuin mikään muu rata. Ehkä siellä täytyisi käyttää alustassa tuon aikakauden teknologiaa?
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- maheiska
- Vieras
-
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- maheiska
- Vieras
-
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- mrbeet
- Vieras
-
Hieno peli
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Inspiraatio iski ja cobra etenee...
Tuo se laittoin omatkin pyörät taas pyörimään, kirjaimellisesti. Alkoi nimittäin Hudyn rääkkääminen. Vetten kanssa päästiin vähemmällä mutta Escortin alle piti sorvata varsinaiset pillerit pyörien virkaa hoitamaan. Historic Open taitaa olla ainoa luokka johon tuon Fordin voi tuoda viivalle? Säännöt taitaa rajata sen ulos muista luokista...hmm, pakin pohjallahan olisi yksi kiukkuinen uusi kiuas...Professor Motorilta...hmm.
Sorvauksen jälkihuumassa korit koe-istutuksessa. Vettessä sopivat insertit vielä vähän hakusessa. Eturenkaassa "hieman autoa tuoreemmat" Camaron insertit silmäiltävänä. Ekkerissä penkki myös pelkääjän puolella ja kuski ( vaihtelu virkistää ) laitettu oikealle puolelle!
Lamborghini Jota aloittamatta, Fincup pelit samoin. Meinaako tässä tulla hoppu?
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Corvette Grand Sportin kanssa kävi sitten niin, että korin päälle laskettu lakka ei kuivunut koskaan vaan alkoi kesiä irti ja näpeistä tarttuneet epäpuhtaudet veivät sinänsä valmiin korin putkimies -kylpyyn! Mutta kyllä se siitä. Tähtäimessä painua Riihimäelle kolmella autolla testaamaan 17.10. ja sitten valmiit autot ekaan koitokseen Hämeenlinnaan.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kori on erittäin jäykkä, mutta painaa vain 28,3g vaikkei mitään lokasuojan- tai ikkunanaukkoja ole edes leikattu vielä auki. Paketissa oli raakakorin lisäksi tilattu siirtokuvat, insertit, ikkunat, sisusta, joustavat spoilerinkannatimet, peilit sekä custom-osia Plafit SLP -alustaan.
Kaiken kaikkiaan hinnaltaan ja laadultaan kilpailukykyinen paketti verrattuna muihin vastaaviin. Korin kestävyys punnitaan sitten kisoissa...
Kuvia seuraa kunhan saan aikaiseksi.
Folan omia kuvia löytyy osoitteesta:
picasaweb.google.de/slotfabrik/9087LM2007#
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Niko
- Vieras
-
Eli onhan se kori autotallituotantoa, mutta muodoista ja detaljeista saa kyllä kiittää ihan jotain muuta, kuin mr. Folaa.
-Niko
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Hinta raakakopalla muistaakseni 60,- (IMCA:n sivuilla lisää tietoa) johon sisältyy käsittääkseni myös lamppujen lasit mutta ei muuta. Itse tilasin lisähintaan (mukavuussyistä) kaikki tarvittavat varusteet koriin. Kori on hartsi/lasikuitu/hiilikuitulaminoitu, ja kuten sanottua hinta/painosuhde on erittäin hyvä. Valu on paikoin (esim katossa) niin ohutta että valo paistaa aineen läpi, mutta kuitenkaan ei niin haurasta että sitä saisi esim. kynnellä painamalla murtumaan.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- maheiska
- Vieras
-
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Meikäläisen tilanne:
- IMCA auto on täysin koskematta kuuden tunnin kisan jäljiltä.
- FSC GT-auto on täysin vaiheessa. Alusta on periaatteessa valmis, mutta kori on vasta pohjamaalattu. Voipi olla, että kausi alkaa sittenkin vanhalla kalustolla
- FSC proto. Viimevuotisella kopalla lähdetään. Vähän tuli koppaa siistittyä. Uusi alusta laitteeseen on rakennettu. Etupyöriä ja painotusta vaille valmis.
3 iltaa aikaa... Saas nähdä mitä saa aikaiseksi...
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.