24.06.2026
EM-kilpailut, Kotka
22.07.2026
Warm Up 2, Kotka

KoPSA uusi ratasuunnitelma

Lisää
13.02.2014 13:26 #23196 : krp
Vastaus käyttäjältä krp aiheessa KoPSA Tulipalo
Tuossa tanskan radassa on aika paljon samaa kuin ARH:n vanhassa... muutama mutka poistettuna. Tuo palvelisi varmaan aika hyvin kaikkia tarpeita.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
14.02.2014 05:13 #23197 : Yly
Vastaus käyttäjältä Yly aiheessa KoPSA Tulipalo
Jos tuo Tanskan rata on Hassen tekemä, niin siitä ei ainakaan haittaa ole.....

We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
14.02.2014 11:34 - 14.02.2014 11:37 #23200 : leksa
Vastaus käyttäjältä leksa aiheessa KoPSA Tulipalo
Harryson, Landrud tekemä 2004 Lundin MM rata!!
Voihan siinä Hassekin mukana ollu??
Viimeksi muokattu: 14.02.2014 11:37 leksa.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
14.02.2014 13:44 #23201 : krp
Vastaus käyttäjältä krp aiheessa KoPSA Tulipalo
Tarkemmin katsoen siinä näytti olevan suoran alussa (jos siis ajetaan vastapäivään, en tiedä) sellaiset ihme shikaanit... ei ihan kovin fiksu ratkaisu noin kolareiden välttämisen kannalta. Kannattaa ratkaista jotenkin muuten. Jos ajetaan toiseen suuntaan niin sitten ehkä ok kun ovat suoran lopussa.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
14.02.2014 14:44 #23202 : leksa
Vastaus käyttäjältä leksa aiheessa KoPSA Tulipalo
Ne on suoran lopussa, menee makeesti jarrutuksessa. Ja toi triageli tosi nopee ja kiva ajaa. Ja vielä makee banaani täysillä.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
14.02.2014 17:03 #23203 : pasihietala
Vastaus käyttäjältä pasihietala aiheessa KoPSA Tulipalo
Mikä ihmeen triageli?

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
14.02.2014 17:38 #23204 : tp
Vastaus käyttäjältä tp aiheessa KoPSA Tulipalo
Racefunin sivuilla on videoita, joista näkee, että rataa ajetaan myötäpäivään. Huomasin itsekin tämän vasta myöhemmin, kun ihmettelin renkaiden tekemiä pitojälkiä kurveissa.

Rataprofiili on edelleen auki. Tarkoitus olisi tehdä sellainen rata, joka sopiva kaikille aloittelijoista ja pro-kuskeihin. Oma henkilökohtainen toive on pidempi banaanisuora, kun sellaisia ei ole Suomen radoilla.

Poweriksi tulee näillä näkymin Mean Well RSP-3000-12.

www.meanwell.com/search/RSP-3000/RSP-3000-spec.pdf

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
14.02.2014 19:17 #23205 : eemeli
Vastaus käyttäjältä eemeli aiheessa KoPSA Tulipalo
Hep.

Äkkiä katellen tuon MeanWellin säätö ei salli kovin matalaa ratajännitettä?

Olis kiva saada rata, jossa on elementtejä mitä ei ennestään Suomalaisissa radoissa ole. Sellanen mutkakombinaatio, missä esems jyrkkenevän oikean jälkeen tulee loiveneva vasen vois olla aika jännä.

Tärkeintä tietty se, että ajamisen rytmi on järkevä. Eduksi toki, jos näkyvyys hyvä, nostopaikat jees ja väri soppeli.


-eemeli-

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
14.02.2014 20:20 #23206 : leksa
Vastaus käyttäjältä leksa aiheessa KoPSA Tulipalo
Pasi, se kolmio ihan sen suoran jälkeen :)

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
15.02.2014 08:07 #23208 : tp
Vastaus käyttäjältä tp aiheessa KoPSA Tulipalo
Mean Wellin sisäinen säätö loppuu tosiaan 10,8V jännitteeseen. Sivulla neljä on ohje suurempaan jännitealueeseen ulkoisella 1-6V säätöjännitteellä. Minimi on 20% eli 2,4V. Powereita voi myös kytkeä rinnan, mutta silloin ei voi käyttää ulkoista säätöä.

Mikäli teiltä löytyy aikaa piirrellä noita teidän rataideoita, niin otamme sellaisia mielellään vastaan. Itse mietin sellaista, että toimisiko tuo Tanskan radan profiili vastapäivään, jos siirtäisi pääsuoran hidastevekin toiseen päähän ? Lisäksi triangelin pääsuoran suuntaisen suoran muuttaisi loivaksi kaarteeksi sisäänpäin. Tuo voi tosin tehdä siitä liian vaikean ja näkyvyyden kannalta huonon.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • vanttmi
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
15.02.2014 08:35 - 15.02.2014 08:45 #23209 : vanttmi
Vastaus käyttäjältä vanttmi aiheessa KoPSA Tulipalo
Hei,

Aloitettaisiinko uusi aihealue? Päästäisiin näistä nokisista tunnelmista uuden ilmastoidun kerhotilamme ja tulevan radan virittämisen osioon. Uusi ratahan on suurin "autoiluun" liittyvä tapahtuma Kotkassa sitten 1950-luvun kuvassa olevan auton poistumisen jälkeen Kotkan maanteiltä - merkin varmaan tiedätte :)
Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 15.02.2014 08:45 vanttmi.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
15.02.2014 09:17 #23210 : Tumppi
Vastaus käyttäjältä Tumppi aiheessa KoPSA Tulipalo

vanttmi kirjoitti: Hei,

Aloitettaisiinko uusi aihealue?


checked

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
15.02.2014 11:44 #23212 : Taiska
Vastaus käyttäjältä Taiska aiheessa KoPSA Tulipalo
Mä en oo skaala radalla ajannu kun yhden kerran eläissäni. Mut kovasti oon kuvia katellu tuolta netistä. Jotenkin jäi sellainen mielikuva että radoissa ei taida paljoakaan olla tiukkoja mutkia, sellaisia teräviä kulmia mallia Herman Tilkke. Tai ns. neulansilmiä. Onko siihen joku tietty syy, vai eikö ne vain koeta miellyttäviksi ajaa. Onko sellaiset liian vaikeita tai haastavia ja sotkevat radan ajorytmin. Tiukalla mutkalla tarkoitan tyyliin Lappeenrannan dosrin jälkeistä mutkaa.

Harrastusta tukemassa FCT
www.fct.fi/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
15.02.2014 18:45 #23214 : pasihietala
Vastaus käyttäjältä pasihietala aiheessa KoPSA Tulipalo
Luulin Leksa sen olevan triangeli. Tämä oli tästä " Pasi, missä on Riihimä"

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Vellu
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
17.02.2014 09:47 #23216 : Vellu
Vastaus käyttäjältä Vellu aiheessa KoPSA Tulipalo



tykkään!, eli melko sama kuin Malmo
Liitetiedostot:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.486 sekuntia